Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra po Andrzeju » Niespodzianka pierwsza







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
  • przebieg 146 270 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2015
  • silnik 1.3 CDTI ecoFLEX
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1592 razy
Data wydarzenia: 31.12.2015
Niespodzianka pierwsza
Kategoria: awaria
P0683-04 Glow Plug Cirquit Open - Świeca żarowa
P0108-07 Boost Pressure - High Pressure - EGR?
Ostatnia aktualizacja: 03.01.2016 22:01:48
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Po sobotniej przygodzie postanowiłem pogadać z Astrą jeszcze raz, tym razem mówiła P0400-Exhaust Gas Recirculation Valve Stuck, błąd usunąłem i zaopatrzyłem się w używany zawór z 1.3 CDTI z 2010 roku za 100 PLN, czyli analogiczny do mojego i częściową zaślepkę EGRa za 30 PLN. Zawór ładny, nie czyszczony, z małym osadem, więc jak znalazł.

Układ jest taki, że przy okazji szukania rozwiązania problemu naczytałem się o EGRach i będę miał 2, jeden zawsze czyściutki i gotowy do montażu.

Co do P0108-07, błąd został usunięty i nie pojawił się ponownie, więc to pewnie jakiś nie wyczyszczony stary problem.

Od dziś ja i moja Astra będziemy regularnie urządzać sobie godzinę szczerości z udziałem chińskiego OPCOMa.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Znalazłem jeszcze coś takiego:
------------
Na błąd 0108 za wysokiego ciśnienia turbiny możesz sobie wybrac następujące usterki: czujnik ciśnienia doładowania, niesprawny zawór sterowania turbiną , zapieczone kierownice turbiny.
-----------
Więc i luckyboy może mieć racje.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Przedwczoraj zablokował mi EGR w nieodpowiedniej pozycji, przez co nie mogłem odpalić silnika bo się dusił, o dziwo podczas trasy do miejsca, w którym EGR się zablokował kontrolka błędu się nie paliła...
Pomogło, zasugerowane przez znajomego oklepanie EGRu kluczem do kół, tak od serca ;), po chwili usłyszałem brzdękniecie, czyli puścił.

Jedyny sensowny opis problemu jaki znalazłem był na elektrodzie, potwierdza teorie Stiga:
-------------
P0108 Wysokie ciśnienie doładowania
Różnica między powietrzem doładowania a ciśnieniem atmosferycznym czujnika jest większa niż 150 kPa ( 1,5 bar )

Następstwo:
Zawór układu recyrkulacji spalin zostanie wyłączony
Regulacja ciśnienia ładowania jest już niemożliwa.
Zmniejszona dawka paliwa

Przyczyna:
Uwalony zawór elektro-pneumatyczny regulacji ciśnienia doładowania.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Coś czuję, że tanio nie będzie...

PS. Powieściopisarza to z Ciebie również nie będzie...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: Zapieczone kierownice.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
P0108-07 Boost Pressure - High Pressure - EGR? - Nie EGR, tylko zbyt wysoka wartość doładowania - sterowanie turbiną
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
38 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
41 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie