Wpis w blogu użytkownika
pawelp69i
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1351 razy
Data wydarzenia: 17.04.2013
Mycie, Wosk, polerka - porady :)
Kategoria: inne
A z uwagi na fakt, że jeszcze nigdy poważnie nie podchodzilem do tematu pomyślałem ze fajnie bedzie zapytać kogoś kto się zna
A więc: macie moze dla mnie jakieś ciekawe sposoby (tricki), sprawdzone środki chemiczne? Może porady na co uważać / czego unikać? Co użyć, gdzie to zrobić, w jakiej kolejności, itd
Po robocie wkleje zdjęcia w stylu "przed / po"
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Jeśli chodzi o szczotki firmy Vikan to również polecam, ale pamiętajmy że zarówno szczotki jak i gąbki powinniśmy używać już na aucie na którym nie ma brudu i bardziej w celu usunięcia zacieków szczególnie tłustych.
niestety duża ilość zabrudzeń drogowych a także bardzo twarda woda w naszym kraju wymusza nieco inne metody mycia pojazdów niż w wielu innych krajach. Stąd nie bardzo sprawdzają się u nas myjnie samoobsługowe, które doskonale spisują się np w krajach beneluxu.
Co do wody we wiadrze powinna ona pozostawać czysta przez cały czas mycia auta, na dobrych myjniach wymienia się ja nie z powodu zabrudzenia, ale ze względu na utratę właściwości nalanego do wiadra szamponu.
Gąbki na takich myjniach również wymienia się ze względu na zużycie materiału, a nie ze względu na to iż są brudne - bo nie są.
Myjąc gąbką brudne auto odczepiamy brud przesuwając go po lakierze. Ścieramy wtedy ziarenka piasku, drobiny kwarcu, krzemu itp. Oczywiście płucząc często gąbkę zmniejszymy uszkodzenia lakieru, ale ich nie wyeliminujemy.
To dlatego najbezpieczniejszym dla nowoczesnych aut sposobem mycia jest myjnia hybrydowa lub tunelowa. Tych drugich ze względu na wysoki koszt budowy mamy jednak w PL jak na lekarstwo.
Przy myciu typowo bezdotykowym, trzeba pilnować płukania miejsce przy miejscu pod kątem 90 stopni by nie pozostawić zacieków. Oczywiście również od dołu do góry spłukujemy brud z chemią, na koniec możemy spłukać na odwrót niewielką ilością wody, ale brud z chemią nie przyczepi się spływając do nadwozia.
Zdaję sobie sprawę, że wydaje się to nielogiczne bo miewam problemy z tym również na szkoleniach pracowników myjni i to pomimo tego, że widzą jak to działa i mimo to po szkoleniu próbują jednak umyć auto od góry do dołu bo tak ich zdaniem powinno działać lepiej
A co ja napisałem niby poniżej i w pierwszym poście? czytajcie troszkę ze zrozumieniem.
A co ja napisałem niby poniżej i w pierwszym poście? czytajcie troszkę ze zrozumieniem.
W ogóle powinno się najpierw spłukać auto, aby spadł piasek i zmiękczył sie brud.
Poza tym auto powinno myć się szczotką a nie gąbka bo jak sie dostanie w gąbkę ziarenko piasku to porysuje lakier.
Na myjniach używają szczotek ale specjalnych. Polecam firmę Vikan - szczotki z gumowym rantem, ze specjalnego włosia, nie rysują.
Te wszystkie rady sa dośc oczywiste i logiczne.
Już tłumaczę jaki sens używania 2 wiader. W jednym jest ciepła woda z szamponem, w drugim czysta do płukania.
Nie ogarniam jak można myć samochód od dołu do góry wbrew siłom grawitacji. Bród, który spłukasz do góry i tak spłynie po aucie do dołu. Moim zdaniem to nielogiczne. No ale cóż, każdy ma swoje metody.
Coraz więcej ludzi używa produktów takich firm jak Concept, Fraber, Diamondbrite, Zirconite czy nieco moim zdaniem zbyt drogi Mcguire's.
A jeśli chodzi o niektóre profesjonalne kosmetyki polskich firm, to nie odbiegają one od Sonaxa, a mają znacznie lepsze ceny.
Zresztą Sonax i Turtle Wax to tzw. "sklepówki", ich produkty są stosunkowo rzadko wykorzystywane przez profesjonalne firmy.
W przeciwnym wypadku efekt może być odwrotny od zamierzonego.
Nie do końca też rozumiem sens używania dwóch wiader, dla mnie to chwyt marketingowy, przyklejonego tłustego brudu nie da się spłukać samą wodą, nawet pod dużym ciśnieniem nie osiągalnym dla maszyn ciśnieniowych z marketu (180-220 bar przy przepływie wody 900-1200 L/h), nie stosując oprysku wstępnego, więc bez względu na to ile wiader byśmy nie użyli i tak będziemy powodować mikrorysy.
Firma działa ponad 30 lat.
Jak niektórzy sikali w majtki to ja w 1990 roku z tatą testowałem na naszyzm pierwszym zagranicznym aucie produkty sonaxa.
Ta firma to średnia półka ale ma kilka linii produktów, w tym Extreme z nano technoligią oraz Profesional - seria kosztująca tyle co produkty Meguairsa.
Owszem wymieniona wyżej firma z USA jest dobra ale droga. Ultimate Compound jednak testowałem i przy polerce ręcznej a nie mechanicznej to słaby środek, mało ścierny i trzeba 3 krotnie powtórzyć operacje aby był efekt. To dobrze że bezpieczny dla lakieru.
Obecnie używam z Sonaxa do plastików "Tiefen Pfleger" - lekko połyskujący, rewelacja a nie jakiś tłusty syfiasty "Plak" za 12 zł. Do opon jeszcze nie wypróbowałem - Turtle Wax Extreme Nano żel.
Do pielęgnacji lakieru poza Meguairs'em Ultimate Compound używam (też od tego sezony nowy u mnie, nie testowany) wosk Collinite 475 - podobno najtrwalszy wosk naturalny na rynku.
Glinkowanie to glinka Vallet Pro jak pamiętam - dobra.
W Polsce obowiązuje minimalizm - tanie kosmetyki za 10 zł, pasta tempo, najtańsza politura lub wosk i tłusty plak, który starcza na 5 razy (a w atomizerze na 20 razy a kosztuje 2 razy tyle)
Dopiescilem :D
Siedziałem w garażu od 10 do 16 :D
A wcześniej jeszcze karcher ... Pózniej gabka i jazda z szamponem
Jechałem według rad jakie otrzymałem i udało się
Wosk miałem Sonaxa - jak na pierwszy raz wystarczy
Z moich uwag:
- podczas takiego woskowania człowiek widzi każdy milimetr blachy i zdaje sobie sprawę z tego ze jego aktu potrzebny jest lakiernik :D zwłaszcza na przodzie
- do woskowania koniecznie trzeba zrobić jedna rzecz - zdjąć pasek z spodni (ze względu na klamre)
- jak już robić takie cos to warto zrobić wszystko - czyli dopiescic jeszcze felgi, opony, szyby, uszczelki, plastiki i choromy - do wszystkiego są środki - w sumie zamieścilem się w 100 zł
Najciężej znaleźć tyle czasu - może za drugim razem pójdzie sprawniej
Zdjęcia dodam jutro
Pozdrawiam
3M to raczej na polerkę mechaniczną, ale nie taką za parę zeta, bo sobie tylko lakier porysujesz
Na zachodzie używają tych past firmy które zajmują się profesjonalnie detailingiem.
Meguiars:
Jak chcesz głębię w lakierze, to polecam:
*auto umyć (tylko szamponem, nie jakimś Ludwikiem!)
*koniecznie glinka!
*polerka: SwirlX lub przy większych ryskach na lakierze ScratchX 2.0
*politura np. Deep Crystal Polish(baardzo cieniutko nakładać i odrazu mikrofibrą polerować, bo jak to zaschnie, to już "się nie dopolerujesz" )
*woskowanie - NXT Tech Wax 2.0
Kupa roboty, ale efekt zadawalający
O Sonaxie się nie wypowiadam, bo niechcę urazić fanów tych "specyfików"
slainte mhath
Super - dzięki
W motoryzacyjnym znalazłem jakiś wosk z 3M ... 70 zł za 250 ml więc chyba znosnie
Tylko czy cos takiego można szmatka czy trzeba polerka mechaniczna?
I pytanie: czy wosk wystarczy by był efekt?
A może jest cos specjalnie do czarnego lakieru? - by wydobyć "głębię"
Następnie myjemy szyby (od wewnątrz i z zewnątrz). Odkurzenie wnętrza oraz nasmarowanie plastików jakimś mleczkiem będzie już wiśienką na torcie. Na końcu polecam nabłyszczyć opony jakimś preparatem.
Produkty z których korzystam:
Sonax Wax - wosk syntetyczny
Sonax - szampon
Sonax - płyn do mycia szyb
Sonax mat - preparat do kokpitu
Dowolny produkt nabłyszczający (np. plak)
Kilka ścierek z mikrofibry
2 gąbki z mikrofibry
2.Po zimie przydało by się glinkowanie
3.Jakiś wosk najlepiej Meguiars'a lub Exhibition od naszego kolegi autre2003.
Jeżeli nie masz nic a jutro już chcesz to robić to kup coś na stacji paliw od K2 twardy wosk itp...