Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016
»
Morderca akumulatorów
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 2 lata temu
Blog odwiedzono 307 razy
Data wydarzenia: 17.08.2022
Morderca akumulatorów
Kategoria: awaria
W lipcu 2019 czyli po 3 latach padł nagle fabryczny akumulator i został zastąpiony kolejnym.
Wtedy serwis nie znajduje żadnego odstępstwa w układzie elektrycznym, napięcia, prądu ładowania itd.
Sierpień 2022 i pada ten założony w lipcu 2019.
Objawy identyczne jak poprzednio, zupełnie nagle w ciągu dnia zaczyna słabo kręcić, komputer podaje komunikat "niskie napięcie akumulatora", jest próba podładowania prostownikem ale rano już nie jest w stanie odpalić.
Założony kolejny nowy tym razem renomowanej firmy Hart
Podłączony komputer brak błędów od strony instalacji, napięcie ładowania wzorcowe.
Co ciekawe to nie używam systemu start-stop bo go zawsze od razu po odpaleniu deaktywuje więc to nie ta przyczyna.
Elektryk ze sklepu z akumulatorami sugeruje, że mimo wyłączania systemu start-stop to przy niewielkich przebiegach oprogramowanie stara się "mocno" ładować akumulator w sensie wysokim prądem co powodowuje jego przyspieszone zużycie.
Ostatnia aktualizacja: 17.08.2022 13:35:17
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Albo u Ciebie gdzieś prąd "ucieka" albo faktycznie aku mocno jest ładowany.
Albo wina Rudego...
A co do wadliwej instalacji miałem Golfa 7 a to to samo. Nikt w siodemkach nie zgłaszał ze jest wada. Bywały inne problemy.
Też uważam że TVP potwierdzi, wina Tuska
Potem wsadziłem niespełna roczny wyjęty z alfy jakiś no name to był ale 74Ah a teraz 65 Ah też nie jakis markowy.
Nie inwestowałem w jakieś EFB bo nie widzę takiej potrzeby.
Oprogramowanie samochodu nie wymaga wpisania pojemności akumulatora do systemu więc po jego wymianie adaptacji nie trzeba przeprowadzać.
Sytuacja dziwna.
W ojca Sportsvanie 1.4 TSI dokładnie po 25 miesiącach padł akumulator fabryczny. Samochód z lutego 2016, obecnie przejechane ok 45.000 km
Fabrycznie był akumulator typu EFB - Exide 59 Ah - 1 SO 915 105 A, prąd rozruchu 640 A EN
Już po gwarancji, kazali przyjechał na testy czy prąd nie ucieka (bo jest założony alarm)
Ale z doświadczenia nawet jakby była gwarancja to na 100 reklamacji wymieniają 2 akumulatory. Głupka zrobią z człowieka.
Owszem ojciec jeździ mało ale stara się raz w miesiącu doładować baterię.
Teraz auto stało i przy sporych mrozach akumulator nie wytrzymał, doładowanie nie pomaga, sprawdzone, nie ładuje zbytnio, nie trzyma prądu po doładowaniu więc po imprezie
Kupił następny podobno najlepszy bo firmy takiej jak dają na pierwszy montaż czyli firmy MOLL także z systemem EFB o paramerty nie chodzi, sa dobre.
I ten akumulator takze po 2-3 miesiącach zimowych padł
Ojciec ma miernik ładowania i włożony jest w gniazdo zapalniczki (może i gadżet) i widać ze często jest zmieniany parametr ładowania przez alternator (od 11,7 Volt do nawet ponad 15 Volt)
Po prostu kolejny akumulator nie trzyma zbytnio pradu po doładowaniu. Tylko latem jest lepiej.
Podsumowując - ten typ tak ma