Wpis w blogu auta
Suzuki Swift
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3
komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
19
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
1. Przypadkiem przekręciłem silnik i musiałem wymienić wszystkie zawory wydechowe.
2. Zamontowałem większa przepustnice z Nissana
3. Wałki Świątka zostały zakupione i leżą w pokoju - czekam jeszcze tylko na kółka i na dniach zabieram się za strojenie
Teraz tylko DET3, MAP sensor zamiast MAF, wałki 262 Świątka i strojenie no i jest potencjał na 140 koni :D
Chyba że pójde na łatwiznę z turbo to tak okł 180-240 kucyków jeśli na spokojnie bym robił (na ostro to 400 kucy z tego silnika jest :] )
To dopiero początek - za kilka dni będe miał nowy komputer a otem już tylko wałki, kółka regulowane i to wystroić
Co do wykresu mocy proponuję się dokładnie przyjrzeć bo tutaj akurat od 6500 do okł 7200 jest praktycznie płaska linia a nie opada
Dodatkowo jeśli zmienimy bieg na kolejny przy 7500 to obroty spadają do wartości okł 5500 (w GTi skrzynia jest dość krótka) więc w optymalne miejsce gdzie moc moment jest bliski maksymalnej wartości a moc wynosi już 100 koni i tylko rośnie. Gdybym zmienił bieg przy 5000 jak sugeruje kolega od BMW to obroty na kolejnym biegu spadłyby w okolice 3000 czyli okł 50 koni a nie 100 a moment jest prawie identyczny jak przy 5000 (różnica kilku Nm).
Wniosek - może europejskimi samochodami jakie macie Panowie jeździ się na niskich obrotach ale japońskimi wolnossącymi samochodami dla najlepszych osiągów ZAWSZE trzeba silnik kręcić wysoko (kolega od Mazdy 323 powinien o tym wiedzieć
Moment tak spada powyżej 5000obr/min ,ale jak dobrze wiemy przyspieszamy największą mocą , a moment daje nam elastykę + ew niskie spalanie....
No to z całym szacunkiem ale chyba nie umiesz czytać wykresów
"Efektywność" działania silnika to najprościej mówiąc moc razy moment obrotowy a do 5000obr jak widać wyraźnie moc jest wyraźnie niższa niż powyżej
To nie diesel