Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Suzuki Vitara Viertarka
»
Niby tylko wentylator od klimy...
Wpis w blogu auta
Suzuki Vitara
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2058 razy
Data wydarzenia: 17.06.2011
Niby tylko wentylator od klimy...
Kategoria: awaria
Postanowiłem go wyciągnąć co nie okazało się łatwą sprawą. Niby taki duży samochód i wielka maska ale pod nią ciężko coś zdziałać, wszystko powciskane maksymalnie i szczelnie że nie wszędzie włoży się dłoń żeby dość do jakieś śruby.
Z racji że mam kangura trzeba było go również zdemontować. Na początek poszło WD-40 i wszystkie śrubki dostały po głowie.
Na drugi dzień zdemontowałem kangura, pomajstrowałem przy zdjęciu atrapy i dokopałem się do wentylatora. Oczywiście nie obyło się bez kolejnej niespodzianki - nie szło odkręcić zardzewiałej śruby od klaksonu. Po wielkich walkach udało się, kolejnym problemem okazało się wyciągnięcie samego wentylatora, bo do góry nie było opcji a na dole przeszkadzał zderzak ale jakoś go przecisnąłem dołem między zderzakiem a ramą.
Kolejny krok: rozkręcanie wiatraka: masakra, w życiu nie miałem takich problemów żeby odkręcić sześć śrubek. Częściowo skończyło się na wiertarce i ponownym gwintowaniu ale wentylator poddał się sile ludzkiej i zobaczyłem co powodowało jego awarie. Samym zaskoczeniem była dla mnie budowa samego silnika i do tej pory jestem w szoku (jednak japońce potrafią wymyślać :D ) wystarczyło wydmuchać poodrywane kawałki rdzy z tarczy i spod tarczy którą widzicie na zdjęciach.
Przyszedł czas na montaż wentylatora i początek kolejnych miłych robótek ręcznych w garażu przy samochodzie z 1997 roku z racji tego że wentylator miałem już zrobiony i sprawdzony, postanowiłem jeszcze odnowić mocowania kangura bo niestety nie przyprawiały człowieka o zachwyt jak się na nie patrzało. Wszystko pięknie i ładnie do czasu aż jedna śruba postanowiła się jednak urwać. No a jak się już urwała to niestety trzeba było przystąpić do demontażu zderzaka. I powiem szczerze - szlag człowieka trafia jak ma tak pordzewiałe śruby. Oczywiście z braku możliwości odkręcenia kolejnych profesjonalnie zardzewiałych śrub w ruch poszła wiertarka :D demolka maksymalna - żadnej nie oszczędziłem. część na nowo nagwintowana a część powiększona większym wiertłem i montaż był na śrubę z podkładkami i nakrętkami. Gdy zdjąłem zderzak moim oczom ukazał się niesamowity widok postępującej korozji w trybie ponaddźwiękowym... I znów klepanie młotkiem, odrywanie ledwo trzymających się kawałków, szlifowanie i malowanie. No ale przebrnąłem przez te trudy i udało się zamontować wszystko i o dziwo nie została mi ani jedna śrubka. Moja rada co do takiego samochodu - niech was nie kusi go rozkręcać i za dużo robić bo się załamiecie w pół drogi a i tak czasu zabraknie na zrobienie wszystkiego.
Mi to zajęło dobry jeden dzień pracy sumując poświęcony czas.
Gdyby ktoś miał jakieś pytania co do rozbierania przodu vitary służę radą i pomocą
Ostatnia aktualizacja: 17.06.2011 23:34:49
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3
komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Pozdrawiam