Wpis w blogu auta
Volkswagen Bora
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1016 razy
Data wydarzenia: 14.09.2014
Montaż LPG
Kategoria: zmiany w aucie
Czekałem tylko na zastrzyk $$ a w między czasie myślałem gdzie będę to montował. Radom czyli miejsce gdzie robiłem to wcześniej był na pierwszym miejscu (koszt 2400 PLN), ale zawsze mam problem z czasem, więc pomyślałem że poszukam w Warszawie. Dobrych i ogarniętych gazowników jest tutaj jak na lekarstwo. Jedyne znane mi miejsce, polecane i zaufane to Power Gaz System na Burakowskiej. Pomyśłałem że pojadę i pogadam.
Rozmowa potwierdziła że mam do czynienia z profesjonalnym człowiekiem, który nie powie Ci że to Pan przyjedź i montujemy. Najpierw Pan sprawdza stan samochodu, spaliny, błędy, sondy lambda...
Dopiero po zweryfikowaniu stanu przeszliśmy co i kiedy. Wybrałem to samo co w Fabii, czyli:
- Stag 4 Plus
- Wtryski Hana
- Reduktor KME
- Zbiornik 50l
W porównaniu z Fabią jedynie reduktor się zmienił. KME ma większe możliwości i stosowany jest do większych pojemności.
Montaż trwał 1 dzień. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda schludnie i dobrze zmontowane. Obecnie jestem w trakcie weryfikowania spalania. Mam nadzieje że 10-11l będzie maksem...
Według obliczeń ma mi się to zwrócić w ok. 7-8 miesięcy...
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać.
Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
2
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Tym razem trochę o Picadorze, który powrócił na ojcowskie łono ;) Ponownie stałem się jego współwłaścicielem razem z młodszą córą Dlatego też przed przekazaniem jej do jazdy ...
2
komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Pozdrawiam i Szerokości!!
Do przyjęcia, a czas dla Ciebie
Ostatnio jak zatankowałem do pełna to spalił mi 7,89 litra. Ale jeździłem bardzo oszczędnie i były to godziny wieczorne, gdzie ruch jest mniejszy. Normalnie wychodziło mi ok. 9 - 10 litrów
Gdyby tylko paliwo było dobrane do naszych zarobków to uwierz mi że nawet bym nie myślał o gazie. Ale jako że żyjemy w kraju w którym kupuje się mało litrów paliwa w stosunku do zarobków to nie ma innego wyjścia jak szukanie taniości...
P.S. A przy okazji dbam o środowisko
Silnik optymalny do gazu, więc spodziewać się można samych korzyści.
Koleś powiedział że to, że w poprzek to było ważne w starszych generacjach instalacji, obecnie przy tym skomputeryzowaniu nie ma to znaczenia.
To miejsce wybrał także aby był łatwiejszy dostęp do samego reduktora, jak i do podzespołów silnika.
Ale nie pomyślałem że będzie na niego "wiało". Zwrócę mu uwagę na przeglądzie...
Sam montaż instalacji i jej położenie jest bardzo dobry i schludny. Wszystkie kable są w otulinie i położone tak, że nie zasłaniają różnych elementów silnika. Widać że z głową robione, a nie na odpierd....
A jeśli o mnie chodzi, to co prawda nie przepadam za LPG, ale widzę, że już od lat ludzie są zadowoleni, więc to już raczej nie to samo co 10 lat temu i może warto zmienić zdanie? Choć ja przy swoich przebiegach tego nie planuję, bo mi się to nie zwróci w 8 miesięcy tylko w dwa lata jak kiedyś sprawdzałem na jakiejś stronie. A gdzie tam zysk na tym..
Zbiornik ma 50 litrów a wejdzie pewnie niecałe 40. Można było zamontować większy 60 litrowy, ale spowodowało by to wywalenie wszystkich plastików gdzie był zapas i podłoga bagażnika nie była by płaska. Bez sensu...
Zbiornik ma 50 litrów pojemności, czy tyle faktycznie da sie zatankować?