Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo » MondaS część 2







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Mondeo
  • przebieg 250 000 km
  • rocznik 2004
  • silnik 2.0 TDCI
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 833 razy
Data wydarzenia: 01.12.2015
MondaS część 2
Kategoria: obserwacja
Kontynuując poprzedni wpis - wspomniałem o zaletach i wadach.
Podstawową zaletą tego samochodu jest zawieszenie - jeździłem Passatem, jeździłem Vectrą, ale takiego komfortu i zarazem trzymania się drogi nie miał ani jeden ani drugi - trzeba przyznać, że to Fordowi wyszło znakomicie. Silnik też charakteryzował się niezłą kulturą jazdy, jak to na diesla przystało był dynamiczny i naprawdę ekonomiczny - średnio w ciągu całego mojego okresu eksploatacji (a przypomnę zrobiłem nim prawie 130 tyś km) palił niecałe 7l/100km.
Zalet było oczywiście wiele, ale nie będę wymieniał każdej z nich, kolej na wady. Tak właściwie nie wiem czy można to nazwać wadami, ale ... no właściwie niech będzie.
Pewnie pojawią się komentarze, że skoro kogoś stać na taki samochód, to powinno go stać na części - i tutaj oczywiście muszę przyznać rację, ale chyba z większości samochodów w tej klasie Ford Mondeo był wtedy najtańszy, sądziłem że i części do forda będą tanie ... niestety.
Części chyba miał najdroższe - wymienię kilka elementów które przyszło mi kupić.
Zaraz po zakupie, okazało się że szykuje się większa inwestycja - mianowicie cieszyłem się że silnik pracuje na "łańcuchu" - pomyślałem że taki rozrząd jest wytrzymalszy i długo nie trzeba będzie go wymieniać - nie myliłem się - nie musiałem go wymieniać przez cały okres eksploatacji. Jednak żeby było ciekawiej w tym modelu istnieje coś takiego jak "zespół napędowy paska alternatora". Co w niego wchodzi i jak często się to wymienia ?
Otóż producent zaleca wymianę po przebiegu 120 tyś km - i rzeczywiście po tym przebiegu słychać już łożyska. No nic, łożyska, pasek, spoko wymieni się ... ale to nie koniec - do w/w zespołu dochodzi tzw "mała dwumasa" i samoregulator hydrauliczny. Same nazwy powodują że włos się na głowie jeży. No i cóż, całość z wymianą kosztowała mnie 1700 zł. Niedługo po tym, z tylnych kół zaczął dobywać się dziwny szum, okazało się że do wymiany również było tylne łożysko - spoko pomyślałem, łożysko pewnie drogie nie będzie ... problem w tym że samego łożyska wymienić się nie da i trzeba kupić całą piastę za niecałe 400zł/szt
Oczywiście o wymianie sprzęgła, "dwumasy" wysprzęglika mówić nie muszę, bo też przyszła na to pora - koszt 4000zł z wymianą.
Ale dość narzekania. Z kosztami albo się ktoś godzi, albo niech sprzeda taki samochód. Ja się z nimi pogodziłem, ponieważ wszystkie te wady rekompensowała przyjemność z jazdy tym samochodem. Poniżej zamieszczam zdjęcie z pierwszego wyjazdu na Chorwację - to była pierwsza taka dłuższa wyprawa Mondasem o której opowiem w następnej części.

Pozdrawiam
Dodano: 9 lat temu
Jak to u mnie w poprzedniej pracy mawiali - kto ma statki ten ma wydatki
Dodano: 9 lat temu
Czekam na Trzecią cześć :)
Dodano: 9 lat temu
Octavia I z 2000r.- oddzielne łożysko i oddzielna piasta. Fabia z 2002r.- łożysko już zintegrowane z piastą..
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: koncerny samochodowe tego nei wymyslaja:) tylko firmy produkujace dla nich
Dodano: 9 lat temu
Do thudy: tyle że to nie producenci auto projektuja poszczegolne moduły w samochodzie szczegolnie elektroczniczne tylko inne firmy, dla producenta samochodów ma przetrwac okres gwarancji, pozniej zarabia juz producent tego sprzętu bo raczej nie ma zamienników jesli chodzi o komuptery i inne pierdoly elektroczniczne ktore sie postarza wiec ta firma automatycznie robi sobie rynek zbytu brak tutaj konkurencji dlatego tak jest
Dodano: 9 lat temu
Ja na przykładzie obecnego samochodu, to mam wrażenie że tzw. "postarzanie produktu" zaszło już kapkę za daleko. Praktycznie każdy producent projektuje "sprzęt" w taki sposób, aby tylko wytrzymał okres gwarancji, potem to już może się ...
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: No masz rację. Moim zdaniem skoro już w latach 70" była opanowana budowa bezawaryjnych samochodów, to teraz chyba bardziej w studiach projektowych myślą nad tym jak popełnić błąd konstrukcyjny :) Z ciekawości sobie spojrzałem w citroenbox'a i łożyska oraz tarcze do Xsary mogę kupować pojedynczo - ufff :) Co za czasy...
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: no tak ale czasem bywa i tak ze ci sie sama tarcza z jakiegos powodu pokrzywi i dupa a konstruktor tez nie jest nie omylny ale takie czasy ze wymienia sie nie cześci ale całe zestawy
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Upartość była dobra w czasach PRL jak nie było części w sklepach moto i kręciło się z gówna bata :) Dzisiaj jest szeroki wybór w asortymencie i trzeba wymieniać tak jak przewidział to konstruktor. Jak komuś rozwiązania techniczne zbytnio drenują portfel, to musi zmienić auto na mniej wymyślne w obsłudze. Z drugiej strony łożysko wytrzymuje podobny przebieg jak tarcza hamulcowa, więc przy wymianie serwis jest kompleksowy i można zapomnieć na kolejne 200.000km
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: ta ja w Lagunie mam łozysko razem z tarczą do hamowania chodź czytałem na forum ze jak sie uprzesz to wymienisz np samą tarcze.
Dodano: 9 lat temu
Łożysko zintegrowane z piastą to już standard w nowszych konstrukcjach, natomiast "zespół napędowy paska alternatora" to dobra wskazówka dla zainteresowanych modelem :)

Z takich powodów omijam diesle i wolę wlewać benzynę przy moich skromnych przebiegach - jest po prostu taniej.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl