Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy FranzMaurer » Następca (vol. 2)?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika FranzMaurer
Dodano: 21 dni temu
Blog odwiedzono 432 razy
Data wydarzenia: 24.08.2024
Następca (vol. 2)?
Kategoria: obserwacja
Tytułem nawiązuję do mojego wpisu z grudnia '20, gdzie dywagowałem o potencjalnym następcy Astry (https://www.autowcentrum.pl/blog/post/nastepca,37719/). Znacie mnie i wiecie, że lubię mieć porządek w aktach ;), stąd ta kontynuacja. Zatem do rzeczy.

Octavia przekroczyła "magiczne" 150 tys. w drugim tygodniu sierpnia br. Dość szybko powiedziałbym, ponieważ upłynęło raptem 3 lata i 3 miesiące od wyjazdu z salonu w kwietniu '21. Nie ukrywam, że nie spodziewałem się takiego nalotu, szacując się w trakcie finalizacji zakupu na jakieś 30-35 tys. max rocznie. Plany wzięły w łeb i teraz jestem mądrzejszy - wychodzi na to, że w moim przypadku lepiej założyć więcej niż mniej. Człowiek całe życie się uczy [hihi] Dlaczego „magiczne”? Otóż na ten przykład skończył się pakiet serwisowy – ostatni darmowy przegląd zrobiłem na 150 tys. km (pakiet miałem na 160 lub 4 lata). W trakcie przeglądu wyszło, że tarcze i klocki są do wymiany za jakieś 10 tys. km. Zaś prawie pięć klocków. Dwie letnie opony kończą się (5 mm) – złotych 1600 minimum. Zimówki też mam praktycznie do wymiany (mają po 5 mm i trakcja na mokrym pozostawia już wiele do życzenia, o hałasie nie wspomnę) – złotych 3200 jak nic. Nowe pióra wycieraczek też po 149 tys. km już musiałem kupić Szykują się wydatki i skłaniam się do stwierdzenia, że może lepiej zainwestować w nowe, niż ładować w Skodę.

O zmianie auta zacząłem myśleć już końcem ubiegłego roku. Realnego wymiaru moje myślenie nabrało późną wiosną, a dokładne wertowanie konfiguratorów i wizyty w salonach nastąpiły w lipcu oraz sierpniu :)

Na początku mocno zapaliłem się na BMW serii 3 Touring. W hybrydowym dizlu [boshe] ;), pakiet M i 286 KM. Świetne urządzenie [bajer] Liczyłem z każdej strony. Zmieniałem konfigurację na benzynowe 245 KM. Nie doliczyłem się. Wciąż jestem za krótki na auto w cenie z trójką z przodu...[los2] Dramat jakiś

Po drodze był jeszcze Mercedes ze swoim CLA Shooting Brake 45 AMG. Benzyna, 421 KM. Kosmos cenowy. Ale auto świetne [bajer] Jako alternatywa 35 AMG (306 KM + 14 KM z hybrydy). Ten akurat wychodził trochę taniej ;) niż w/w Trójka. Ale i tak to był już czas, aby zejść wreszcie na ziemię

Była jeszcze Mazda 6 kombi. Benzyna 2.5 l, wolnossąca, 194 KM. Bardzo sensownie wyposażona i wyceniona. Odrzuciłem ją jednak na tym etapie, twierdząc, że to nie moja bajka w kwestii - umówmy się - designu czy całokształtu, jak zwał tak zwał. Jak się okaże, wrócę jeszcze do tego modelu.

Z drugiej strony czekałem cierpliwe na pojawienie się w oficjalnym konfiguratorze Octavii RS po lifcie, która swoją premierę miała w lutym br. Kusiła zwiększoną mocą do 265 KM [bajer] Czas mijał, ale Skoda ociągała się z dodaniem tego modelu.

W lipcu za to pojawił się Cupra Leon Sportstourer po lifcie. Wreszcie to nie jest Seat Leon ze znaczkiem Cupry (z całym szacunkiem do Seata, oczywiście). Konfigurator odpalony - wersja VZ, dwulitrowa benzyna i 333 KM [hmm] Podoba mi się i jest wreszcie w zasięgu. Zgłębiam internet, patrzę na prezentacje i testy. Zewnętrznie super. Wnętrze wzbudza jednak moje wątpliwości... Pasuje obejrzeć go na żywo.

Okazja nadarza się, gdy wracamy z krótkiego wypadu do Białki Tatrzańskiej początkiem sierpnia. Wcześniej dzwonię do Salonów (dwóch) w Krakowie, czy kombi jest dostępne do obejrzenia. Jest tylko w jednym, więc pojawiamy się tamże. Wszyscy Klienci oglądają i dyskutują ze Sprzedawcami o Formentorach, tylko my oglądamy Leona [hihi] Oczywiście wersji VZ nie ma, stoi skromna benzyna 150 KM, doposażona na maxa. Zgłębiamy model ;) Gabaratywo ok, w środku miejsca też jest wystarczająco. Ale... Plastiki i wykończenie wnętrza. W porównaniu do mojej Skody są co najmniej półkę niżej... Twarde i jakby ciosane. Kratki tylnych nawiewów stukają bardzo tanio... Wnętrze kieszeni w drzwiach bez materiałowej wyściółki... W aucie za grubo ponad 200 tys. oczekiwałem czegoś więcej. Oczywiście możemy to brać za subiektywne odczucie, ale jednak trudno zachować mi tutaj obiektywizm ze względu na fakt, że po zakupie to ja będę siedział w tym wnętrzu. Żona początkowo nie wierzy w moje obiekcje, więc zapraszam Ją do mojej Skody, która stoi przed salonem ;) Po powrocie i porównaniu zgadza się z moją opinią. Szkoda, jestem zawiedziony.

Tym oto sposobem wyleczyłem się z Cupry [los2] Co dalej? Nie wiem... Audi? RS4 zaczyna się od czwórki z przodu... Ci to się liczą Nie gram w tej lidze...

Ale... Jest jeszcze jedna marka z tej grupy ;) Volkswagen, a jakże. Poszedł w konfigurator. Golf GTI - dwulitrowa benzyna, 265 KM. Jednak tylko hatchback. Najmocniejszy Variant dostępny tylko z benzynowym 1.5, 150 KM. Może to już czas wyrosnąć z kombi? HB mieni się całkiem sensownie. Jest wreszcie alternatywa. Pasuje go obejrzeć.

W międzyczasie ponownie zgłębiam konfigurator Skody. Jest wreszcie dostępny RS kombi po lifcie (połowa sierpnia br.). Taka jakbym chciał - dwójka z przodu. Droższa od VW GTI. Przez trzy lata zdrożała ponad 20 tys. Z całym szacunkiem do marki, ale to wciąż jest "tylko" Skoda...

Dygresja

Wracając ze zlecenia w Czechach spotykam na drodze Mazdę 6 kombi w takiej konfiguracji, jaką chciałbym mieć. W ruchu prezentuje się bardziej niż godnie. Myślę sobie - może to już czas na statecznego cruisera? Po powrocie zasiadam do konfiguratora. Spóźniłem się... 6 już nie można skonfigurować. Kolejne auto klasy D odeszło w ciszy... Następcą ma być SUV... Na pamiątkę została mi zachowana konfiguracja.

Koniec dygresji

Wertowania konfiguratorów ciąg dalszy. U Mazdy moje zainteresowanie wzbudza jeszcze CX-60. Świetny dizel – 3.3 l, 254 KM, napęd na cztery kółka. Oglądam testy, konfiguruję, liczę. Podoba mi się bardzo. Jestem na limicie. Serce się rwie ;), ale rozsądek góruje. Jeszcze nie teraz…

Skupiam się na VW. Można powiedzieć, że marka dość szybko aktualizuje gamę modeli po lifcie. "Doktoryzuję" się, że teraz rządzi wersja 8.5. Pojawia się Golf HB w wersji GTI Sportclub, R oraz R Black Edition. I co najlepsze [food] - jest wreszcie Variant w wersji R, dwulitrowa benzyna, 333 KM, 4motion [hmm] Początkowo ma dość skromną możliwość personalizacji, ale z czasem można wreszcie wybrać inne felgi niż w standardzie ;) I nareszcie te dedykowane do tego modelu.

Myślałem jeszcze o GTI Sportclub, ale jednak Variant wciąż dalej przemawia do mnie bardziej ze względu na charakter pracy. Można powiedzieć, że poszukiwania sukcesora Octavii zostały zakończone. A jednak...

I tu z ławki rezerwowej powstaje jak feniks z popiołów Ford Focus Tournier ST, 2.3 l, benzyna, 280 KM. Co Wy na to? Myślałem już o nim przed kupnem Skody, ale wtedy wydawał mi się zbyt drogi i zbyt mało było w nim ST. W kwestii ilości ST nie zmieniło się nic, ale za to cena jest wyjątkowo korzystna. Jest tańszy o 60 tys. w porównaniu do Golfa Variant R, o 30 tys. od Octavii RS. Zdrożał tylko nieco ponad 10 tys. w przeciągu 3 lat. Niestety, jest też z innej epoki niż w/w modele. Dużo wcześniejszej. Na moje oko jest wciąż na poziomie mojej Astry z 2017. Czekam jeszcze na dokładną wycenę finansowania, ale... Czy chciałbym cofać się? Nie chciałbym mówiąc szczerze, choć nie mówię nie...

Jednym słowem na placu boju zostali Golf Variant R i Focus Tournier ST.

Za Golfem przemawia nowoczesność obecnego modelu, moc, napęd na cztery kółka. Na minus mocno wywindowana cena. Ford broni się klasycznym silnikiem i ceną. Na jego niekorzyść gra jeszcze staromodna sylwetka oraz wysokie spalanie, o którym stękają wszyscy testujący. Na korzyść przestrzeń we wnętrzu i większy bagażnik niż w Golfie. Do korzystniejszej ceny dochodzi pierwsze ubezpieczenie i dwa przeglądy gratis. Obejrzeliśmy dziś oba, choć oczywiście nie w wersjach nas interesujących. Waham się jeszcze, ale Rodzina przegłosowała już mnie na korzyść Golfa, Syn w szczególności ;) Kolejny argument za Golfem - czas oczekiwania max 3 miesiące; Focus - 4-5 miesięcy.

A może jednak przeprosić się ze Skodą i pójść w poliftowe RS?

Czy może w ogóle odpuścić i zostać przy obecnym urządzeniu? Nie szukać miodu w...

Czy jednak Focus?

Jestem w kropce. Decyzja wkrótce. Tymczasem szerokości dla Wszystkich [tuning]

P.S. Zdjęcia z konfiguratorów, wybaczcie jakość :P




Ostatnia aktualizacja: 31.08.2024 00:47:14
Dodano: 9 godzin temu
Do mucko1: Gości i najazd miałem w weekend, cale szczęście, że już się skończył. Ile można grillowanego żarcia wsuwać, trzy dni non stop pieczone mięcho [zlosnik]
Dodano: 9 godzin temu
Do mucko1: Był czas przywyknąć ;-)
Dodano: 21 godzin temu
Do mucko1: dlatego ostatnio szalał na wózku 🤪
Dodano: 21 godzin temu
Do Egontar:
Może jazda w dzień dostarcza Mu za mało wrażeń?
Dodano: 22 godziny temu
Do mucko1: Ale, że tak po nocy? 😄
Dodano: 23 godziny temu
Do Egontar:
A może znowu jeździł rowerem?
Dodano: 1 dzień temu
Do mucko1: Może śpi? 🤣
Dodano: 1 dzień temu
Do MarcinGP:
Panie, co tak zamilkłeś? 🧑‍🦽🚴🤣
Dodano: 4 dni temu
Do MarcinGP:
Z Tobą to nigdy tak do końca nie wiadomo 🫣🤣
Dodano: 5 dni temu
Do FranzMaurer: Oui [up]
Dodano: 5 dni temu
Do MarcinGP:
Ech... Szkoda słów...
Dodano: 5 dni temu
Do FranzMaurer: Od 09:30 ale warto obejrzeć całość, bo są i inne "kwiatki", np. z nowym Fordem Bronco i jego przednimi reflektorami :-)

https://youtu.be/eDvq91RpW6k?si=4CSLb_qsLxHXmCtj&t=570
Dodano: 5 dni temu
Do mucko1: Jak to "raczej"? [totalszok]
Dodano: 5 dni temu
Do MarcinGP:
No raczej nie
Dodano: 6 dni temu
Do MarcinGP:
Ile w tym prawdy tego nie wie nikt. Ale coś jest na pewno na rzeczy... Jednak mówiąc szczerze nie odstrasza mnie to od pomysłu zakupu Focusa...
Dodano: 6 dni temu
Do mucko1: No chyba nie wątpisz, co? [zlosnik]
Dodano: 6 dni temu
Do FranzMaurer: Podobno Ford w obawie przed odszkodowaniami i utratą wizerunku planuje odkup nabytych już aut od klientów. Ciekawy jestem ile dołożą, bo cena dla klientów końcowych sporo się różni od tej dla dealerów + udzielone rabaty. Kiedyś taki odkup przyczynił się do upadku Lancii i jej przejęcia. Nie przypuszczam aby tak stało się z Fordem z racji rozmiaru, ale na pewno będzie to dla nich bardzo bolesne.
Dodano: 6 dni temu
Do Tejlor:
MaArek naświetlił mi już tutaj ten temat i można powiedzieć, że jestem na bieżąco. Sprawa jest do ogarnięcia, bo wychodzi na to, że to kwestia softu i oczywiście normy WLTP...
Dodano: 6 dni temu
Do MarcinGP:
Taka to teraz motoryzacja... Dostosowana do obecnych klientów, niestety...
Dodano: 6 dni temu
Do MarcinGP:
Nawet nie śmiałem wątpić w Twoją osobowość ;)
Dodano: 7 dni temu
Obejrzyj sobie ostatnie filmy MotoDoradcy. Co chwilę zgłaszają się do niego właściciele Focusów ST, bo okazuje się że nowe wypusty mają bardzo zaniżoną moc. czasem nawet poniżej 200.
Dodano: 7 dni temu
Do MarcinGP:
A szczególnie chyba biedroniek
Dodano: 8 dni temu
Do mucko1: Nie chciałem żeby nikt obcy mi tam nie grzebał "chooj" wie czym. Z naciskiem na "chooj" [smiech2] Wybrałem metody farmaceutyczne [zlosnik]
Dodano: 8 dni temu
Do MarcinGP:
A już myślałem, że nie możesz się dopukać
Dodano: 8 dni temu
Do FranzMaurer:
[up]
Dodano: 9 dni temu
Do FranzMaurer: Co do wspomagania to w ostatnim "C-Tronie" i "Qvecie" miałem hydrauliczne "po staremu" i to było bardzo miłe uczucie tego minimalnego opóźnienia, jakby zawahania w działaniu potrzebnego do pokonania siły bezwładności. Przy elektrycznym gdy jest za czułe i nawet muśnięcie kierownicy powoduje reakcję trzeba częściej kontrować no i zawsze mam odczucie jakbym używał potencjometru od głośności, a nie kierownicy ;-)
Dodano: 9 dni temu
Do mucko1: Ja się (odpukać) pozbyłem bez żadnych obcych ingerencji i mam spokój [zlosnok] Da się! [wacek]
Dodano: 9 dni temu
Do FranzMaurer: Wiem o jaki koniaczek chodziło, ale nie byłbym sobą gdybym nie przekręcił na własny użytek i nie wykorzystał ;-)
Dodano: 9 dni temu
Do mucko1:
Jak na razie wciąż odporny jestem ;)
Dodano: 9 dni temu
Do FranzMaurer:
U Marcinka piaseczyńskiego to norma, a może Cię jakoś zaraził?
Najnowsze blogi
Dodano: 12 dni temu, przez CeZaR83
Już w Europie! ;) Dokładnie w Centrum Obsługi Pojazdów (VPC) w firmie ICO Tutaj czas na homologacje i Kontrolę przed dostawą: - Myjnia samochodowa: czyszczenie samochodu - Dewax: ...
13 komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez Egontar
Przyznaję, że nieukrywaną przyjemność sprawia mi pielęgnacja skórzanej tapicerki w DS’ie. Mam to chyba z młodości, kiedy z uwagi na zapach pasty do butów, często je czyściłem a potem ...
54 komentarze
Dodano: 21 dni temu, przez FranzMaurer
Tytułem nawiązuję do mojego wpisu z grudnia '20, gdzie dywagowałem o potencjalnym następcy Astry (https://www.autowcentrum.pl/blog/post/nastepca,37719/). Znacie mnie i wiecie, że lubię mieć ...
99 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl