Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Saab 9-3 Saabolot » Modyfikacje...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Saab 9-3
  • rocznik 1998
  • kupione używane w 2011
  • silnik 2.0 i T SE
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1976 razy
Data wydarzenia: 26.09.2011
Modyfikacje...
Kategoria: zmiany w aucie
Witam,

napiszę krótko - zakupiłem Cat Back ( środkowy i końcowy tlumik wraz z końcówką) do mojego Saaba, ale na założenie musi poczekać do wiosny ;)

Na nowych zdjęciach w albumach możecie także podziwiać wygląd mojego Saaba z założonymi halogenami i emblematami ;)

Pozdro!
Dodano: 13 lat temu
Do szymxx: samo nawiercanie/nacięcie nic nie da. Teoretycznie nie robi się poduszka gazów z klocka przy ostrym hamowaniu ale czy ktoś to sprawdził?... Chyba nie. Ja tydzień temu wymieniałem tył na standardowe 288mm i raczej widzę tarcze ATE + klocki np. brembo. Tył hamuje aż za dobrze i nie ma przez to nurkowania przodu przy ostrym hamowaniu. Co nie znaczy, że mikodaGT zła bo mam z przodu, a wczoraj dokupiłem klocki do nich. Dają radę i po zimie będę szukał pomysłu na przód bo tarcze zbliżają się do dna nacięć, a one są oznaczeniem starcia granicznego. Na 308mm zakładasz felgę "16 na pewno, także kupić jarzma na PFS, nie kupować wynalazków typu zimmermann sport(bo problemy ludzie z tym mają) a jakieś ATE + ferrodo klocki i będzie gites;-)
Dodano: 13 lat temu
Do Tomaski: Cóż, byłem niedoinformowany co do tych filtrów - teraz widzę, że muszę się za nimi rozejrzeć ;)
Jeszcze downpipe z katem i intercooler przelotowy. Zastanawiałem się tez nad zmianą tarcz z przodu na większe, od Aero, ale wtedy chyba jestem skazany na opony 17, a to już spory wydatek - może wystarczy po prostu taka sama średnica, jak obecna, ale nawiercana/nacinana ?
Dodano: 13 lat temu
To że za 8stówek z katem? Super. Jasna sprawa, że pchaj się w to i już teraz najlepiej dołącz do grupowego. Dodaj sobie wątek do obserwowanych.
Filtr-wkładka K&N miałem oryginalnie w st200 wmontowany i od 1999r do 2006 auto zrobiło 295.000km i poszło w dobre ręce. Pewnie wciąż na tym filtrze jeździ.
Teorię stożka już wielu rozwiało na hamowni;-) i pewnie wymagany on gdy będziesz przechodził nad 300KM:-)
P.S. doradzę sporo czytać o tym co planujesz robić, a jest gdzie, bo powielać błędy?... po co?
Dodano: 13 lat temu
Jak będzie wiadomo coś więcej, to dam znać.

Co do wkładki, to kupujesz raz, potem tylko czyścisz i nasączasz jak stożek. Tom podał Ci dobry link. To te same filtry, które oferuje BSR.
Dodano: 13 lat temu
Do Aero_: Naprawdę? DP wraz ze sportowym katalizatorem? Gdyby coś było wiadomo, daj znać, albo podaj jakiś kontakt, hm?
Do Tomaski: Poli w tylną belkę - też o tym myślałem. Myślałem o całym zawieszeniu z poli, ale sam nie wiem: jedni mówią, że lepiej, inni że przez to usztywnienie szybciej psują się inne części...

Co znaczy że dożywotnio nie kupuje filtrów po 50-80 zł?
Może lepiej stożek?
Dodano: 13 lat temu
Do wiosny czekać? Masz anielską cierpliwość!
Dodano: 13 lat temu
Do szymxx: Za 3calowy custom'owy DP + sportowy kat trzeba by dać min. 1000,-
Chłopaki z 9-5 i 9000 przymierzają się do zakupu grupowego, możliwe że do 800,- nawet cena zejdzie.
Dodano: 13 lat temu
Do szymxx: nie wiem czy sam ten z 2,2 stabilizator to najlepsze rozwiązanie. Viggen ma np. nie najgrubszy; bo to nie takie proste. Na pewno tańsze to od amorów B6+sprężyny Aero bądź eibach (jakieś 2,5klocka musiałbyś dołożyć) ale sam stabilizator da efekt "dziwny". Żeby to fajnie jeździło z tymi 200-250KM warto właśnie B6+sprężyny zrobić. A sam stabilizator miał plan kolega zrobić i nawet go kupił. Ale czy zamontował zapytać możesz sam, dam namiar na priv. DPów jest parę opcji ale jak dają radę trzeba poszukać na SKP. Pierwsze tanie bez kata ludzie wkładali już ładnych parę lat temu, a taki okres coś o jakości mówi. Nawet tam gdzie pytałeś odpisali Ci, a że masz sporo na to czasu na pewno ogarniesz rynek i wybierzesz co Ci najlepiej podpowiedzą/podpasuje. Na pewno poli w tylną belkę must have i zastanowiłbym się nad wkładką filtra - 1. da fajny dźwięk przy ssaniu, 2. dożywotnio nie kupujesz filtrów po 50-80zł
http://www.jrfiltry.pl/saab-sweden-m-53.html
Dodano: 13 lat temu
Do Tomaski: Szczerze powiedziawszy - ja o stabilizatorze od 9-5 dopiero nieco słyszałem, ale nie wiem, jak to w praktyce wygląda. Fakt faktem, że chcę nieco poprawić trzymanie mego Saaba na zakrętach ;) Intercooler też w planach jest, a co do DP - jakieś szczegóły znasz? Z chęcią bym skorzystał. Kata planuję się pozbyć tak czy siak ;)
Dodano: 13 lat temu
Do szymxx: Dla portfela najlepiej będzie DP zamówić bez kata i to chyba do zrobienia za 6stówek jest.
Ale wyłapałem coś jeszcze: że jak stabilizator od 9-5? Przedni? Ale to pasuje?... Stabilizator i Intercooler "przekładacie" z takiego mojego 2,2TiD 125KM bo stabilizator najsztywniejszy(28mm), a ICek przelotowy ale o pręcie z 9-5 nie słyszałem jeszcze ;-)
Tak czy tak trzymam kciuki za modyfaje i niechaj lata jak Vigguś!
Dodano: 13 lat temu
Szczerze - wydech mi się posypał. Do takiego stopnia, że przy wycinaniu kolanka w celu wspawania nowego, końcówka sama odleciała ;P Znajomy pospawał, pomalował, więc chcę zimę to jeszcze zmęczyć, a na wiosnę uzbieram parę gratów i założę ;) downpipe też chcę kupić, słyszałem że któreś egzemplarze 900ng miały taki, ale muszę poszukać więcej informacji, bo jednak 2000 za nową rurkę to trochę dużo ;)

W planach jest modyfikacja zawieszenia, na razie delikatna, stabilizator z 9-5 ;) A co dalej - na pewno poinformuje na bieżąco ;)
Dodano: 13 lat temu
Koniec końców zakupów na tym co już kupiłeś? Czy może idziesz za głosem podpowiedzi i docelowo całość, od kolektora, do wymiany?
A gdyby ktoś nie słyszał to 2,3T fabrycznie brzmi tak i znacznie lepiej przy odcince ale taki film ciężko zrobić http://www.youtube.com/watch?v=ESJMefHVEa8
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: Ma fart!
Dodano: 13 lat temu
Do marcingp: Koniec świata tuż tuż.:d;d
Dodano: 13 lat temu
Do ALEXANDREX: biedny mamlecz ;-) Raz niefortunnie się wypowiedział i teraz będzie się za nim to ciągnąć jak smród po gaciach za każdym razem jak ktoś wspomni o wydechu ;-) czyli do końca świata.....
Dodano: 13 lat temu
Chłopie ja na Twoim miejscu nie wytrzymałbym do wiosny. Jeszcze Ci zardzewieje przez ten czas:)
Dodano: 13 lat temu
A dlaczego do wiosny?
Jeśli stary wydech Ci już pordzewiał, to popieram zakup.
Jeśli celem była tylko modyfikacja, było lepiej zainwestować z 3calowy Down Pipe.
Dodano: 13 lat temu
Ślicznie, ale nie wiem, czy bym, kurcze, mając coś takiego, wytrzymał do wiosny ;D
Dodano: 13 lat temu
pamiętaj !!..końcówka wydechu jest najważniejsza !!..nie wierzysz?..guru exhaust'u Ci wyłuszczy..;-}
Dodano: 13 lat temu
powoli powstaje BESTIA! no czekam czekam
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl