Wpis w blogu auta
Jeep Grand Cherokee
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 975 razy
Data wydarzenia: 18.11.2012
Mocny już katem
Kategoria: serwis
W poprzednim wpisie wspomniałem o układzie wydechowym i braku katalizatora choć obudowa była na swoim miejscu coś mnie kusiło by to sprawdzić . Przeczucie moje potwierdziło się po jego demontażu w 100% Przeczucie przeczuciem ale wzrokowo kat miał operacje i jago środek został usunięty co widać ma fotkach.
Co takiego ten kat tu pokrótce to przypomnę ;
Katalizator to w rzeczywistości jest to puszka podobna do tłumika, wewnątrz której znajduje się porowata konstrukcja ceramiczna lub w nowocześniejszych wersjach – drobniutka siatka stalowa. Powierzchnia wszystkich komórek owej konstrukcji pokryta jest gąbczastą warstewką tlenku aluminium z zawartością platyny i rodu. To właśnie te dwa pierwiastki są właściwymi katalizatorami. Gdyby wszystkie pory konstrukcji nośnej rozwinąć na płasko, powierzchnia ich sięgałaby tysięcy metrów kwadratowych.Należy pamiętać, że użytkowanie samochodu z katalizatorem wymaga pewnej uwagi. Jest to urządzenie, które w czasie pracy bardzo się nagrzewa. Były więc już przypadki wywołania pożaru po ustawieniu auta w wysokiej trawie. Może to nastąpić już po kilkunastokilometrowej podróży, gdyż katalizatory coraz częściej montowane są wprost do kolektora wydechowego by szybko osiągały stosowną temperaturę.Sonda lambda nie wymaga praktycznie żadnej obsługi. Jednak podobnie jak i katalizator w miarę użytkowania ceramika sondy ulega zanieczyszczeniom. Na szczęście wykazuje ona w wysokiej temperaturze własności samoczyszczące. Im wyższa temperatura pracy sondy, tym proces ten przebiega szybciej, np. w temp. 600 ° C – trwa 4 h; w temp. 800 ° C – trwa 10 minWniosek z tego, że dobrze od czasu do czasu wyruszyć za miasto, aby “wypalić sondę”. Sondy z podgrzewaniem są prawie dwukrotnie trwalsze od standardowych i czas ich pracy oblicza się na ~ 160 000 km. Stan silnika ma znaczący wpływ na żywotność sondy. Jeśli uruchomienie samochodu wymaga długotrwałej pracy rozrusznika, a silnik spala dużo oleju (0,7 l/100 km) to można spodziewać się ograniczenia żywotności sondy.Pozytywne wiadomości są natomiast dla tych, którzy interesują się trwałością katalizatorów. Nowoczesne i dobrze eksploatowane mają trwałość co najmniej 80 000 km, a badania eksploatacyjne wykazały, że jakkolwiek ich sprawność spada, to nawet po 150 000 km sięga 75%. Tu koniec materiału zaciętego z netu
Dbajmy o katalizatory to nie będziemy ich wycinać i truć się nawzajem
Poniżej fotki z demontażu i montażu katalizatora w Mocnym a co go filmików to ich nie ma bo to trzeba w realu by usłyszeć film tego nie oddał i dlatego go nie zamieściłem
Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Silniki Diesla, poza katalizatorami, muszą mieć filtr cząstek stałych. Umieszczany jest on zwykle za katalizatorem, co w razie uszkodzenia znacznie podnosi koszt naprawy. A uszkodzenia zdarzają się dość często, zwłaszcza w filtrach starszej generacji.
W wielu przypadkach eksploatacja staje się na tyle uciążliwa, że użytkownicy decydują się na usunięcie tego elementu. Należy pamiętać, że choć bywa to praktykowane stosunkowo często, to wymaga ingerencji także w oprogramowanie sterujące silnikiem.
Gdy katalizator jest zużyty, spadają osiągi silnika, często zmienia się też dźwięk jego pracy. Pogarsza się również czystość spalin, co weryfikowane jest analizatorem spalin, najczęściej na badaniu technicznym.
W nowszych samochodach, z drugą sondą lambda (OBDII), przy uszkodzonym katalizatorze może się zapalić kontrolka awarii silnika. Często towarzyszy temu przejście jednostki napędowej w awaryjny tryb pracy, czego objawem są ograniczone osiągi. Stan w jakim mamy kata powie na tylko analizator spalin na badaniu technicznym które wykonuje się teoretycznie raz w roku a jak się wykonuje to każdy z Nas wie Pozdr i myślę że troszkę Ci przybliżyłem wiadomości o kacie i braku jego Dbajmy o auta na względzie mając siebie
No ja myślę, bo bo to teren rekreacyjny
opisałeś wersję do benzyny, a jak z trwałością kata i sondy w dieslach ?
Jak walnie kielicha przy robocie, to zdejmie czapeczkę
niska temperatura wtedy nie straszna
do Dzemek: jak ja Cię rozumiem. jazda za takim skunksem to masakra ....
P.S. Fajny moher na głowie
Zdrowy i świeży prawie jak po tik-takach
Teraz to już prawie górskie powietrze z rury poleci będzie można napełniać butle do nurkowania
Pozdrawiam