Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 PzKpfw "Mitzi" » Nie działa dmuchawa świeżego powietrza. Proszę o pomoc.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
  • przebieg 222 635 km
  • rocznik 1995
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.8 20V
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 7232 razy
Data wydarzenia: 25.02.2013
Nie działa dmuchawa świeżego powietrza. Proszę o pomoc.
Kategoria: inne
Więc tak, objaw mam taki jak w tekście poniżej. Czy ktoś może mi to przetłumaczyć na język polski tzn. hehe, o jakie szczotki chodzi? Czy od opornika, czy od wentylatora?

Artykuł z http://www.a4club.pl/index.php?topic=25837.0

"Na początku wszystko działało w porządku, grzało fajnie w autku cieplutko, błędów w klimie nie było żadnych, lecz po pewnym czasie zaczęło coś buczeć jakby dmuchawa. Później pierwszy raz nie zadziałała. Zostawiłem samochód na parę godzin przychodzę i wszystko ok. Sprawdzam błędy i wyświetla się na 1C błąd o symbolu 18.3 (w trybie man - jak zauważyłem) i 18,1 (w trybie AUTO). Później coraz to częściej zaczynało buczeć. Jednego razu stuknąłem w okolice schowka i dmuchawa się uruchomiła, w późniejszym czasie takie stuknięcie już nie pomogło. Rozebrałem schowek i przy niedziałającej dmuchawie lekko stuknąłem w opornicę taką czerwoną (jeż) - zaczęło działać. Myślałem że to może z nią coś nie tak. Elektronik mi ją przelutował i powiedział że to raczej nie jej wina, sprawdziłem styki wszystko ok. Przy okazji sprawdziłem stan szczotek, miały w granicach 0,8-1,1 cm. Komutator był w porządku. Elektronik powiedział, żebym szczotek nie zmieniał bo są w porządku. Jednak dmuchawa nie działa... teraz praktycznie wcale, tylko sporadycznie to buczenie. Podpiąłem sprzęt do VAG'a i wyświetliło mi na klimatyzacji błąd 1273 - oznaczający "dmuchawa świeżego powietrza V2". Co mam robić żeby to zaczęło hulać jak trzeba bo mrozy tu u mnie jak na Syberii."

I rozwiązanie:

"Chyba znalazłem już przyczynę, zużyły się jednak te szczotki, wymieniłem i działa. były krótkie i przez to się zawieszały poza tym komutator był zasyfiony to poczyściłem i hula."

Help:)


Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do wer1207: W weekend będę działał:) mam już kabel ODB2, VAG, parę piw i słownik brzydkich wyrazów:) Zrobię tez parę zdjęć:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: musisz najpierw do silnika się dostać, będą gdzieś przy osi.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do wer1207: No właśnie nie wiem za bardzo gdzie one są...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
a może gniazda szczotek i szczotki ruchu nie mają.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do RAKUS1: U mnie jest przy wiatraku nagrzewnicy, taka czerwona kostka:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: No u Ciebie to inaczej w Audi wygląda ale działanie takie samo :)
U mnie to znajduję się obok filtra kabinowego.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do RAKUS1: o tym mówisz? http://azczesci.pl/ogrzewanie,-wentylacja,-klimatyzacja-opornica-rezystor-dmuchawy-nawiewu-ac-audi-a4-b5-1,6i-8v-sedan-1995r-o_l_13829_2266.html
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Mi jak nie działała dmuchawa to walnięty miałem rezystor dmuchawy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: Niekoniecznie. Walniesz browca, powoli zaczniesz odkręcać i sobie poradzisz.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Ale i tak z tego co widzę to będzie problem z demontażem, bo zaraz nad tym wiatrakiem jest metalowa blacha która blokuje wyjęcie:) Nie wiem jak oni to robią w 30 minut:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: ta. Tylko faktycznie śmigło przełóż, bo zamiast dmuchać do środka będzie działać jak wyciąg.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: coś takiego http://tablica.pl/oferta/wentylator-dmuchawa-nagrzewnicy-audi-a4-b5-CID5-IDMOjP.html to jest
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: Jeżeli silnik dmuchawy jest rozbieralny to go rozkręć i obejrzyj go. Jak nie jest rozbieralny- a zapewne tak jest, to kup nowy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: I co robić? wymienić wiatrak i będzie git?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Opornik nie ma szczotek. Szczotki są w każdym silniczku. Jak się zawieszają, to znaczy, że są starte i sprężynka w szczotkotrzymaczu nie dociska ich do komutatora wirnika. Wtedy wirnik ma lenia i nie obraca się.
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 3 godziny temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia koszty ...
Dodano: 3 godziny temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami robota zrób to sam jak zwykle Olej Total 5W30 filtr oleju PSA 1109CK filtr paliwa PSA 1906C0 filtr powietrza MANN filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1 komentarz
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie