Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016
»
Następca ciag dalszy :-)
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 2 lata temu
Blog odwiedzono 514 razy
Data wydarzenia: 29.08.2022
Następca ciag dalszy :-)
Kategoria: obserwacja
Ateca - wnętrze nie wnosi żadnej świeżości w stosunku do Sportsvana, praktycznie ten sam poziom materiałów i wykończenia. Wizualnie to jednak pudełko na kółkach. Plus w stosunku do T-roc za wielkość w środku. Mieszane uczucia.
Formentor - mieli tylko mocną wersję ze skórami ale ekran jednak skomplikowany i wszystko dotykowe i do tego najpierw trzeba wejść w menu a potem dopiero klikac dalej. Nie w czasie jazdy.
I na koniec najciekawsze.
Mam niedaleko od domu salon Mazdy więc poszedłm na spacer pooglądać. CX-30 i wielkie zaskoczenie wykończeniem i materiałami w środku, stylistyką deski no i wyposażeniem standardowym już od drugiej wersji wyposażenie.
Jak na moje oko to zdecydowanie odbiega na plus od tego co pokazuje w swoich pojazdach VAG w podobnym przedziale cenowym.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
14
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
3
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Akurat ostatnio VAG'i sie trafiały bo odstawały lekko na plus od konkurencji wtedy kiedy były kupowane.
Dodatkowo to w tej niszy nadwoziowej, którą reprezentowała Altea a teraz Sportsvan to niebyło wielkiego wyboru bo to już były czasy przechodzenia na crossovery i SUV'y.
A teraz to już nic nie ma.
Nie wyobrażam sobie dotykowych przycisków na kierownicy. To jakieś kuriozum...
Nie jeżdziłem ale dostałem kluczyk i mogłem potestować multimedia i nie do końca się zgodzę z tą obsługą bo:
- po chwili bez patrzenia na "gałkę" prawą ręką da się śmigać po ekranie bez patrzenia na rękę. Gałka jest obrotowa z klikiem i wciskana a przyciski obok są do wyboru wstecz.
- ekran jest wg. mnie idealnie umieszczony bo daleko i na linii oczu patrzących przed siebie więc nie ma czegoś takiego jak przenoszenie wzroku z drogi na wyświetlacz. Patrzymy niejako przez wyświetlacz na drogę. By coś zmienić czy wybrać na ekranie NIE MUSIMY oderwać pleców od oparcie a więc nie zmieniamy obciążenia lewej ręki na kierownicy ani nie zmieniamy położenia głowy.
Nie wiem czy jeździłeś nowym 308 z i-cokpit gdzie zegary są ponad kierownicą i to jest dokładnie to samo odczucie patrzysz na drogę i czytasz zegary bez zmiany kąta patrzenia.
W mazdzie nagłośnienie przynajmniej na postoju przy zamkniętych drzwiach jest bardzo dobre (drzwi są ciężkie i jak na moje ucho dobrze wytłumione)
No i jeszcze taka drobnostka ale też ładna to zegary dwa skrajne to tradycyjne mniejsze okragłe a środkowy też okrągły ale większy to wyświetlacz konfigurowalny. Jak dla mnie bardzo ładne połączenie i ładna stylistyka
No i nie wiem co dalej
Sledze to i kibicuję Tobie zarazem.
Kierownica dotykowa porażka roku, skoro przetestowałeś tak pewnie jest jak piszesz, panel klimy w Vw jeszcze gorszy niz w Formentorze bo "przy podłodze"
Mazda CX 30 jest ogólnie super, taka w sam raz rozmiarem, testowałem i prowadzenie to "sztos".
wykończenie tez na dobrym poziomie, lepszym może niż w koncernie VAG u Seata i czy T-Roca
Tylko mazda ma sporo wad:
- ordynarne szerokie czarne plastikowe nadkola, komiczny kierunkowskaz w zderzaku na wysokości krawężnika z przodu !
- silniki bez turbo, słabo ciągną, duża pojemność
- multimedia sprzed 10 lat, wąski długi ekran obsługiwane jakąś "gałką" jak w Audi z 2008 roku, także nie do załatwienia w czasie jazdy
- lakier już legendarnie cienki, rysuje sie "od patrzenia" 90% kupujących mazdy kładzie powłoki ceramiczne
- nie będę pisał o tym ze mazda rdzewieje bo to idiotyczne i nie do końca prawda, pewnie zdążysz sprzedać po 6 latach
Ale faktem jest że jak każdy "Japoniec i Koreaniec" Mazda nie jest cynkowana
I jak patrze Mazda CX 30 Kanjo z silnikiem 2.0 o 150 koniach (bo ten 122 nie jedzie wcale) kosztuje 126 tys zł.
Czyli niedrogo, a oferuje sporo, w tym światła LED, el. klapę bagażnika, cyfrowe zegary.
Nie ma chyba kamery cofania i nawigacji czyli tutaj lipa
Warto kupić doposazoną wersje Hikari która wychodzi z tym silnikiem 146 tys zł (jest kamera 360 , navi, nagłośnienie Bose, ogrzewana kierownica)