Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Bravo » Moje opinie z jazdy Bravo 1,4 TJet 120KM







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Bravo
WA
Jeździ: Fiat Bravo
  • przebieg 23 000 km
  • rocznik 2010
  • silnik 1.4 T-JET 16V
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2787 razy
Data wydarzenia: 18.12.2011
Moje opinie z jazdy Bravo 1,4 TJet 120KM
Kategoria: obserwacja
Bravo kupiłem ponad 1 rok temu. Oglądałem: Opla Astrę, Hyundai i30, Kia Ceed-a, Jednak w tych samochodach zabrakło „tego czegoś” co ma Fiat Bravo. Jak się wsiada do Bravo, to za każdym jest to przyjemność. Przejechałem nim 23000 kmi. Zgodnie z instrukcją pierwsze 500 km bez nagłych przyśpieszeń i hamowań. Jazda sprawia dużo frajdy, Długie dystanse nie są męczące, choć plecy trochę odczuwają jazdę. Jak większość użytkowników zauważyła, fiat stworzył bardzo ładny model. Jak do tej pory nic nie stuka i puka. W jeździe powyżej 100 km/h (na nawierzchniach chropowatych) jest wg. mnie za głośno. Powodem są szumy opony i słabe wyciszenie w rejonie nadkoli. Mój Fiat fabrycznie ma założone PIRELKI. Na okres zimy zmieniłem na Continentale 195 i zrobiło się cicho a jednocześnie spadło spalanie o jakieś 0,3-0,5l/100

Druga uwaga dotyczy głośności nawiewu Mogi bardziej wyciszyć dmuchawę wentylatora pomiędzy zakresem 3-4. Już od 2 jest słyszalna. Wyciszenie silnika jest bardzo dobre, biegi wskakują dość dobrze. Radzę nie wrzucać biegu „na siłę” raczej delikatnie.

Na jeździe próbnej miałem do dyspozycji 150 KM. Mój Bravo jest 120KM i zupełnie mi pasuje. Dla zainteresowanych zużyciem benzyny, z komputera wyszła średnia 7.1 (90 % trasa 10% miasto) Aktualnie w mieście wg. komputera wychodzi około 10,0-11.00 (ale dużo się stoi w korkach). Nadmieniam, że raczej jeżdżę ekonomicznie i spokojnie.
Minął rok eksploatacji fiata.W wakacje dominowała jazda po górach gdzie dominowały ostre podjazdy i ostre zjazdy po górach i wzniesieniach. Bravo spisywało się bardzo dobrze. Bardzo dobre hamulce. W serwisie Fiata byłem raz . Za słabo dociśnięta (fabrycznie) obejma przewodu doprowadzającego płyn chłodniczy.
Dodano: 12 lat temu
Pirelki to najcichszych nie należą - w serwisie oponiarskim, do którego jeżdżę od początku kariery ;) odradzili mi je (zimowe do Stilo, nie pamiętam modelu) z powodu twardości i właśnie hałasu. W Bravo miałem i mam Conti - jestem bardziej niż zadowolony z właściwości trakcyjnych i niskiego poziomu hałasu. Osobiście przy setce czy delikatnie powyżej ;) nie odczuwam dyskomfortu związanego z szumem opon.

Z głośnością dmuchawy zgadzam się, mogłaby pracować ciszej.

Spalanie masz porównywalne z moim, czyli nie jestem wyjątkiem ;) i wniosek jest jeden - jazda benzyną na turbinie może być też ekonomiczna :).

Frajdę, przyjemność i "to coś" podzielam bezapelacyjnie [cool].
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl