Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy akar01 » Muzeum PRL







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika akar01
Dodano: 14 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 3355 razy
Data wydarzenia: 28.09.2010
Muzeum PRL
Kategoria: inne
W czerwcu tego roku w Rudzie Śląskiej – Bielszowicach powstało muzeum PRL-u.
W związku że miejsce jest nowością ,chciałbym zachęcić społeczność Auto Centrum do odwiedzenia tego muzeum. Ja zrobiłem to z wielką radością i uśmiechem na twarzy , tym bardziej że wszystkiego idzie dotknąć oraz przymierzyć. Dowiecie się jaką pozycję za kierownicą miał kierowca Lublina czy Stara.Posiedzieć na Junaku oraz odwiedzić kino i pośmiać się z starych kronik filmowych.
* Przyzakładowy sklepik z octem na półkach czy mieszkanie z meblościanką na wysoki połysk wywołują uśmiech na twarzach Gości, którzy przypominają sobie swoją młodość spędzoną przy radiomagnetofonie grundig czy magnetofonie szpulowym.
Ci znacznie młodsi mają okazję zobaczyć jak wyglądało życie bez telefonów komórkowych i komputerów, zaglądając do szuflad i szafek, w których pełno przedmiotów codziennego użytku. Stary czajnik, pralka, puszki po kawie marago, klaser ze znaczkami czy „skarby” ukryte w barku nieśmiertelnej meblościanki wzbudzają entuzjazm zwiedzających bez względu na wiek.Gabinet I sekretarza i Izba propagandy PRL-u to kolejny etap naszej wędrówki po Muzeum. Masywne biurko z trzema telefonami, wazony okolicznościowe, dzieła Lenina, medale, odznaczenia i kolekcja sztandarów, olbrzymie kilimy na ścianach oraz obowiązkowa w tamtych czasach palma.
Fani motoryzacji też coś znajdą dla siebie.. Moskwicz 400 (ros. Москвич 400) - radziecki samochód osobowy produkowany przez MZMA - Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych (MЗМA - Moskowskij Zawod Malolitrażnych Awtomobilej) w latach 1947 - 1954Pierwszy egzemplarz tego modelu, który zapoczątkował istnienie marki Moskwicz, zjechał z taśmy produkcyjnej moskiewskiech zakładów 4 grudnia 1946 roku. Pod względem konstrukcyjnym radziecki pojazd był kopią niemieckiego Opla Kadetta K38. Karoseria była podobna do przedwojennego samochodu KIM 10 wytwarzanego przez MZMA.Mikrus MR-300 – polski samochód osobowy o bardzo uproszczonej budowie produkowany w latach 1957-1960 przez WSK Mielec we współpracy z WSK Rzeszów. Wyprodukowano 1728 sztuk.Mikrus MR 300” charakteryzował się wyjątkowo uproszczoną konstrukcją. Jego idea zawierała się we wzorze 4x4, czyli miał mieścić 4 osoby, ma 4-kołowe podwozie, masę własną 400 kg i spala 4 dm³/100 km. Auto napędzał dwusuwowy, dwucylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 296 cm³.Motocykl SHL Gazela, Producent: KZWM - SHL Kielce , Lata produkcji: 1968-1970, Ilość egzemplarzy: 50 000.
Straż pożarna.Na przełomie 1959/1960 roku wprowadzono do produkcji nowy model pod nazwą Star 25. Zasadniczą zmianą było zastąpienie dotychczasowego silnika nowym oznaczonym jako S-472.Pojazd przeznaczony był do przewozu sześcioosobowej sekcji gaśniczej, a wyposażono go w motopompę, autopompę i zbiornik wody. Napędzał go silnik typu S-474 osiągający moc 77,2 kW przy 3000 obr/min.
FSO Warszawa, potocznie Warszawka, Garbuska – samochód osobowy produkowany od 6 listopada 1951 do 30 marca 1973 w FSO na Żeraniu w Warszawie na licencji ZSRR. Przez cały okres produkcji powstało 254 471 egzemplarzy modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport. Był to pierwszy samochód produkowany seryjnie w historii powojennej Polski. W oparciu o Warszawę skonstruowano samochody dostawcze: FSC Żuk, ZSD Nysa oraz FSR Tarpan. Następcą modelu został Polski Fiat 125p.
Skuter OSA. Osa M-50 (M-52).Jedyny skuter produkowany seryjnie w PRL. W latach 1959 - 1965 WFM w Warszawie wyprodukowała ich ok. 25 tys.


Link strony muzeum:
http://www.muzeumprl-u.pl/index.php?id=7
*większość informacji pochodzi ze strony muzeum

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2011 01:06:52
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
W Bielszowicach się urodziłem, trzeba zapamiętać i się wybrać do muzeum
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Tylk opozazdrościc i się obowiązkowo wybrać na wycieczkę :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
A Syrenki nie było? Mój pierwszy samochód który rozbiłem w wieku 6 lat :P
Fajnie się wspomina, wiadomo, bo to czasy młodości...
Ja byłem w Grutoa Parkas - muzeum socjalizmu na Litwie. Też ciekawa sprawa. Tylu leninów, stalinów i innych ważniaków tamtej epoki w jednym miejscu... :)
super relacja
pzdr
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Ciekawa relacja. Gdybym kiedyś był w tych stronach... A jak Ci się udało napisać "Moskwicz" rosyjskimi literami, a?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Ech ! Łezka się człowiekowi w oku kręci. Miałem to szczęście żyć wśród tych już zabytkowych teraz eksponatów , a nawet niektórymi jeździć . Fajna sprawa. Fotorelacja i opis super. Pozdrawiam
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
fajna sprawa......
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Na pewno się wybierzemy...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
[up]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Po prostu cudo. A ten Junak z przyczepką, ech...:)

Pozdrawiam.
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu. Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km. W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna. Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu. Środek też ...
12 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda. Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego. Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
31 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie