Wpis w blogu auta
Opel Astra
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
38
komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Układ jest taki, że przy okazji szukania rozwiązania problemu naczytałem się o EGRach i będę miał 2, jeden zawsze czyściutki i gotowy do montażu.
Co do P0108-07, błąd został usunięty i nie pojawił się ponownie, więc to pewnie jakiś nie wyczyszczony stary problem.
Od dziś ja i moja Astra będziemy regularnie urządzać sobie godzinę szczerości z udziałem chińskiego OPCOMa.
------------
Na błąd 0108 za wysokiego ciśnienia turbiny możesz sobie wybrac następujące usterki: czujnik ciśnienia doładowania, niesprawny zawór sterowania turbiną , zapieczone kierownice turbiny.
-----------
Więc i luckyboy może mieć racje.
Pomogło, zasugerowane przez znajomego oklepanie EGRu kluczem do kół, tak od serca
Jedyny sensowny opis problemu jaki znalazłem był na elektrodzie, potwierdza teorie Stiga:
-------------
P0108 Wysokie ciśnienie doładowania
Różnica między powietrzem doładowania a ciśnieniem atmosferycznym czujnika jest większa niż 150 kPa ( 1,5 bar )
Następstwo:
Zawór układu recyrkulacji spalin zostanie wyłączony
Regulacja ciśnienia ładowania jest już niemożliwa.
Zmniejszona dawka paliwa
Przyczyna:
Uwalony zawór elektro-pneumatyczny regulacji ciśnienia doładowania.
PS. Powieściopisarza to z Ciebie również nie będzie...