Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Highline 1.4 TSI 150 » Nowe felgi aluminiowe na 3 urodziny Sportsvana







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 2217 razy
Data wydarzenia: 05.04.2019
Nowe felgi aluminiowe na 3 urodziny Sportsvana
Kategoria: zmiany w aucie
Jak w tytule. Przebieg około 25 tys km, minęły 3 lata od zakupu. Golf Sportsvan taty dostał wreszcie nowe alufelgi. Już od dnia zakupu auta w salonie ojciec nie był do końca zadowolony z felg aluminiowych które były standardowo na aucie czyli model „Dover” 16 cali znany z Golfa 7 Comfortline. Prosty i elegancki, łatwy do mycia. Owszem za niewielką dopłatą mógł dokupić najpopularniejszy w golfie model 17 calowy „Dijon” jednak oferowane felgi były dostępne z obniżanym o 15 milimetrów i utwardzanym zawieszeniem. Może sportowym, może nie ale z jazd testowych wynikało że auto na dziurawych drogach bardziej trzęsie. W ogóle volkswageny nie należą do samochodów komfortowych ale za to dobrze się prowadzą.
Tata ma kłopoty z kręgosłupem i dużą wagę przykłada do komfortu jazdy kosztem wyglądu auta.

Jednak po 3 latach stwierdził że skoro nie zmieni felg na 17 cali i profil opony 45 to zakupi 16 calowe i zostanie przy profilu 55 ale zmieni wzór. Poza tym szerokość felgi 7 bądź 7,5 cala także odpadała więc zależało nam na pozostaniu przy szerokości 6,5.
Trudo było kupić podobny wzór jak 17 calowy „Dijon” a w grę wchodziły tylko oryginalne felgi produkcji Volkswagena. Model „Novara” spełniał oczekiwania.
Po półrocznym poszukiwaniu zakupiliśmy nowe alufelgi, pochodziły z auta prezentacyjnego czy testowego. Stan idealny bez najmniejszej ryski. Cena początkowa 2500 zł wraz z oponami Michelin (miały już 2 lata). No ale przecież ojciec takie same opony ma już na aucie i pasuję do nowych alufelg. Po negocjacjach zakupiliśmy bez opon za bardzo atrakcyjna cenę 1600 zł z wysyłką. W zestawie nie było dekielków. Takie same felgi w salonie volkswagena kosztują co najmniej 3200 zł.

Okazało się że firma z Gorzowa oferująca te koła na aukcji wystawia również na niemieckim Ebayu ten sam towar. Felgi pochodzą z Niemiec, otrzymaliśmy fakturę także nie ma mowy o zakupie przedmiotu po renowacji czy kradzionego.

Wygląd auta po zmianie to kwestia gustu, na pewno szprychowe felgi bardziej ubierają no ale sa trudniejsze do mycia. Z daleka wyglądają jak biedniejsze „Dijony” czyli klasyczne 17 calowe montowane w Sportsvanie i Golfie 7
Dodano: 5 lat temu
Nic to nie pomoze starym gratom, francuskim czy amerykanskim, włoskim, takim co sa mega nowoczesne bo maja 4 kola i korbotronik.

Taki moze nie najpiekniejszy a komfortowy i nowoczesny Sportsvan kasuje te pseudo auta, legendarne, bezawaryjne i moze nawet 6 cylindrowe, czytaj paliwozerne. O tandecie i spasowaniu twardego plastiku tych wynalazkow nie wspomne.

To po 5 latach wszystko trzeszczy a utrata wartosci jest ogromna
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP:
[up]
Dodano: 5 lat temu
No cóż wiem że do mycia "przerąbane" no i że i tak małe bo 16 stki.
Ale nic innego nie dao się zrobić aby ocalić resztki komfortu
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: podtrzymuję Twoją opinię :-)
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP:
""Szprychy" dodają mu uroku"??? VW-wi nic nie pomoże.
Dodano: 5 lat temu
Do giernal: szorowanie przerąbane...
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: No właśnie. :(
Dodano: 5 lat temu
Do giernal: nowe do mycia przerąbane... Mimo, że ładne.
Dodano: 5 lat temu
Dobrze, że są ludzie o różnych gustach, bo byłoby zbyt nudno. :)
Nie obraź się, ale jak dla mnie poprzednie felgi duuuużo ładniejsze i praktyczniejsze. ;)
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: "Szprychy" dodają mu uroku [up]
Dodano: 5 lat temu
Do brzozzhems: Dzięki, kwestia gustu. Ale już kilka głosów podobnych. Młodziej i bardziej sportowo
Dodano: 5 lat temu
Na nowych felgach wygląda 5 lat młodziej.
Dodano: 5 lat temu
Do Maniek1986: Jak sie jest w wieku 60+ i juz na emeryturze to tyle wystarcza 😀
Dodano: 5 lat temu
Szkoda ze tego typu auta już powoli wymieraja. Mam nadzieję, że VW przynajmniej utrzyma w profldukcji Sportsvana i Touran. Dam narazie tego typu auta nie potrzebuje, ale może w przyszłości. Qrde, 3 lata i 25k przebiegu. Ja w 3 lata i 3 miesiące 40.5k km a myślałem, że mało jeżdżę 😃
Dodano: 5 lat temu
Do sruba: Mnie byle jakie alufelgi nie podniecają
Dodano: 5 lat temu
Do glotox: No racja. Ile już nakombinowaliśmy z doborem.

Jest "Dijon" 7 cali szeroki, 17 stka, opona 215 profil 45 czyli niezbyt...
Jest wersja zimowa "Dijon", tez 17 stka, szeroka na 6, profil opony 50 i pasowałaby szeroka 205. A standard to 6,5 szeroka 16 stka.
Wyszło z obliczeń ze i tak te zimowe beda miały ok 1 cm nizszy balon opony

Koszty nizsze a prawie taki sam wygląd z kilku metrów
Dodano: 5 lat temu
Do JacK: Kokega bardzo w temacie, zreszta katalog jest można sprawdzic.
Rzeczywiscie w Polsce Comfortline miało "Toronto" bardzo ładne, te co masz w Sportsvanie. A ten "Dover" to ewenement ze w Highline i najmocniejszej wersji benzynowej jest zwykłe zawieszenie i 16 stka.
Z korzyscia dla ojca. Inne rynki rzucaja obnizone zawieszenie i "Dijon" 17

Ostatnio widziałem Sportsvana na 18 calowych "Seron" polerowane 2 kolorowe jak w GTD, kosmos wyglada i jest Sport
Dodano: 5 lat temu
Do sruba: No nie chcę obujac ale miedzy 6-7 litrów. Czyli trasa do 120 km/h i lub miasto, okolica czyli prędkisci 50-70 km/h. Tata ma lekką nogę.

Gdyby wykorzystac moc lub jechac autostradą 140-160 km/h obawiam sie ze byłoby do 8,0-8,5 litra na setke.

Z moim dieslem nie ma startu bo mieszcze sie miedzy 5,8 a 6,8 a moc nieporównywalna.
Dodano: 5 lat temu
Powiedz - bom ciekawy - jak wygląda spalanie w tym golfiku ?
Dodano: 5 lat temu
16 dają lepszy komfort jazdy. Wzór podobny ale jazda lepsza.
Dodano: 5 lat temu
U mnie w standardzie jest 16 calowy wzór "Toronto" i o ile pamiętam to modelu "Dover" nie było nawet w opcjach.
Jak teraz na szybko popatrzyłem to też model "Dover" nie jest oferowany przynajmniej w polskiej dystrybucji modelu Sportsvan.
Z 16 calowych dla wersji wyposażenia Trendline jest model "Lyon", w Comfortline model
"Toronto" a dla Highline model "Hita"
Chyba, że w 2016 jakaś partia Sportsvanów miała felgi od zwykłej VII.
Dodano: 5 lat temu
moim skromnym zdaniem nie ma nawet co porównywać najładniejszego kołpaka do najbrzydszej alufelgi. to po pierwsze. na krawężniki jednak trzeba uważać - niezależnie na co naciągnięta jest opona - żeby jej nie pociąć. to po drugie. golfidło wygląda fajnie (i lepiej) na tych nowych 16-tkach. to po trzecie :-)
Dodano: 5 lat temu
Do Typowy_Janusz: i felga i kołpak jak sie przytrze to trzeba naprawić, polakierować. Ja w zyciu moze 2 razy przytarłem i to był zbieg okolicznosci a nie moja ułomnosc

A koszty? Jakie kosxty. Myjesz szamponem, pastą BHP i jedno i drugie. A dbac trzeba o kołpak bardziej niż o alufelgę bo łatwiej zmatowieje i straci połysk
Dodano: 5 lat temu
Nie wyglądają źle, ale poprzednie chyba bardziej pasują do tego auta. Mnie do alufelg zniechęciły ich pracochłonna pielęgnacja i koszty z tym związane. W Peugeocie mam kołpaki, łatwo myje się, nie trzeba uważać na krawężniki - jest praktyczniej.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl