Wpis w blogu użytkownika
RR_66
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2454 razy
Data wydarzenia: 17.02.2011
Nissan JUKE Nowy w Rodzinie
Kategoria: inne
Ogólnie:
Silnik benzyna 1,6 - 117KM, Komputer (jak widać na fotkach) wyświetla „kolorowo” dane z 3 trybów możliwego ustawienia silnika (przepustnicy) :
- Eco, który „pozwala jechać”,
- Normal, który „pozwala” przyśpieszać,
- Sport, który daje poczuć auto i można wyprzedzać
-wygodne auto, siedzenia (brak zdjęć) bardzo dobrze trzymają i są wygodne, tylna kanapa „wystarcza” na 3 osoby – reszta wyjdzie w Trasie ,
-ilość miejsca wewnątrz wystarczająca, zarówno z przodu jak i z tyłu, wszystko „pod ręką”
-kierownica (moim zdaniem) bardzo zgrabna podczas manewrów i poręczna, sterowanie z kierownicy radiem, telefonem, tempo matem, regulowana w 2 płaszczyznach
-zegary bardzo czytelne i estetyczne – podczas odpalenia wędrują max w prawo i wracają do zera )))
-widoczność podczas jazdy bardzo dobra – lekko wyżej od pozostałych i widać dokładnie maskę – jest ok.
-bagażnik „dwudzielny” – około 250 litrów, podłoga załadunkowa równo z zderzakiem (poręczne), po podniesieniu „podłogi” dodatkowe (chyba) 70 litrów w „korycie” gdzie umieszczono lewarek, klucz i gaśnicę, po złożeniu siedzeń jest podłoże równe do samych siedzeń przednich, kanapa tylna dzielona 60/40%
Wyposażenie wg opisu producenta, które jest:
Przednie poduszki powietrzne (kierowcy i pasażera), Boczne poduszki powietrzne (przód), Kurtynowe poduszki powietrzne, Wyłącznik przedniej poduszki pasażera, ESP + ABS + EBD + układ wspomagania hamowania Brake Assistant, Sygnalizator braku zapięcia pasów bezpieczeństwa (światło i brzęczyk) kierowcy i pasażerów, Punkty zaczepu fotelika dla dziecka ISOFIX przy tylnych zewnę trznych fotelach
Zabezpieczenie drzwi tylnych przed otwarciem przez dzieci, Aktywne zagłówki foteli przednich z regulacją wysokości, Zagłówki wszystkich foteli tylnych, Pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia. Regulowana wysokość mocowania przednich pasów bezpieczeństwa, Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach, Immobiliser , Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
Regulacja wysokości fotela kierowcy, Fotel kierowcy z regulowanym podparciem części lędźwiowej kręgosłupa, Podłokietnik kierowcy ,Dzielone, składane oparcie kanapy tylnej (w stosunku 40/60)
Kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą, Osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera z lusterkami, Gniazdo 12V -1x
17" Al.-Felgi ”Elegance", Dojazdowe koło zapasowe, Przednie reflektory halogenowe z ręczną regulacją wysokości, Przednie reflektory przeciwmgielne, Elektrycznie regulowane, ogrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
Zderzaki w kolorze nadwozia z czarnymi listwami, Wycieraczki szyby przedniej i tylnej z regulowaną częstotliwością pracy i ze spryskiwaczem,
System audio: Radio/CD z 4 głośnikami , Gniazdo typu jack w konsoli centrlanej do podłączenia zewnętrznego odtwarzacza MP3, System Bluetooth, Sterowanie systemem audio przyciskami na kierownicy, Tempomat z funkcją ograniczenia prędkości, Centralny zamek z pilotem, Elektrycznie regulowane szyby boczne z przodu i z tyłu + funkcją jedno naciśnięcie góra/dół po stronie kierowcy
Komputer pokładowy, zegarek cyfrowy, wyświetlacz temperatury zewnętrznej oraz licznik kilometrów, Proporcjonalne do szybkości auta wspomaganie układu kierowniczego
Jak się jeździ i co myślę ?
Dobrze, nie powala na kolana, jest nowy więc zawieszenie jest ok., na zakrętach nie ma zbyt dużych przechyłów, ale trzeba pamiętać, że jest to autko o „wzroście” 156cm więc i środek ciężkości jest w innym miejscy niż np. w Octavi . Nie mam zamiaru porównywać bo to dwa diametralnie inne auta. Tak jak wspomniałem wcześniej tryby pracy silnika Eco, Normal, Sport dają odczuć różnicę podczas przyśpieszania, prowadzenia i przede wszystkim do tego trzeba się przyzwyczaić. Moim zdaniem jest to fajna rzecz gdy człowiek się w to wczuje i potraktuje jako możliwość oszczędzania na paliwie. Jednak gdy podczas jazdy na Eco mamy sytuacje „podbramkową” i musimy „depnąć” to mamy DUUUUUŻY problem – po prostu jest wrażenie takie jak byśmy jechali na „zaciągniętym ręcznym” hamulcu.
Jedna rzecz mnie zdziwiła otóż Nissan ma masę własną około 1200kg i z silnika uzyskuje 117KM, poczciwa Octavka ma 115 i masę około 1300kg i wg danych mamy bardzo podobne spalanie co i tak zostanie zweryfikowane podczas użytkowania.
Jedno już wiem na pewno, iż co do przyspieszenia to jest diametralna różnica. Nissanem przy ustawieniu na SPORT auto zbiera się (jak każdy Japończyk) powyżej 4tysiaków, a najlepiej reaguje w granicach 4,5 – 5 natomiast Oct avka reaguje już od 3,5 tysiaków żwawo. Silniki są całkowicie różne ale potwierdza to jedynie (moje i chyba nie tylko moje) spostrzeżenia, iż Japońskie silniki benzynowe uwielbiają „działać” powyżej 4 tysięcy bo tak je wymyślono.
Nie porównuje Nissana do : Kia Solul, Mitsubishi ASX lub Skoda Yetii –każdym z nich się przejechałem i są to „podobne” auta, gdybym miał zamieniać Octavkę na któregoś z nich to padło by na …. Yetii )))
pozdrawiam i szerokości
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Najbardziej w nim mi się nie podoba konsola środkowa. Taki wielki kawał jakby ktoś na chama przyczepił...
Ale ogólnie bardzo pozytywne autko.
P.S. Za dużo zdjęć
Ogólnie auto przykuwa uwagę, tak samo budzi mieszane odczucia- może o to chodziło.
leinad ma rację auto jest przestylizowane
W każdym bądź razie, widuję to auto regularnie 2 razy w tygodniu i na temat wnętrza nic nie mogę powiedzieć bo do środka nie zaglądałem, ani nie siedziałem w środku a już na pewno takim nie jechałem, żeby dyskutować o komforcie i osiągach.
Wizualnie jednak mogę powiedzieć że widząc to auto mam takiego banana na gębie że szok normalnie. Jest dla mnie za bardzo wystylizowany.
Dla mnie to kojarzy się z tą reklamą popieprzonych kurczaków jak ktoś taką pamięta. Była tak drętwa i głupia, że aż fajna. Tu jest bardzo podobnie, jest tak "inny", że aż fajny, choć osobiście to chyba nigdy bym go sobie nie kupił
Gdyby wszystkie auta mi się podobały to byłoby troszkę nudne
Życzę jak najwięcej pozytywnych wrażeń za kierownica Juke'a
Polacy nie gęsi i swój język mają... mogli spolszczyć komputer.
1 albo się komuś podoba
2 albo się go wyśmiewa
mowa rzecz jasna o wyglądzie
ja też uważam, że dlatego iż jest INNY, dlatego jest Fajny
a z pewnością wzbudza na drodze "wzrokowe" zainteresowanie
szerokości
Mam podobne zdanie w tym temacie.
Juke wyróżnia się z tłumu nijakich aut, i to dla mnie jest jego największy plus - choć ja bym go sobie nie kupił, ale fajnie, że takie auta jeżdżą po naszych ulicach.
Z kolei takiej Yeti nawet nie zauważyłbym na ulicy - zresztą jeszcze jej nie zauważyłem, a Juke'a już tak
DOOOOOKŁADNIE - TranZweStyTa