Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo Mondziak » najbliższe zmiany w aucie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Mondeo
  • przebieg 292 385 km
  • rocznik 2009
  • kupione używane w 2019
  • silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 1104 razy
Data wydarzenia: 31.12.2019
najbliższe zmiany w aucie
Kategoria: zmiany w aucie
Hehhh, a miało być tak pięknie ...


kupiony durny dupo-wóz , 10lat młodszy od dotychczasowych, z trwałym, małym silnikiem. by nic przy nim nie robić... nie wydawać pieniędzy na byle G... , itd... itd..

co prawda przy zakupie (po zdjęciach) w planach było zrobienie:
- tarcze i klocki bo na foto wyglądały słabo (nie ruszam, są ok)
- opony wielosezonowe (ogarnę to prawdopodobnie w najbliższym miesiącu, ale mam nadzieje że nie :P bo te opony co są , to są jeszcze w miarę ok i są to już wielosezony , ale też są tylko 16" ... czyli muszę jeszcze felgi kupić 17-18" = dodatkowy koszt :( )
- wygłuszenie maski (podklejone i jest ok)
- wydech (jest jeszcze ok)


a teraz co mnie wqrrr i nie daje mi spać, oraz opróżni/a mi portfel...

1. światła mijania

jednym z kryteriów wyboru tego auta był wymóg posiadania oryginalnych xenonów ... bym nie musiał przerabiać świateł bo miałem nadzieje że oryginalne xenony i soczewki będą super ... bo oryginał, to oryginał... niestety okazało się że zestaw który zrobiłem w Volvo (chińskie soczewki i xenki) jest znacznie lepszy , a te w mondeo są delikatnie mówiąc... średnie

Ps. ceny podaję by mieć historię wydatków, bo później zapominam co ile kosztowało.

tak że na chwilę obecną kupiłem i przetestowałem (na aucie) 3 kpl żarników d1s
- Chińskie +60% za 40zł
- Chińskie z grubsza pewnego sprzedawcy za 80zł
- pożyczone używane 6m-cy Osram'y NB +70%

jest lepiej, ale bez zachwytu, a osramy ... dobrze że nie kupiłem , szkoda kasy :(

są jeszcze na rynku Osram'y NB Laser +200%, ale żarniki D1S (mam w aucie) są za 550zł/kpl, D2S są za 350zł/kpl... na razie nie jestem gotów tyle wydać :P

ale wydałem już więcej...

0. tydzień temu kupiłem/zamontowałem moduł do świateł dziennych z drogowych 118zł, bo ciągle zapominałem je włączyć, to się nie liczy ;-)

1. kupiłem Chińskie soczewki ROYALIN 3" D1S/D2S dedykowane do Mondeo z adapterem i zestawem montażowym za 270zł

w załączonych fotkach porównanie z komentarzy osób które kupiły te soczewki, efekt jest widoczny :)

2. kupiłem przetwornice AC 55W D1S SOYJOYCE nie wiem czy dobre, z żarnikami i kablami - 220zł

3. jak się okaże że te przetwornice są najmocniejsze, ale za to żarniki D2S, to kupiłem adaptery D1S->D2S (i większość potencjalnie mocniejszych żarników jest D2S bo są tańsze i bardziej uniwersalne - 70zł

4. mam jeszcze supermocne przetwornice AC55W które pozostały mi z poprzednich duuużych testów (ponad 20-30 zestawów przetwornic i jeszcze więcej żarników)
+ trochę słabsze, do porównania (ok 150zł)

5. jak się okaże że ponownie wygrają przetwornice z poprzednich testów, to dokupiłem uniwersalne przewody D2S (poza tym muszę jakoś je przetestować) - 40zł


6. 2 komplety żarników , niby tej samej firmy SUKIOTO i oba 55W, oba też mają podobne pudełko z opisem +60%, tyle że tańsze są 5000K (4300/6000/8000...) i ok 3800lm, droższe są tylko 5500K i 5000lm oraz na żarniku mają wycięte laserowo oznaczenia i firmę = 100zł


7. dodatkowo kupiłem 3 różne komplety LEDów H1 z podłączeniem jak zwykła żarówka, bo nie można w tych lampach zastosować porządnych ledów H1 z wentylatorem :( , by dzienne były ładniejsze i bardziej energooszczędne - 90zł

8. dwa rodzaje LEDów W5W do postojówek , bo jak ma być porządnie, to będzie :P - 10zł


czyli podsumowując zamiast kupić żarniki Osram NB LASER +200% za ok 550zł i zapomnieć o sprawie

kupiłem dziadostwa za 1000zł (pewnie to nie wszystko) + dodatkowej roboty (testy, montaż soczewek itp...), to się nazywa myślenie ;-)

na swoją obronę ..

- sprzedam oryginalne soczewki i większość kupionego złomu, tak że połowę tej kasy odzyskam = wyjdzie minie pewnie ogólnie w okolicach zakupu Osramów, ale będzie na pewno więcej światła niż było i by było na Osramach NBL
- zwłaszcza że stare soczewki mogą być do regeneracji = ok 200-300zł


załączam parę fotek poprzednich testów pokazujacych różnicę między soczewkami, przetwornicami i żarnikami (aparat ustawiony manualnie - przyciemniony mocno)

cdn.. jak przyjdzie cały złom... ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do FMOne: Nie, bo nigdy nie wiedzą gdzie patrzę i którym okiem [smiech2]
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: a nie ma problemów w sklepach ?? ... nie czepiają się że się tak rozglądasz ?? :P ;P ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP:
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: i to na plecy jak przy zezie rozbieżnym ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP:
Znaczy masz "strita" a jak płaczesz łzy lecą Ci za koszulę.
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: właśnie soczewki zabierają trochę światła, może nie 50%, ale trochę tego jest dlatego potrzebują mocnych przetwornic i żarników, a że są i ich mechaniczne odcięcie zabezpiecza przed oślepianiem ...

co do kształtu odcięcia to nie do końca, kiedyś było takie stosowane na kształt kija hokejowego, a teraz w nowszych autach / konstrukcjach jest schodek jak w tej chińskiej
i w wielu nowych/nowszych autach widziałem takie odcięcie, to samo LEDowe i LAserowe
europa ma/miała standard ECE (kij hokejowy), a stany DOT (schodek)
ale w autach globalnych teraz przeważnie występuje DOT, chyba też od 2004 w DOT zaszły zmiany i są teraz na równo, a wcześniej lewa była niżej i robiła podwójny schodek,... czy jakoś tak, nie pamiętam

a te soczewki to wierna replika Hella 3R , tak więc OE Hella montowane w autach też mają taki sam kształt odcięcia , co więcej widziałem fotki tych soczewek to jest kod QR jak w soczewce Hella, a w miejscu gdzie jest wypalone logo Hella jest naklejka ROYALIN, pod nią może być Logo Hella .... i można sobie gdybać czy Hella robi u nich i to jest oryginał, czy replika ?!?!? i może Hella dostarcza te same soczewki producentom aut ????????? w tych czasach nic nie jest pewne !!
tak że przekreślanie czegoś bo jest Chińskie i od razu zakładanie że jest gorsze, mniej bezpieczne itd ... to nie jest dobre rozwiązanie!!

miałem kiedyś soczewki oryginalne, i chińskie w wersji bez oznaczeń, 7.0, potem 8.0 , 8.1 i 8.1 super z już w produkcji wytłoczonym/odlanym logo (akurat tu jest coś a'la trójząb Maserati) + jeszcze są wypalone lub odlane loga firm produkujących, albo dla kogo produkujących, to w wersjach z logiem czy odlanym, czy wypalonym jakość wykonania tych soczewek była znacznie lepsza, przewody grubsze, z wtyczką i większa dokładność , krawędzie gładkie i zgradowane ...tak że różnica była !! firmowe miałem 7.0 i 8.1 super
Dodano: 4 lata temu
Do FMOne: Chińskie soczewki gorzej doświetlają pobocze i znaki - właśnie ten kij hokejowy jest dla lepszego bezpieczeństwa, aby jęzor światła wchodził daleko w przód na skraj jezdni.

Po drugie soczewka zabiera 50% światła (przesłona) i takie światła mają zawsze gorszą skuteczność od tradycyjnych. Ja auta ze soczewkami omijam przy zakupie, bo cenię sobie dobre oświetlenie szczególnie podczas niepogody.

Każdy robi jak uważa, powodzenia.
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: i nie tylko: nie czepiam się Ciebie i nikogo nikogo innego, tylko tłumaczę i jak możesz zauważyć "TWOJE" jest w cudzysłowu :P , a że nie robię tego pierwszy raz, oraz = mam "doświadczenie" to jeszcze robię dodatkowe testy by wiedzieć co mówić :P i jak już coś mówię to mam pełną świadomość tego co mówię i mam na moje słowa poparcie :P

po części tak, nielegalne, ale w odróżnieniu od innych :
1. ustawiam wysokość i położenie świateł
2. montowałem spryskiwacze by było bardziej zgodne z prawem
3. montowałem auto-poziomowanie by było bardziej zgodne z prawem
4. w czasie jazdy pamiętam że mam taką przeróbkę i na bieżąco kontroluję wysokość świateł, zwłaszcza jak coś / kogoś do tyłu zapakuję !!
5. w mieście kiedy nie muszę mieć tak dużego zasięgu moje światła są obniżone !!!!!!!
6. soczewki, jak by na to nie patrzeć to jest jeden ze sposobów na nieoślepianie innych !! bo światło jest mechanicznie odcinane, a jak "byś zrobił" testy tak ja "byś wiedział" że soczewki poza ładnym wyglądem i służą do skupienia światła przy granicy światło cienia w centralnym punkcie, i robią brutalne mechaniczne odcięcie światła, przez zastosowanie soczewki i zmniejszenia lustra mimo wszystko ZABIERAJĄ TROCHĘ ŚWIATŁA !!
7. jedynie czego nie mogłem zrobić to lamp z homologacją do soczewki i xenona, ale za to przeróbki robiłem tylko w lampach z gładkim kloszem !! by nie było rozproszenia i oślepiania (w volvo odpowiednia "homologacja" jest naklejona ;P )

tak że xenon w zwykłej lampie będzie dawał więcej światła, niż ten sam xenon w soczewce !!! tyle że mocno rozproszonego :
- wydawać się może że xenon ma więcej światła, ale to jest złudzenie optyczne, przez brutalną granicę światło-cienia, przez to że góra jest kompletnie ciemna to światło wydaje się być jaśniejsze
- soczewka tylko skupia, nie wzmacnia , ukierunkowuje, to samo odbłyśnik soczewki nie jest okrągły, a lekko jajowaty / spłaszczony by boki były lepiej doświetlone i ogólnie środkowa część (na wysokość) dostawała najwięcej światła
- dzięki temu też mniej światła jest przed autem, a zwłaszcza po odcięciu i nie ma samo-oślepiania

i takie tam bzdury

- ograniczam jazdę po zmroku
- w porównaniu do wielu aut bardo ładnie mi świecą (zdjęcie z parkingu jest dorzucone) , ale wiem że mogą lepiej świecić i mogę spróbować częściowo dorównać to lamp w nowych porządnych wozach , ale w nich to jest bardziej zrobione małe "oszustwo", bo matrixowe ledy jeżdżą z grubsza na długich, a dopiero jak wykryją obiekt w polu świecenia to robią kieszeń i w niej świecą światłami mijania by go nie oślepiać
- nie muszę mieć idealnego wzroku do jazdy ;-) nie muszę widzieć detali , wystarczy że widzę ogólny zarys z punktami odniesienia a resztę można ekstrapolować :-) ;P ;-)


na zakończenie moich bzdurnych wywodów dodam że chińskie soczewki mogą mniej oślepiać od oryginalnych , bo oryginały mają granicę światło-cienia w postaci kija hokejowego " ___/ " a chińskie soczewki mają schodek " ___/'''' " który jest niższy niż kij hokejowy = przez co osoby stojące/jadące po prawej stronie mojego samochodu (np na zakręcie) mniej dostają po oczach :P


obecnie mam soczewki, spryskiwacze, poziomowanie, homologowane lampy, gładkie szkła, zamieniam tylko żarnik i przetwornicę (część eksploatacyjna - wymienna) oraz soczewkę, którą też można wymienic i przepisy nic nie mówią o takiej wymianie = 100% legalności, zwłaszcza że wszystko ma CE i homologację E, a same soczewki to są klony Hella (albo to nawet są prawdziwe soczewki Hella tylko bez ich logo ??? i robione w tej samej fabryce/na tej samej taśmie ???? mają nawet wypalone oznaczenia i kod QR,

tak że .. gdzie tu oślepianie, niebezpieczeństwo czy coś nielegalnego (w przypadku tego projektu) itp... ???
Dodano: 4 lata temu
Cóż podziwiam za upór, cierpliwość i chęć majsterkowania i zmian w aucie.
Koszty przy tym tez są i rosną chociaż Mondeo było niby kupione niezbyt drogo.

A jak to auto za 2-3 lata będzie już naprawdę dopieszczone to sie znudzi i kupi
je ktoś za grosze bo tacy sa ludzie a auto ma przecież juz 10 lat.

Tai juz los pasjonatów
Dodano: 4 lata temu
Do FMOne: Skoro piszesz, że moje słowo jest gówno warte to będę brutalny. Ty po prostu masz zepsuty wzrok i wadę wzroku chcesz naprawić ledami, xenonami, setkami watów i tysiącami lumenów. Montujesz nielegalne oświetlenie w swoim samochodzie, aby cokolwiek widzieć, a przy okazji oślepiasz innych kierujących.
Może lepiej zastanów się czy możesz jeździć po zmroku, bo kiedyś jeszcze kogoś zabijesz.
Dodano: 4 lata temu
Do FMOne: ja też cylindry, przez te cholerne kąty. Eh...
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: j/w ;-) , albo raczej jak niżej :P

Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: JA mam chyba w ostatnich okularach chyba na obu oczach ok -3 i cylindryczne czy coś takiego ..
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: prawą lampę mam nową, ale w lewej też jest odbłyśnik ok, bo zaglądałem, pewność będę miał po rozebraniu...

po prostu przyzwyczaiłem się do dobrych lamp/xenonów i widzę różnicę

dla większości osób zakładają sobie pierwszego lepszego LED'a zamiast żarówki halogenowej i są zadowoleni bo jest dużo światła przy aucie .... ale prawie nigdzie nie mówią że:
1. to jest złe bo jesteśmy oślepiani dużą ilością światła przed autem i nie widzimy co dalej
2. ogromna wada kijowych ledów .. świecenie na odległość, mimo dużej ilości światła lampa ma mały zasięg i często samo odcięcie - granica światło/cienia jest mocno rozmyta - to się znacznie poprawiło od czasu wypuszczenia chipów ZES itp.. gdzie miejsce i kształt leda jest odwzorowany jak w normalnej żarówce...


teraz xenon ... ktoś zmienia z żarówki na pierwszy lepszy xenon i jest mega zadowolony (z grubsza ta sama sytuacja co punkt 1 w LEDach), ...


ALE DOPÓKI NIE MASZ PORÓWNANIA TO NIE WIESZ CO JEST LEPSZE !!!!!!!!!!!!!!
I "TWOJE" SŁOWO ŻE TE SĄ SUPER I SUPER ŚWIECĄ JEST GÓWNO WARTE !!!!!!!!!!!!

a ja miałem porównanie !!!!!!!!!!

pierwsze soczewki i xenony miałem jak chińczyki weszły na rynek , to było jakieś ...12-15lat temu, w Passacie B5, zmieniłem lampy na takie dedykowane chińskie (chyba DEPO) z soczewką i xenony (wtedy jeszcze FATy chyba 35W) + dodałem spryskiwacze reflektorów by być bardziej w zgodzie z przepisami

kolejne auto chrysler 300, kupiłem już z soczewką , jechałem po 300m passatem, wracałem 300m widziałem koszmarną różnicę w ilości światła !!!,
- wysłałem lampy i odbłyśniki do regeneracji było trochę lepiej (nadal miałem passata i miałem porównanie)
- przetestowałem pierwsze LEDy 360 COB i parę innych (lipa)
- kupiłem xenony FAT55W i była kaszana, to dokupiłem jeszcze 3-4 kompletów różnych 35 i 55W (slim/fat) i nadal była lipa nic nie dorównywało passatowi !!!
- ściągnąłem zestawy xenonów jedne z najdroższych na ALI K7 AC55W (ponad 250zł/kpl w chinach = z 500zł u nas jak by były, ale nie było) to była ogromna różnica !!!! w końcu dorównywało passatowi !!!
- spryskiwacze były, soczewki były, dodałem żyroskopowe poziomowanie świateł !!!


kolejne auto Volvo, przeleciałem kilka na prawdę mocnych LEDów te mocniejsze to .. XHP50, XHP70, ZES i ZES po modzie i różne konstrukcje różnych firm ... i nadal miałem porównanie do chrysler'a 300m bo auto później zdecydowałem się sprzedać...

- doszedłem do wniosku zmiany na xenony , najpierw H7R , a potem decyzja że jednak zrobię soczewkę bo lampy w volvo mają zbyt kiepskie odcięcie i będę oślepiał innych ...
- kupiłem soczewki, potem kolejne...
- kupiłem miernik natężenia światła by mieć 100% pewności co do różnicy światła
- kupiłem kilka zestawów xenonów z ALI
- kupiłem kilka zestawów xenonów na allegro z możliwością oddania
- kupiłem kilka pojedynczych przetwornic na allegro z możliwością oddania
- kupiłem kilka/naście zestawów i pojedynczych żarników

i zacząłem robić testy , wszystkie w tych samych warunkach, ta sama odległość, itd
zdjęcia telefonem ale na manualnych ustawieniach i z w miarę tego samego miejsca by były identyczne + spisywałem wartości luxometru w danych punktach na papierze

potem minimalizowałem to i wiele danych z papieru nie połączyłem z fotką, tylko te lepsze

i w zdjęciach masz różnicę i to wszystko na dobrych przetwornicach H5 i K7 obie AC55W
wyobraź sobie jak kijowo wypadały 35W !!!!!!!


tak że może i dziwny tok postępowania, ale będę miał 100% pewności że mam na prawdę dobre światłą , a nie "na słowo honoru - mam 35W przetwornicę pierwszą lepszą i jest zajebiście" bo prawdopodobnie NIE JEST ZAJEBIŚCIE, ALE NIE DOWIESZ SIĘ O TYM DOPÓKI NIE ZROBISZ PORÓWNANIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dodano: 4 lata temu
Do FMOne: ja wadę mam niedużą, bo 0,25 i 1,25 ale za to kąty rozjechane, prawe oko 40, a lewe 165 stopni. Mimo, że powinienem to okularów cały czas nie noszę tylko zakładam do komputera, czytania, TV, samochodu itp.
Dodano: 4 lata temu
Gdybyś kupił fabrycznie nowy samochód to mógłbyś narzekać na jakość oświetlenia. Myślę że po latach wystarczyło zregenerować odbłyśniki. Dziwny tok postępowania...
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: mam też swoje lata , noszę okulary i jest coraz gorzej
+ oczy mam uszkodzone mechanicznie od spawania za młodu
+ kiedyś było mniej samochodów i świateł , dlatego w naszym samochodzie wystarczały , a teraz co 2 auto ma jakieś mocne lampy (LED, Xenon, OSram NB...) lampy są dopracowane i też lepiej dają + mało kto myśli o tym by je wyregulować i oczy dostają po tyłku oraz nie mogą się przyzwyczaić ...

Dodano: 4 lata temu
Do FMOne: Ale się zaparłeś na te lampy, no jednak gdy wyjdzie na plus i będą lepiej świecić to dobrze. Ja też nie lubię słabo świecących lamp, a takie właśnie mam, odkąd pogorszył mi się wzrok i muszę czasami mocno się skupiać gdy jest ciemno lub pada i są refleksy od kropel na szybach. 20 lat pracy tylko przy komputerze zrobiło swoje. A za dawnych lat gorsza jakoś oświetlenia wcale mi nie przeszkadzała. Ech, cholerny SKS...
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: testowałem już wcześniej soczewki i teraz też porównam chińskie vs oryginalne soczewki osram na tej samej przetwornicy i żarniku

co do jakości wykonania , to te soczewki co miałem zwłaszcza 8.1 super, jest na prawdę super !! i niewiele odstają od oryginałów Hella itp. (materiały i wykonanie, nie wiem jak światło - nie porównywałem) tak że ... to nie jest to samo co było kilka lat temu, Chińczyki coraz lepsze rzeczy robią (ale też trzeba więcej zapłacić za lepszy produkt)
Dodano: 4 lata temu
Powiem Ci, że jakość oświetlenia mnie w aucie również poraża... Nie lubiłem za nie czerwonej Fabii, niespecjalnie lepsza jest też Honda.
Ale tych retrofitów jak u Ciebie nie wstawiłbym. Wolę się męczyć i jeść czarne jagody [bajer]
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl