Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Namawianie do zmiany auta - Touran za stary
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1122 razy
Data wydarzenia: 09.05.2017
Namawianie do zmiany auta - Touran za stary
Kategoria: obserwacja
Co gorsze kupiony by zbyt stary i obecnie ma już lat 12. To niestety zbyt dużo aby myśleć o nim jako aucie przyszłościowym. Chyba jako takie na zajeżdżenia, jako drugie (tak jak mój starszy Golf).
No i przebieg zbliża się nieubłaganie do magicznej liczby 200 tys. km co oznacza że nawet w Niemczech niedługo dostaniemy za niego śmieszne pieniądze.
Ale ukochana jakoś nie kwapi się do zmiany auta.
Rozumie stan rzeczy ale postawiła znów dziwny warunek, kupi coś do 10 tys. Euro.
Biorąc wymagania które mamy oboje jest to kwota niezbyt wygórowana jak na niemieckie warunki.
No ja bym wolał te 2 tysiaki dołożyć ale trzeba uszanować zdanie drugiej połówki, ona nie chce drogiego auta. Poza tym jedno bardzo drogie już kupiłem Ja
Zawsze myślałem że znów kupimy auto niemieckie:
- mieszkamy w Niemczech i tu głównie takie poważają i jest najwięcej ofert sprzedaży
- najłatwiej i najtaniej naprawić i w Polsce i w Niemczech samochód opla, vw, skodę itp.
- zawsze mieliśmy w rodzinie Vw (poza sporadycznymi wypadkami) ale niestety obecnie odpada (zbyt drogi i nie oferuje auta w interesującym nas segmencie)
Pogodziłem się że będzie to samochód z Japonii bądź Francji, że światła będą włączane z manetki kierunkowskazów, ze straci sporo na wartości i może będzie cały trzeszczał jak grzechotka.
Że będzie może nowy czynnik klimatyzacji czy głupie czujniki ciśnienia umieszczone w kołach nie przy module ABS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
A co wchodzi w grę?
- ma być mniejsza pojemność ze względu na opłaty więc 1.4, może 1.6
- rocznik między 2011-2013 (w miarę nowy model), przebieg maksimum do 90 tys. km
- silnik benzynowy ale mocny, 120-140 koni, najlepiej z turbina aby była dynamika (chociaż diesel 1.5 to mógłby tez być bo większa elastyczność)
- miał być kompakt ale zostało zatwierdzone że ma się siedzieć nieco wyżej (Minivan klasy B lub mały SUV)
- wyposażenia, no bez kompromisów (nawigacja, podgrzewane siedzenia, kierownica multifunkcyjna, tempomat, zestaw Bluetooth) czyli to co ma Touran plus to czego najbardziej w nim brakuje.
Wybór niby jest , wspomnę to co mniej więcej znam:
- Opel Meriva (od 2010, lifting w 2013)
Odpada bo dziwaczne drzwi otwierane pod wiatr, spora nadwaga i 45 przycisków na konsoli, trudno o wersję z navi a ceny niestety co najmniej 13 tys. euro
- Honda Jazz (2008-2014)
Jeden z lepszych silników 1.4 o mocy 100 koni ale ogólnie starota bo produkowana juz 9 lat, deska rozdzielcza jak z promu kosmicznego, próżno szukać navi.
- Toyota verso S (od 2011)
Bardzo brzydkie auto w środku, właściwie egzotyczne I mało popularne, co z tego że niezawodne jak może być problem z dostępna blacharką poza ASO czy naprawą
- Nissan Note II (od 2013)
Świetny wygląd z zewnątrz (wnętrze przeciętne), najnowszy model w zestawieniu, mały bagażnik ale przesuwana tylna kanapa, żenujące benzyniaki 3 cylindry i 98 koni ale światełko w tunelu diesel 1.5 o mocy 90 koni, Podejrzanie niska cena i duży wybór aut doposażonych m. inn. z navi
- Hyundai ix20 (od 2010)
Zabawne ale drażni mnie w tym aucie niebieskie podświetlenie wskaźników i panelu klimy ala Golf 4. Trudno o wersję z navi, silnik jest mocny 126 koni ale aż 1.6 bez turbo, jest 90 konny diesel.
- Kia Venga (od 2010)
Niby to samo co Hyundai ale tańsze, znalazłoby się z navi, tylko wnętrze mega plastikowa tandeta, jednak okazuje się że poza Nissanem Note 2 to jedna z najlepszych propozycji. Silnik diesla 1.4 tez pasowałby
- Renault Captur (od 2013)
Niestety Renault to jak dla mnie najgorsza marka z Francji, chociaż to auto w Niemczech bije rekordy popularności, silnik 120 koni Turbo pasowałby jak i diesel 1.5. Tylko 13 tys. euro to niestety cena za wysoka
- Opel Mokka (od 2012)
Zdecydowanie najładniejsze auto w segmencie, dojrzałe i duże, silnik 1.4 Turbo super ale auto ma nadwagę, przemilczę gąszcz przycisków bo i tak cenowo doposażony to 13 tys. euro i więcej
- Peugeot 2008 (od 2013)
Wnętrze tragedia, niestety kosmos ala XXVII wiek nie w moim guście, tak jak Citroen C3 Picasso i podobne. Odpada
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Teraz muszę znaleźć czas z kobieta aby to wszystko obejrzeć, pomacać, pojeździć.
Właściwie jedynie został Nissan Note 2 i Kia Venga. Nic innego nie przychodzi mi do głowy...
Już wiem że o każdym powiem plastikowa tandeta, no ale w porównaniu z moim GTD a nawet Touranem 12 letnim tak będzie. Obawiam się że pomimo niskiej masy tych aut silniczki 100 konne wydadzą mi się słabe, a czasami lekko zapakowany będzie musiał pojechać trasę do Polski (2 osoby i bagaż).
Na razie to przymiarki i gdybanie, chciałbym aby zakup odbył się między wrześniem a październikiem, no a Tourana tez sprzedać trzeba i to w Niemczech.
Życie pokaże
Ostatnia aktualizacja: 09.05.2017 21:13:23
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
O ile podatek drogowy od tego diesla 1.5 będzie "w miarę", spodoba mi sie jazda próbna i zainteresowana zechce to czemu nie.
Jak wspomniałem, żaden Vw nie wchodzi w grę:
- za niska kwota zakupu, poza tym śa drogie
- Sportsvana znam bo ma ojciec i tez bardziej poważam niż Tourana
Ja tez nie ufam wszystkim Vw, nie trawie golfa 6 i omijam silniki 1.4 TSI z lat 2008-2012. Ostatnio nawet nasz stary touran zaczyna mnie irytować ;D
A Golf SV? Znasz moje nastawienie do VAG, ale SV jest moim zdaniem znacznie lepszy niż Touran (o ile nie trzeba 7 miejsc).
O ile nie jest to tylko tak że piszesz co chce usłyszec to dobrze ☺
Nie orientuje die zupełnie czy merca serwisuje sie zawsze drogo (poza ASO)i czy sa zamienniki czesci do KIA (chodzi o drogie pozycje).
No Note mnie tez sie baaaardzo widzi, barazie tylko wirtualnie, realnie nie obcowałem.
Podejrzanie tania.
Tylko znów ten diesel. Miała byc dla odmiany benzyna, bo krótkue trasy.
Tylko w Note nie ma wyboru.
W GTD filtr DPF nie stwarza żadnych problemów.
A w tym 1.5 dci tez jest suchy bez Adblue ?
Powodzenia
Znow sie nie rozumiemy.
Ja pytam o wady tych aut i silników, błedy konstruktorów.
Czy czasami blok nie peka, łańcuszek jak w 1.4 TSI, czy moze sa problemy z Ad blue albo wadliwe zawieszenie, wadliwe wtryskiwacze itp itd zaleznie od modelu, rocznika.
Czy np 3 cylindrowy silnik turbo pożera olej, pali duźo katowany, badz konczy swoj zywot ok 150 tys km.
Zreszta taki motor odrzucam, to szrot
To ze dwumas zuzyje sie po 120 czy 150 tys km, ze turbina padnie czy wtryski to normalne. To sie wymienia.
Ja nie naleze do osób uwazajacych ze silnik musi jezdzic 400-600 tys km.
Rozumiem ze wytrzyma mniej, np 250-300 i wymaga w połowie tego przebiegu wymienionych wyżej napraw. Takie czasy. Inaczej ludzie jezdziliby 1 autem 20 lat.
Ale auto to jie tylko silnik
Niby wszystko ustalone, wyjasnione chociaz moze byc dalsza dyskusja.
Z mojej strony jwj celem nie ma byc przekonanie wszystkich ze jednak warto kupic Note lub Venge wbrew padajacym argumentom.
Ale chodzi o ukazanie absurdu i padajace ktorys raz pytanie dlaczego nie warto i co jest nie tak z podobnymi autami.
Przeciez sa lepsze niz Dacia wiec cos tu nie gra.
Czekam tez na opinie przemawiajace "za"
Do mnie dociera ze lepiej zainteresowac sie Mercem klasy B i ze to lepszz alternatywa zobaczymy jak zareaguje zainteresowana zakupem. Auto jest wieksze niz w/w konkurenci
Poza tym co osoba to inne zdanie. Warto posłuchac kogos kto uzytkuje takie auto. No i wazne z czym sie je porównuje
Co nie tak w 1.5 dci ?
A Venga ma stary dobry 1.6 bez turbiny i sa 4 cylindry.
Jezdzic Touranem kolejne 5 lat a jak wybije mu 17-stka to dziury beda w nadwoziu i wtedy zezłomowac. Juz dzis mam go Dość!
I co dalej ? Pieszo, rower?
W pewnym sensie ocieramy sie o absurd. Tyle tysiecy ludzi kupuje nowe, podobne auta i wszyscy robia wtope? Sa pewnie i zadowoleni
Taki Note DCi z 2013 roku powinien wytrzymac do 180 tys km i do wieku ok 10 lat.
Kurde swiat zwariował. Nie mozna kupowac nic taniego i nowszych rocznikow
Bogaty kupi nowke za 22 tys E z gwarancja na 3-5 lat i pozniej odda za 7 tys Euro
Wszystko zależy od podejścia, potrzeb i ambicji.
A przede wszystkim zasobnosci portfela.
Niektorzy wymieniaja Tv jak sie zepsuje a inni jak chca zaoszczedzic na pradzie. Lub zmieniaja jak sie znudzi.
Kazda najlepsza rzecz sie kiedys znudzi i zestarzeje technologicznie
Nie zycze koledze tym autem jazdy 500 km autostrada a tym bardziej zderzenia orzy 50 km/h bo mało prawdopodobne jest przeżycie w ww aucie
Jak wyczytałem zakaz wjazdu do scisłego centrum Hamburga bedzie dotyczył aut ktore nie spełniaja normy emisji spalin Euro 5 i niższej, zatem:
- ja do Centrum Hamburga jeździc nie musze bo po co? Zeby teafic na zamach ?
- mieszkam ok 30 km od tej metropolii, jedna z moich prac jest 2 km za tablica z napisem Hamburg
- chcac jechac do Media Markt czy Saturna tez nie musze na Adenaueralee
- mój GTD spełnia norme Euro 6 i moga mi naskoczyc (115 gram co2)
- rozumiem ze stare auta takie pokroju 1.9 TDI nalezy powoli eliminować
- setki tysiecy biedniejszych Niemców maja stare diesle i zanim sie ich pozbeda minie kilka lat
- eko idioci i terrorysci robia nagonke na diesla a salony sprzedazy pełne diesli
- prosze zobaczyc ze ponad połowa sprzedazy takich aut jak Passat Variant czy Volvo XC60 to silniki diesla
- bede bronił diesla do końca bo to chora nagonka i nikt nie bedzie mi rzadził, komuna upadła
- najpierw niech w rok wycofaja nowe auta z salonow z dieslem a pozniej za 10 lat zamkna dla nich miasta
A Dacii na pewno nie kupie żadnej ani moja kobieta
http://www.autozeitung.de/grossstaedte-diesel-fahrverbot-131634.html
Wobec tego rozglądaj się tylko za benzyną. Poza tym 1.5dCi nawet 110 nie jest do końca dopracowany, bo nadal obracają się panewki.
Zakup Dacii za 10.000€ też nie jest pozbawiony sensu - w tej cenie można mieć nową Sandero Stepway Ambiance 90TCe
No dla mnie różnica pomiędzy tymi segmentami nie jest duża w obydwu można poczuć sie jak w kompakcie.
Note ma mały bagażnik 295 l ale po przesunięciu kanapy jest 380.
Dla mnie wystarcza 350 w Golfie to i tu przy wykorzystaniu tylnej kanapy sporo wejdzie bagażu. Na codzienne zakupy i 300 starcza.
Pytanie czemu niefunkcjonalne?
Wsiada się wygodnie, siedzi nieco wyżej niż w kompakcie, przestronność podobna. Miejskie Suvy maja to samo.
Nie żebym sie upierał ten segment idzie do lamusa.
Ale ja sie tym nie przejmuję tak jak tym że sedany klasy opla Astry tez sa w mniejszości.
A te małe limuzyny akurat uwielbiam. Przykład Vw Jetta, zgrabniejsza i ładniejsza od wielkiego Passata.
A ludzie tak wola Golfa.
Zgodzę sie że Kia Venga w pewnym sensie idiotycznie wygląda bo jest prawie tak wysoka jak długa, cos jak Audi Q3.
Tutaj Note wypada lepiej
Poszperamy w check24.de i na forach merca.
Właśnie przebieg - ważna rzecz w GTD zadeklarowałem za dużo, 33 tys. km a zrobię maksimum 20 bo rozkładam to na 2 auta
Dlaczego nie brałem pod uwagę? Bo nie szukałem takiego rocznika.
Poza tym zawsze uważałem że zalicza się on do "staroci" bo wyszedł w 2005 roku a lifting był w 2008. Może jednak do marek premium moje stwierdzenie się nie sprawdza. Po tym aucie nie widać lat. Te auta wyprzedzają nieco czas.
Diesle sa straszne - dobrze, pomijam, nie jestem w temacie tylko wiem że mercedes robi głośne diesle, w najnowszym GLA nawet Zachar wyszydził dźwięk 177 konnej wersji. Moje GTD to lepszy wybór.
Jest i 2 strona medalu:
- auto właściwe podobne do Tourana choć krótsze i zgrabniejsze
- pytanie o navi, czy wygląda to jakoś? Czy byłyby tak 2-3 letnie mapy?
- sprzęt czyta w ogóle pliki mp3 chociaż z CD a najlepiej z USB ?
- no i instalacja bluetooth chyba jest.
wiem że to pierdoły ale dla mnie multimedia sa ważne, jestem krótkowidzem, wyświetlacz musi być czytelny a jak widzę Cd 01, Cd 02 jak w Touranie to połamałbym to stare radio komunistyczne ze złości. Navi tez nie używam często. Ale musi być, bo sam ekran służy do wyświetlanie informacji z radio i mediów
Co do kosztów za 1.9 TDI jest aż 310 Euraków podatku drogowego i przy zniżce SF01 600 Euro samego OC. To ja za 5 razy więcej warte GTD płace łącznie mniej z pełnym AC i gwarantowana kwotą wypłaty odszkodowania.
W moich okolicach pelno takich jezdzi, ale mozliwe ze to przez powinowactwo z fabryka Mercedesa
Ja przytocze swoj przyklad bez znizek dla ubezpieczenia: Tigra 1.4 to bylo prawie 400€, za 1.8 place 450€. Za Mercedesa 2.5 - juz bylo to 590€.
Z tego co wiem ciekawie to sie wylicza - ubezpieczalnie prowadza statystyki wypadkow dla danego modelu i marki, dodatkowo biora pod uwage moc silnika i na tej podstawie wyznaczaja skladki. Ogromna role ma tez zadeklarowany roczny przebieg... Sprawdz na check24 jak to wypada u Ciebie
Zerknąlem. Za 10 tys E jest kilkanascie B klasse.
To piekny wóz. Kasuje jako całosc te rupiecie o których debatujemy i Golfa Plusa też.
Nigdy nie zwracałem uwagi na niego.
Roczniki 2006-2009. Byłyby i z navi i z Climatronikiem
B 150 czyli 1.6 o mocy 95 koni, za słaby
B 170 cxyli 1.8 o mocy 116 koni w sam raz
No i diesel.
Tylko pojemnosc duża 😟
Nie wiem jak to jest z Kfz Versicherung, czy miedzy 1.4 a 1.8 jest duza róznica.
Obecnie za 1.9 bez znizki płacimy majatek.
Tu jak mam 2-3 auta na siebie znizke moge miec tylko na jedno, pozostałe zaczynaja od zera.
Juz widze reakcje mojej 2 połówki, mercedes to nie, kłuje w oczy, hehe
Japonski Francuz z 1.5 dci, zabawne nawet dla mnie.
Wygladal nie bedzie, niesprzedawalny to sie przerobi na kurnik lub przywiezie do Polski.
Doposazony ktos wezmie za grosze.
Ale moze to ten czas aby było raz mniej madrze i mniej rozsadnie.
Ostateczna decyzja to osoby która ma tym jezdzic wiec wszystko wiadomo ☺
I znow wyszło ze licza sie tylko auta z Niemiec, to one maja sens, sa odsprzedawalne i dlatego swoje kosztuja.
Znow kilka osób pisze ze jednak lepiej kupic merca badz vw a broń Boże Renault.
Co poradzic ☺
Ale dycha to za mało na egzemplarz z nuskim przebiegiem, nie zniszczony i dopiosazony.
Nigdy nie kupie zadnego nie doposażonego auta. Nie skusze sie na nizsza cena kosztem braku zadowolenia.
Kobiety mysla czasem inaczej
Poza tym ma sie siedziec nieco wyzej, moze nie jak w Touranie.
Jak temst mnie zmeczy machne reka, niech kupi Dacie 😆
Skoro 10 tysiecy jest sztywne, a chcesz zachowac rocznik, nawigacje i gadzety kosztem spadku wartosci to zostaja Ci tylko warki wschodnie badz francuskie. Jesli chodzi o niezawodnosc i nie wydawanie 100 euro miesiecznie na minimalne pierdoly w serwisie - francuzy tez musisz odrzucic.
Note to nie zly pomysl, tylko racjonalny. Bedzie jezdzil, nie bedzie wygladal. A plastiki i fotele po kilku latach beda wygladaly tak, jak w VW po 15 latach... Ach - no i popyt na marki typu Kia, Nissan - w Niemczech tego nie sprzedasz osobie prywatnej, nawet jak bedziesz dbal pedantycznie. Ale to na pewno wiesz
Kwestia dołozenia kasy to juz była nie jedna sprzeczka. Zostaje dycha. Wiem chora, niska cena, ja to rozumiem, kobieta mniej. Nie pozwole kupic jej cos słabego, z wyswietlaczem od radia 2 kolorowym, wielkosci 2 cali. Mamy XXI wiek !
Że Venga, Capur i Note to tandeta i trzeszczy to juz wiem, ukochana dozna sie jasnosci po zakupie.
Pytanie co bedzie lepszym złem?
Kobieta uparła sie na Note, ja obecnie tez, zauroczył mnie. Co jest w nim najgorsze? Moze po obejrzeniu odrzuce. Bo Venge macałem raz i gdybym nie widział co to powiedziałbym ze Dacia. Boczki drzwi całe z 1 kolorowego plastiku. Lanos był gustowniejszy
Kurde klasa B, byloby ok. No ale 2010 to chyba nieco stary. Przejrze oferty.
Ale kobiety nie bede zmuszał aby wtopiła w starego drogiego Golfa Plus 1.4 TSI czy 1.6 TDI.
Opel i ford tez sie nie załapały to bedzie egzotyka.
Pytanie o silnik.
Kia Venga/ Hyundai ix20
- 1.4 o mocy 98 koni, 1.6 o mocy 126 koni czy 1.4 diesel o mocy 90 koni (jakie ma wtryski i czy dwumas nadal do kupienua jak kiedys tylko w ASO za majatek?)
Chyba wszystkie tylko 5 biegowe manuale
Nissan Note
- 1.2 i 98 koni w 3 cylindrach, o zgrozo 😆, 5 biegów czy 1.5 dci z renault, tez 5 biegów i 90 koni? Od 3 lat to chyba juz bez wad. Co by nie mówic to podobno udany silnik
Jeszcze nie ogladałem i nue jezdziłem ale Note "dci" przemawia do mnie
Chory nissan, nie możnabyło wstawic 1.2 benzynka 4 cylindry, turbo i 120 koni o 6 biegach z Capura ? Chory świat