Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Namawianie do zmiany auta - Touran za stary







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1112 razy
Data wydarzenia: 09.05.2017
Namawianie do zmiany auta - Touran za stary
Kategoria: obserwacja
Czas ucieka szybko i okazuje się że Touran w naszym posiadaniu jest już 4 lata.
Co gorsze kupiony by zbyt stary i obecnie ma już lat 12. To niestety zbyt dużo aby myśleć o nim jako aucie przyszłościowym. Chyba jako takie na zajeżdżenia, jako drugie (tak jak mój starszy Golf).
No i przebieg zbliża się nieubłaganie do magicznej liczby 200 tys. km co oznacza że nawet w Niemczech niedługo dostaniemy za niego śmieszne pieniądze.



Ale ukochana jakoś nie kwapi się do zmiany auta.
Rozumie stan rzeczy ale postawiła znów dziwny warunek, kupi coś do 10 tys. Euro.
Biorąc wymagania które mamy oboje jest to kwota niezbyt wygórowana jak na niemieckie warunki.
No ja bym wolał te 2 tysiaki dołożyć ale trzeba uszanować zdanie drugiej połówki, ona nie chce drogiego auta. Poza tym jedno bardzo drogie już kupiłem Ja ;)


Zawsze myślałem że znów kupimy auto niemieckie:

- mieszkamy w Niemczech i tu głównie takie poważają i jest najwięcej ofert sprzedaży

- najłatwiej i najtaniej naprawić i w Polsce i w Niemczech samochód opla, vw, skodę itp.

- zawsze mieliśmy w rodzinie Vw (poza sporadycznymi wypadkami) ale niestety obecnie odpada (zbyt drogi i nie oferuje auta w interesującym nas segmencie)

Pogodziłem się że będzie to samochód z Japonii bądź Francji, że światła będą włączane z manetki kierunkowskazów, ze straci sporo na wartości i może będzie cały trzeszczał jak grzechotka.
Że będzie może nowy czynnik klimatyzacji czy głupie czujniki ciśnienia umieszczone w kołach nie przy module ABS

-------------------------------------------------------------------------------------------------

A co wchodzi w grę?

- ma być mniejsza pojemność ze względu na opłaty więc 1.4, może 1.6

- rocznik między 2011-2013 (w miarę nowy model), przebieg maksimum do 90 tys. km

- silnik benzynowy ale mocny, 120-140 koni, najlepiej z turbina aby była dynamika (chociaż diesel 1.5 to mógłby tez być bo większa elastyczność)

- miał być kompakt ale zostało zatwierdzone że ma się siedzieć nieco wyżej (Minivan klasy B lub mały SUV)

- wyposażenia, no bez kompromisów (nawigacja, podgrzewane siedzenia, kierownica multifunkcyjna, tempomat, zestaw Bluetooth) czyli to co ma Touran plus to czego najbardziej w nim brakuje.


Wybór niby jest , wspomnę to co mniej więcej znam:

- Opel Meriva (od 2010, lifting w 2013)

Odpada bo dziwaczne drzwi otwierane pod wiatr, spora nadwaga i 45 przycisków na konsoli, trudno o wersję z navi a ceny niestety co najmniej 13 tys. euro

- Honda Jazz (2008-2014)

Jeden z lepszych silników 1.4 o mocy 100 koni ale ogólnie starota bo produkowana juz 9 lat, deska rozdzielcza jak z promu kosmicznego, próżno szukać navi.

- Toyota verso S (od 2011)

Bardzo brzydkie auto w środku, właściwie egzotyczne I mało popularne, co z tego że niezawodne jak może być problem z dostępna blacharką poza ASO czy naprawą

- Nissan Note II (od 2013)

Świetny wygląd z zewnątrz (wnętrze przeciętne), najnowszy model w zestawieniu, mały bagażnik ale przesuwana tylna kanapa, żenujące benzyniaki 3 cylindry i 98 koni ale światełko w tunelu diesel 1.5 o mocy 90 koni, Podejrzanie niska cena i duży wybór aut doposażonych m. inn. z navi

- Hyundai ix20 (od 2010)

Zabawne ale drażni mnie w tym aucie niebieskie podświetlenie wskaźników i panelu klimy ala Golf 4. Trudno o wersję z navi, silnik jest mocny 126 koni ale aż 1.6 bez turbo, jest 90 konny diesel.

- Kia Venga (od 2010)

Niby to samo co Hyundai ale tańsze, znalazłoby się z navi, tylko wnętrze mega plastikowa tandeta, jednak okazuje się że poza Nissanem Note 2 to jedna z najlepszych propozycji. Silnik diesla 1.4 tez pasowałby

- Renault Captur (od 2013)

Niestety Renault to jak dla mnie najgorsza marka z Francji, chociaż to auto w Niemczech bije rekordy popularności, silnik 120 koni Turbo pasowałby jak i diesel 1.5. Tylko 13 tys. euro to niestety cena za wysoka

- Opel Mokka (od 2012)

Zdecydowanie najładniejsze auto w segmencie, dojrzałe i duże, silnik 1.4 Turbo super ale auto ma nadwagę, przemilczę gąszcz przycisków bo i tak cenowo doposażony to 13 tys. euro i więcej

- Peugeot 2008 (od 2013)

Wnętrze tragedia, niestety kosmos ala XXVII wiek nie w moim guście, tak jak Citroen C3 Picasso i podobne. Odpada

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Teraz muszę znaleźć czas z kobieta aby to wszystko obejrzeć, pomacać, pojeździć.

Właściwie jedynie został Nissan Note 2 i Kia Venga. Nic innego nie przychodzi mi do głowy...

Już wiem że o każdym powiem plastikowa tandeta, no ale w porównaniu z moim GTD a nawet Touranem 12 letnim tak będzie. Obawiam się że pomimo niskiej masy tych aut silniczki 100 konne wydadzą mi się słabe, a czasami lekko zapakowany będzie musiał pojechać trasę do Polski (2 osoby i bagaż).


Na razie to przymiarki i gdybanie, chciałbym aby zakup odbył się między wrześniem a październikiem, no a Tourana tez sprzedać trzeba i to w Niemczech.
Życie pokaże

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2017 21:13:23
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: Dzięki,"piaty wtrysk" brzmi dziwnie ale czytałem właśnie i podoba mi się to rozwiązanie.
O ile podatek drogowy od tego diesla 1.5 będzie "w miarę", spodoba mi sie jazda próbna i zainteresowana zechce to czemu nie.

Jak wspomniałem, żaden Vw nie wchodzi w grę:
- za niska kwota zakupu, poza tym śa drogie
- Sportsvana znam bo ma ojciec i tez bardziej poważam niż Tourana


Ja tez nie ufam wszystkim Vw, nie trawie golfa 6 i omijam silniki 1.4 TSI z lat 2008-2012. Ostatnio nawet nasz stary touran zaczyna mnie irytować ;D
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Z tego co wiem, to 1.5 dci z dpf-em ma tzw. "piąty wtrysk" który ma dopalać sadzę. Poza historiami z panewkami ten silnik ma same zalety. Zaś 3-garówka na benzynę z Note to prawdziwy dramat.

A Golf SV? Znasz moje nastawienie do VAG, ale SV jest moim zdaniem znacznie lepszy niż Touran (o ile nie trzeba 7 miejsc).
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: Dzieki kolego za optymistyczne słowa.
O ile nie jest to tylko tak że piszesz co chce usłyszec to dobrze ☺

Nie orientuje die zupełnie czy merca serwisuje sie zawsze drogo (poza ASO)i czy sa zamienniki czesci do KIA (chodzi o drogie pozycje).

No Note mnie tez sie baaaardzo widzi, barazie tylko wirtualnie, realnie nie obcowałem.
Podejrzanie tania.
Tylko znów ten diesel. Miała byc dla odmiany benzyna, bo krótkue trasy.
Tylko w Note nie ma wyboru.


W GTD filtr DPF nie stwarza żadnych problemów.
A w tym 1.5 dci tez jest suchy bez Adblue ?

Dodano: 7 lat temu
Przymierzałem się też do takich niby-vanów. B-klasa jest przyjemna, ale niewspółmiernie droga w serwisie w stosunku do oferowanych zalet. Venga strasznie ciasna i niezbyt przemyślana. Note - to zdecydowany faworyt - ponoć "usprawnienie" diesla 1.5 kosztuje w PL około 1000zł i ostatecznie eliminuje przygody z panewkami.

Powodzenia
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Gaźnik nie był mimo wszystko taki zły,ale dziś porządny wtrysk pośredni to nadal rozwiązanie optymalne. Grzechem pierworodnym bezpośredniego jest odkładanie się nagarów i nadmierne obciążenie (a więc awaryjność) układu paliwowego, rekompensatą za to nie jest praktycznie nic (poza cyferkami na papierze niewiele wspólnego mającymi z praktyczną rzeczywistością) - sam piszesz "pali dużo katowany"- to m.in. cecha wrodzona tych "nowoczesnych " konstrukcji. Jak piszesz naprawia się i wymienia, tylko w imię czego? chyba wyłącznie dla dobra producentów i serwisu, to chyba normalne nie jest.
Dodano: 7 lat temu
Do wektor1: To juz kolega przesadza ze wtrysk zły to moze gaźnik ma byc.
Znow sie nie rozumiemy.

Ja pytam o wady tych aut i silników, błedy konstruktorów.

Czy czasami blok nie peka, łańcuszek jak w 1.4 TSI, czy moze sa problemy z Ad blue albo wadliwe zawieszenie, wadliwe wtryskiwacze itp itd zaleznie od modelu, rocznika.

Czy np 3 cylindrowy silnik turbo pożera olej, pali duźo katowany, badz konczy swoj zywot ok 150 tys km.
Zreszta taki motor odrzucam, to szrot

To ze dwumas zuzyje sie po 120 czy 150 tys km, ze turbina padnie czy wtryski to normalne. To sie wymienia.

Ja nie naleze do osób uwazajacych ze silnik musi jezdzic 400-600 tys km.
Rozumiem ze wytrzyma mniej, np 250-300 i wymaga w połowie tego przebiegu wymienionych wyżej napraw. Takie czasy. Inaczej ludzie jezdziliby 1 autem 20 lat.

Ale auto to jie tylko silnik
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Obawiam się,że 1,6 Vengi nie jest już stary dobry,wydaje mi się, że ma wtrysk bezpośredni, a rozwiązanie to dobre jest tylko na papierze. Ostatnie dostępne Note z rozsądnym silnikiem może być z rocznika 2012 i mieć starszy typ nadwozia (dla mnie to zaleta). Wobec tego, że w dzisiejszej ofercie rynku motoryzacyjnego nie ma niczego naprawdę interesującego, wypowiadam się czysto teoretycznie, za lat kilka, gdy będę zmieniać flotę, być może sytuacja zmieni się, chodzą słuchy, że mija epoka uturbionego downsizingowego szaleństwa.
Dodano: 7 lat temu
Do Wszystkich.
Niby wszystko ustalone, wyjasnione chociaz moze byc dalsza dyskusja.

Z mojej strony jwj celem nie ma byc przekonanie wszystkich ze jednak warto kupic Note lub Venge wbrew padajacym argumentom.

Ale chodzi o ukazanie absurdu i padajace ktorys raz pytanie dlaczego nie warto i co jest nie tak z podobnymi autami.
Przeciez sa lepsze niz Dacia wiec cos tu nie gra.


Czekam tez na opinie przemawiajace "za"

Do mnie dociera ze lepiej zainteresowac sie Mercem klasy B i ze to lepszz alternatywa zobaczymy jak zareaguje zainteresowana zakupem. Auto jest wieksze niz w/w konkurenci

Poza tym co osoba to inne zdanie. Warto posłuchac kogos kto uzytkuje takie auto. No i wazne z czym sie je porównuje
Dodano: 7 lat temu
Do wektor1: Nawet jak sie z tym zgodze to co wybrac ?

Co nie tak w 1.5 dci ?
A Venga ma stary dobry 1.6 bez turbiny i sa 4 cylindry.

Jezdzic Touranem kolejne 5 lat a jak wybije mu 17-stka to dziury beda w nadwoziu i wtedy zezłomowac. Juz dzis mam go Dość!

I co dalej ? Pieszo, rower?

W pewnym sensie ocieramy sie o absurd. Tyle tysiecy ludzi kupuje nowe, podobne auta i wszyscy robia wtope? Sa pewnie i zadowoleni

Taki Note DCi z 2013 roku powinien wytrzymac do 180 tys km i do wieku ok 10 lat.

Kurde swiat zwariował. Nie mozna kupowac nic taniego i nowszych rocznikow

Bogaty kupi nowke za 22 tys E z gwarancja na 3-5 lat i pozniej odda za 7 tys Euro
Dodano: 7 lat temu
Note technicznie skończył się na poliftingowym modelu I - te nowe silniczki to porażka. Optymalne wyposażenie to wolnossący 1,6 - nie ustępuje osiągami i ekonomią dodmuchanym cudeńkom, a zapewnia techniczny spokój. Francuski 1,5dci to nadal porażka. W wyposażeniu mogą być (raczej na rynkach zachodnich) cuda wszelakie dla pragnących ich. Venga - widziałem, sprawdzałem i dziękuję.
Dodano: 7 lat temu
a moze touranem wybrac sie przez Odre? podobno przejazd przez przeke daje -100tys do przebiegu:)
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Mozna i tak.
Wszystko zależy od podejścia, potrzeb i ambicji.
A przede wszystkim zasobnosci portfela.

Niektorzy wymieniaja Tv jak sie zepsuje a inni jak chca zaoszczedzic na pradzie. Lub zmieniaja jak sie znudzi.

Kazda najlepsza rzecz sie kiedys znudzi i zestarzeje technologicznie

Nie zycze koledze tym autem jazdy 500 km autostrada a tym bardziej zderzenia orzy 50 km/h bo mało prawdopodobne jest przeżycie w ww aucie
Dodano: 7 lat temu
12 lat i stary? 200 000 km i na złom? to tylko mity...dla mnie liczy się stan a nie wiek...moje Polo ma 14 lat i 225 000 km i psuje się rzadko...jedna góra dwie drobne naprawy w roku....w tym roku tylko alternator regenerowałem i kupiłem nowy akumulator...w tamtym roku nowe sprzęgło i świece....jeździ aż miło....zero rdzy...na gazie zrobiłem 14 tys.km i jeżdżę sobie ekonomicznie i ekologicznie nie to co Diesle trujące:) w Polsce modne jest wycinanie DPF-a...takie Diesle nie spełniają żadnych norm...i takie auto przechodzi u nas przegląd...u nas jest wolna amerykanka...:)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: przesadzasz chyba z tym plastikiem a po za tym mazda swietnie wyglada i ma fajne silniki:)
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: No ciekawe auto ale plastik taki sam jak w nissanie a 1/3 droższe
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Kolego drogi, dzieki za info.
Jak wyczytałem zakaz wjazdu do scisłego centrum Hamburga bedzie dotyczył aut ktore nie spełniaja normy emisji spalin Euro 5 i niższej, zatem:

- ja do Centrum Hamburga jeździc nie musze bo po co? Zeby teafic na zamach ?

- mieszkam ok 30 km od tej metropolii, jedna z moich prac jest 2 km za tablica z napisem Hamburg

- chcac jechac do Media Markt czy Saturna tez nie musze na Adenaueralee

- mój GTD spełnia norme Euro 6 i moga mi naskoczyc (115 gram co2)

- rozumiem ze stare auta takie pokroju 1.9 TDI nalezy powoli eliminować

- setki tysiecy biedniejszych Niemców maja stare diesle i zanim sie ich pozbeda minie kilka lat

- eko idioci i terrorysci robia nagonke na diesla a salony sprzedazy pełne diesli

- prosze zobaczyc ze ponad połowa sprzedazy takich aut jak Passat Variant czy Volvo XC60 to silniki diesla

- bede bronił diesla do końca bo to chora nagonka i nikt nie bedzie mi rzadził, komuna upadła

- najpierw niech w rok wycofaja nowe auta z salonow z dieslem a pozniej za 10 lat zamkna dla nich miasta

A Dacii na pewno nie kupie żadnej ani moja kobieta
Dodano: 7 lat temu
moze mazda jeszcze CX3 tylko cenowo chyba nie siądzie:)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Jeżeli swoją przyszłość nadal wiążecie z Niemcami tym bardziej z Hamburgiem to na pewno nie decydowałbym się na diesla, gdyż już nawet w 2017r wejdzie w życie zakaz wjazdu dla diesla do centrum Hamburga i kolejno innych niemieckich miast - zakup diesla to strzał w stopę :)

http://www.autozeitung.de/grossstaedte-diesel-fahrverbot-131634.html

Wobec tego rozglądaj się tylko za benzyną. Poza tym 1.5dCi nawet 110 nie jest do końca dopracowany, bo nadal obracają się panewki.

Zakup Dacii za 10.000€ też nie jest pozbawiony sensu - w tej cenie można mieć nową Sandero Stepway Ambiance 90TCe ;)
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: No taka racja że ludzie głupieją. Małe Vany ustępują miejsca miejskim Crossoverom takim jak Peugeot 2008 czy Renault Capur.

No dla mnie różnica pomiędzy tymi segmentami nie jest duża w obydwu można poczuć sie jak w kompakcie.

Note ma mały bagażnik 295 l ale po przesunięciu kanapy jest 380.
Dla mnie wystarcza 350 w Golfie to i tu przy wykorzystaniu tylnej kanapy sporo wejdzie bagażu. Na codzienne zakupy i 300 starcza.

Pytanie czemu niefunkcjonalne?

Wsiada się wygodnie, siedzi nieco wyżej niż w kompakcie, przestronność podobna. Miejskie Suvy maja to samo.

Nie żebym sie upierał ten segment idzie do lamusa.
Ale ja sie tym nie przejmuję tak jak tym że sedany klasy opla Astry tez sa w mniejszości.
A te małe limuzyny akurat uwielbiam. Przykład Vw Jetta, zgrabniejsza i ładniejsza od wielkiego Passata.
A ludzie tak wola Golfa.

Zgodzę sie że Kia Venga w pewnym sensie idiotycznie wygląda bo jest prawie tak wysoka jak długa, cos jak Audi Q3.
Tutaj Note wypada lepiej
Dodano: 7 lat temu
Mikrovany odchodzą do lamusa. Meriva nie będzie mieć następcy, Note wycofany ze sprzedaży w Europie. Venga(ix20) kolejna generacja chyba w 2018 r. ale będzie już SUV-em.Brzydkie,toporne i nie zawsze funkcjonalne(malutki bagażnik w Note),odbyłem jazdę próbną ix20 i byłem zdegustowany właściwie wszystkim z wyjątkiem przesuwanej tylnej kanapy.Kto myśli racjonalnie nie wpakuje się w takie auto no chyba,że będzie bardzo atrakcyjne cenowo.
Dodano: 7 lat temu
Pokazałem auto zainteresowanej, mówi że robi wrażenie ale będzie wyglądać w nim jak Oma (babcia) a chce się odmłodzić. Nie mówi Nie, zaczniemy interesować się tematem.

Poszperamy w check24.de i na forach merca.
Właśnie przebieg - ważna rzecz w GTD zadeklarowałem za dużo, 33 tys. km a zrobię maksimum 20 bo rozkładam to na 2 auta
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: No zainteresuje sie bliżej tym modelem.
Dlaczego nie brałem pod uwagę? Bo nie szukałem takiego rocznika.

Poza tym zawsze uważałem że zalicza się on do "staroci" bo wyszedł w 2005 roku a lifting był w 2008. Może jednak do marek premium moje stwierdzenie się nie sprawdza. Po tym aucie nie widać lat. Te auta wyprzedzają nieco czas.

Diesle sa straszne - dobrze, pomijam, nie jestem w temacie tylko wiem że mercedes robi głośne diesle, w najnowszym GLA nawet Zachar wyszydził dźwięk 177 konnej wersji. Moje GTD to lepszy wybór.

Jest i 2 strona medalu:
- auto właściwe podobne do Tourana choć krótsze i zgrabniejsze
- pytanie o navi, czy wygląda to jakoś? Czy byłyby tak 2-3 letnie mapy?
- sprzęt czyta w ogóle pliki mp3 chociaż z CD a najlepiej z USB ?
- no i instalacja bluetooth chyba jest.

wiem że to pierdoły ale dla mnie multimedia sa ważne, jestem krótkowidzem, wyświetlacz musi być czytelny a jak widzę Cd 01, Cd 02 jak w Touranie to połamałbym to stare radio komunistyczne ze złości. Navi tez nie używam często. Ale musi być, bo sam ekran służy do wyświetlanie informacji z radio i mediów

Co do kosztów za 1.9 TDI jest aż 310 Euraków podatku drogowego i przy zniżce SF01 600 Euro samego OC. To ja za 5 razy więcej warte GTD płace łącznie mniej z pełnym AC i gwarantowana kwotą wypłaty odszkodowania.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Ciesze sie, ze pomoglem - my tez szukalismy B-klasy zamiast Tourana. Bez sukcesu niestety - diesle sa straszne. Za to benzyna swietna! No i ta pozycja za kierownica i wykonanie.
W moich okolicach pelno takich jezdzi, ale mozliwe ze to przez powinowactwo z fabryka Mercedesa :)

Ja przytocze swoj przyklad bez znizek dla ubezpieczenia: Tigra 1.4 to bylo prawie 400€, za 1.8 place 450€. Za Mercedesa 2.5 - juz bylo to 590€.
Z tego co wiem ciekawie to sie wylicza - ubezpieczalnie prowadza statystyki wypadkow dla danego modelu i marki, dodatkowo biora pod uwage moc silnika i na tej podstawie wyznaczaja skladki. Ogromna role ma tez zadeklarowany roczny przebieg... Sprawdz na check24 jak to wypada u Ciebie :)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Kurde kolega to ma łeb ze tak powiem żartobliwie !
Zerknąlem. Za 10 tys E jest kilkanascie B klasse.
To piekny wóz. Kasuje jako całosc te rupiecie o których debatujemy i Golfa Plusa też.

Nigdy nie zwracałem uwagi na niego.


Roczniki 2006-2009. Byłyby i z navi i z Climatronikiem
B 150 czyli 1.6 o mocy 95 koni, za słaby
B 170 cxyli 1.8 o mocy 116 koni w sam raz

No i diesel.

Tylko pojemnosc duża 😟


Nie wiem jak to jest z Kfz Versicherung, czy miedzy 1.4 a 1.8 jest duza róznica.

Obecnie za 1.9 bez znizki płacimy majatek.
Tu jak mam 2-3 auta na siebie znizke moge miec tylko na jedno, pozostałe zaczynaja od zera.

Juz widze reakcje mojej 2 połówki, mercedes to nie, kłuje w oczy, hehe
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: No dzieki. Podoba mi sie kolegi podejscie i poczucie humoru👍☺ Niestety nie mozna miec 2 dodatkowych prac na Basis.

Japonski Francuz z 1.5 dci, zabawne nawet dla mnie.
Wygladal nie bedzie, niesprzedawalny to sie przerobi na kurnik lub przywiezie do Polski.
Doposazony ktos wezmie za grosze.

Ale moze to ten czas aby było raz mniej madrze i mniej rozsadnie.

Ostateczna decyzja to osoby która ma tym jezdzic wiec wszystko wiadomo ☺

I znow wyszło ze licza sie tylko auta z Niemiec, to one maja sens, sa odsprzedawalne i dlatego swoje kosztuja.
Znow kilka osób pisze ze jednak lepiej kupic merca badz vw a broń Boże Renault.

Co poradzic ☺
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: No tez. Powiem tak. 12 tys Euro o byłby piekny Seat Leon z 1.4 TSI i 122 konie. Troche biedniejszy Golf, bez navi.

Ale dycha to za mało na egzemplarz z nuskim przebiegiem, nie zniszczony i dopiosazony.

Nigdy nie kupie zadnego nie doposażonego auta. Nie skusze sie na nizsza cena kosztem braku zadowolenia.
Kobiety mysla czasem inaczej

Poza tym ma sie siedziec nieco wyzej, moze nie jak w Touranie.

Jak temst mnie zmeczy machne reka, niech kupi Dacie 😆
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: B klasa jest swietna. Plusem jest to, ze nie traci wartosci tak, jak inne vany - to magia, ale na B-klase klient jest zawsze. Minus tez jest - diesle sa bardzo glosne. Zadje sobie sprawe, ze 2010 to stare auto jak na te warunki, ale moze warto poswiecic 2 lata z rocznika na rzecz komfortu? Nawigacje znajdziesz w kazdej, gorzej z kimatyzacja automatyczna - tego nie ma prawie zadna.

Skoro 10 tysiecy jest sztywne, a chcesz zachowac rocznik, nawigacje i gadzety kosztem spadku wartosci to zostaja Ci tylko warki wschodnie badz francuskie. Jesli chodzi o niezawodnosc i nie wydawanie 100 euro miesiecznie na minimalne pierdoly w serwisie - francuzy tez musisz odrzucic.

Note to nie zly pomysl, tylko racjonalny. Bedzie jezdzil, nie bedzie wygladal. A plastiki i fotele po kilku latach beda wygladaly tak, jak w VW po 15 latach... Ach - no i popyt na marki typu Kia, Nissan - w Niemczech tego nie sprzedasz osobie prywatnej, nawet jak bedziesz dbal pedantycznie. Ale to na pewno wiesz :)

Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: w tej kasie mysle ze mozesz sie tez porozgladac za 7 o ile nie bedziesz chcial jakiegos kosmicznego hajlajna:)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Dzieki, liczyłem na Twój głos, znasz rynek w DE i sporo wiesz o autach.

Kwestia dołozenia kasy to juz była nie jedna sprzeczka. Zostaje dycha. Wiem chora, niska cena, ja to rozumiem, kobieta mniej. Nie pozwole kupic jej cos słabego, z wyswietlaczem od radia 2 kolorowym, wielkosci 2 cali. Mamy XXI wiek !

Że Venga, Capur i Note to tandeta i trzeszczy to juz wiem, ukochana dozna sie jasnosci po zakupie.
Pytanie co bedzie lepszym złem?

Kobieta uparła sie na Note, ja obecnie tez, zauroczył mnie. Co jest w nim najgorsze? Moze po obejrzeniu odrzuce. Bo Venge macałem raz i gdybym nie widział co to powiedziałbym ze Dacia. Boczki drzwi całe z 1 kolorowego plastiku. Lanos był gustowniejszy

Kurde klasa B, byloby ok. No ale 2010 to chyba nieco stary. Przejrze oferty.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Nie, ie nadal uwielbiam vw i uważam ze gdyby tylko pasował to byłby nr 1.
Ale kobiety nie bede zmuszał aby wtopiła w starego drogiego Golfa Plus 1.4 TSI czy 1.6 TDI.
Opel i ford tez sie nie załapały to bedzie egzotyka.

Pytanie o silnik.

Kia Venga/ Hyundai ix20
- 1.4 o mocy 98 koni, 1.6 o mocy 126 koni czy 1.4 diesel o mocy 90 koni (jakie ma wtryski i czy dwumas nadal do kupienua jak kiedys tylko w ASO za majatek?)
Chyba wszystkie tylko 5 biegowe manuale

Nissan Note
- 1.2 i 98 koni w 3 cylindrach, o zgrozo 😆, 5 biegów czy 1.5 dci z renault, tez 5 biegów i 90 koni? Od 3 lat to chyba juz bez wad. Co by nie mówic to podobno udany silnik

Jeszcze nie ogladałem i nue jezdziłem ale Note "dci" przemawia do mnie

Chory nissan, nie możnabyło wstawic 1.2 benzynka 4 cylindry, turbo i 120 koni o 6 biegach z Capura ? Chory świat

Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl