Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy JuliuszK1000
»
Nie zmieniam oleju w silniku od kilku lat i jest ok
Wpis w blogu użytkownika
JuliuszK1000
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1062 razy
Data wydarzenia: 01.03.2016
Nie zmieniam oleju w silniku od kilku lat i jest ok
Kategoria: serwis
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
33
komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
39
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

jak ktos chce sobie powiesic fortepian na suficie to mu zabronisz? kazdy urzadza sobie mieszkanie jak uwaza za stosowne ; )
BTW olej do frytek bardziej nadaje sie do baku niz miski olejowej ; )
pozdrawiam
Nalejcie oleju do frytek , będzie ciekawiej.
Ja wymieniam i po wymianie słyszę na ucho że silnik pracuje ciszej.
pozdrawiam
> jak silnik padnie to nawet nie zamierzam zaglądać
mysle ze wlasnie dla pelnego obrazu swojego eksperymentu powinienes przynajmniej zdjac pokrywe rozrzadu, zrobic pare fotek i opublikowac je (chocby tutaj)
temat wymiany oleju byl glosny kilka lat temu za sprawa dyrektora (emerytowanego) f-my Castrol, wystarczy wpisac w google Henk de Groot
pozdrawiam
Staram się nie robić tego, cytuję: "Do powstawania nagaru w silniku przyczynia się w dużej mierze styl jazdy kierowcy. Jeśli unika on średniego i wysokiego zakresu obrotów silnika to ryzyko odkładania się osadu węglowego w silniku istotnie rośnie. Silnik zbyt długo się rozgrzewa przez co długo zbyt długo pracuje na zbyt bogatej mieszance paliwo-powietrznej. Podobnie cierpią świece zapłonowe, które jeśli nie osiągną tzw. temperatury samooczyszczania (ok. 450⁰ C) ulegają zabrudzeniu nagarem. Spada ich skuteczność działania, a przez to i moc silnika."
Nie wiem, ile jest prawdy w powyższym cytacie, ale wiem jedno: w mojej rodzinie są dwie prawie identyczne Thalie. Tą pierwszą jeździ emeryt, pomalutku, spokojnie, nie sięga wysokich obrotów, rzadko jeździ autostradą. Po 30tys miał zamulone świece tak, że nadawały się tylko do wymiany. W mojej ponad 83 tys i dalej odpala bez problemu, silnik chodzi równo. Więc chyba coś w tym jest...