Wpis w blogu auta
BMW Seria 3
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1334 razy
Data wydarzenia: 27.07.2013
Najdroższe a najtańsze paliwo - różnice
Kategoria: inne
Dzisiaj mam dość ciekawe porównanie jak się jeździ na najdroższym paliwie na rynku (Shell V-Power 100) i chyba jednym z tańszych (Eurosuper 95 na Bliskiej) z sieciowych stacji.
Wykonałem prosty test:
Trasa z Warszawy do Sopotu (S7), a później z Sopotu do Warszawy (też S7). W jedną stronę V-Power, w drugą zwykła E95. Wszystko co poza trasą spalone w Warszawie (najpierw przed trasą, potem po powrocie). Rezerwa V-Power włączyła się na rogatkach Gdańska, wiec idealnie.
Ceny paliw to odpowiednio 6,39 i 5,51 w dniu i na miejscu zakupu, więc różnica diametralna.
I co się okazało? Ta sama trasa (odpowiednio 615 i 633km) razem z dojeżdzeniem do końca baku po mieście a spalanie? Wg dziennika mniejsze na E95. Różnica niewielka, w granicach błędu statystycznego (odpowiednio 9,01 i 8,95 na 100km), ale nawet przy założeniu, że spalanie było identyczne - to nadal kiepski wynik dla Shella biorąc pod uwagę różnicę cen, prawda?
Z moich osobistych uwag to tak:
- wydaje mi się,że nieco ostrzej jeździłem w drodze powrotnej, wiec na E95.
- wrażenie przyjemności z jazdy lepsze na V-Power. Nie wiem ile w tym autosugestii (w końcu płacę więcej to musi być lepiej!) ale niemniej punkt pozostaje.
- czy reklamowany przez Shella zbawienny wpływ paliw V-Power na silnik mógł mieć wpływ na działanie silnika już na nowym paliwie tuż po wyjeżdzeniu pełnego baku V-Power? O ile ten wpływ nie jest tylko marketingiem to pewnie tak.
Wszystkie dane dostępne w moim dzienniku kosztów, tankowania 6.07 i 12.07.
Co powiecie? Ja już nie wiem co o tym myśleć.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
A tymczasem lepsze to niż nic.
Czytałem tu kiedys,że 95 z Shella niczym sie praktycznie oprócz ceny nie różni od 95 z innych stacji. Dobrze by było poczytać jakieś niezależne badania na ten temat, zobaczyć co naprawdę pomaga i w jakim zakresie.
Na stacjach marketowych nie tankuje bo do szału doprowadzają mnie te ich kolczatki.
Tu wolę Neste lub 123.
Benzyny premium bym nie lał do zwykłego auta przystosowanego do benzyny 95 lub 91, ale przy ON widać różnicę stosowania paliw premium przy wymianie filtra paliwa.
Zimowy ON arctic na Statoilu też różni się temperaturą krzepnięcia od zwykłych ON, natomiast innych zalet v power nitro+ diesel nie zauważyłem. Spalanie nie spadło, dynamika się nie poprawiła, tak więc jedynym uzasadnieniem jest sprawienie frajdy dziecku i dodatki uszlachetniające, które każdemu dieslowi się od czasu do czasu moim zdaniem przydadzą.
Zostaje nadzieja, że faktycznie lepiej wpłynie na silnik, ale to już nie do sprawdzenia i chyba nikt nie robi takich niezależnych i wiarygodnych testów na ten temat...
No i jeśli ktoś potrzebuje/lubi jak mu autko się sprawniej zbiera to niezależnie od tego czy jest to autosugestia czy nie - wrażenie lepsze mam po V-Power:D
Wiem i to jest marketing
Podobnie jest w Mackdonaldzie za seriami zabawek, China zrobi wszystko a naiwni kupią
Model 2009, sedan, 1.8 benzyna z 6-biegowa skrzynia biegow.
Samochod tesciowej, ktora jest "hondziara" od ponad 15 lat (to juz drugi civic od nowosci) twierdzi, ze auto pali 6.5L/100km na orlenowskiej "95" wg. komputera.
Trasy to glownie wypady na zakupy i do przedszkola po wnuczki od 3km do 20km, ale dynamicznie (naprawde).
Ja z kolei na Vervie 98 na trasie 3200km (1400km trasa Mazury-Opole-Mazury, reszta to mieszana jazda "wiejsko-miejska" uzyskalem wynik 6.0L/100km wg. komputera i 6.3L/100km rzeczywistego zuzycia paliwa liczonego na podstawie paragonow na stacji benzynowej i dziennego przebiegu Hondy.
Jak na 140km silnik wynik wysmienity, tym bardziej ze nie oszczedzam ani pedalu gazu ani klimatyzacji.
Tylko co na to zwolennicy "down-szajsingu"?
Po okolo 300km czystej zawartosci vervy w baku odnioslem wrazenie zwiekszonej plynnosci rozwijania mocy i zwiekszenia kultury pracy - ale zdaje sobie sprawe ze mogla to byc autosugestia.
Tak czy inaczej po wypiciu kawki dostalem 20gr rabatu na litr wiec wyszlo to na dobre.
Jesli chodzi o ekonomie, to jest to nieoplacalne (przynajmniej w krotkiej perspektywie czasu/przebiegu), ale komfort (glownie psychiczny) rosnie.
Policz ile tych autek kupiłbyś normalnie za różnicę w cenie _
Ja osobiście tankuje na stacjach "marketowych" bo tam nie ma komu uszlachetniać paliwa, wszystkie stacje mają ajentów a tylko logo jest inne
Powiem tak... w jeździe nie bardzo czuję różnicę, ale na fuelsave z shella czy 95 z statoila miałem na zimno lekkie klekotanie po całonocnym przestoju, natomiast na tych lepszych tego nie ma. Czyli coś jest na rzeczy jeśli chodzi o jakość, ale tak jak mówiłem - w czasie jazdy efektów nie zauważyłem. Może kiedyś silniczek w Fabce odwdzięczy się za czyszczenie krwiobiegu.