Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Saab 9-3 Saabolot
»
Nowe sprzęgło, catback i remont skrzyni biegów.
Wpis w blogu auta
Saab 9-3
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3274 razy
Data wydarzenia: 26.04.2012
Nowe sprzęgło, catback i remont skrzyni biegów.
Kategoria: zmiany w aucie
przez ostatnie 3 dni, zaczynając od poniedziałku, trudziłem się, by doprowadzić moje autko do jak najlepszego stanu. Mimo, iż rok temu mechanik wymienił tuleje w dyferencjale, znowu zaczął z niego ciec olej (pozostaje kwestia wiarygodności - czy rzeczywiście wymienił, czy tylko powiedział, że to zrobił). Jedna z tulei była już mocno wyżłobiona przez półośkę - postanowiłem wymienić i tuleję, i półoś - mam nadzieję, że nowa para będzie dobrze współpracować. Kupiona półośka pochodzi z nowszego modelu, jest w bardzo dobrym stanie i posiada dodatkowo tłumik drgań.
Kolejna zmiana - zamontowałem nowe sprzęgło, od topowej wersji Viggen, które ma przenieść do 560Nm - nie wiem, czy kiedyś to osiągnę
Zmieniłem także zestaw Catback - tłumik środkowy i końcowy wraz z końcówką wydechu - na nowy o rozmiarze 2,5", sygnowany przez firmę MapTun. Zamiast głośniej - jest ciszej (pewnie stary wydech miał już marne właściwości tłumiące).
Nie obyło się bez paru problemów, z którymi na szczęście udało się poradzić. Autko śmiga, aż miło
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Dla mnie to co się obraca ,to trzeba dokręcać solidnie.
Ciekawiło mnie tylko Twoje stwierdzenie o tym uszkodzonym słoneczku.
Zdjęcie na tyle małe ,że nie widać nic prócz rdzy na całym docisku ,a to nie kwalifikuje od razu do wymiany.
Bywam czepialski ,ale ogólnie chcę dobrze
Idę spać... z myślą ,że wszystko jest dokręcone
takie na żywo stare zdjęcia. Dopóki nie został silnik wyjęty nie wiadomo było co się stało. A stało się przez głupią niedokręconą śrubkę właśnie. Na zdjęciach widać jak jej brakuje.
No i proszę się przyjrzeć blaszkom jakie są proste...
Jeżeli urwie się taka śruba lub poluzuje to na początku jest brak zasprzęglenia , powyginany docisk i do wyrzucenia (przynajmniej on)
Ew pójdzie dalej i urwie koło zamachowe ,albo inne rzeczy.
Przeżyłem już dwie takie sytuacje z samymi dociskami ,więc wiem o czym mówię.
Kiedyś w maluchu dokręcałem koło zamachowe bez dynamo i niestety urwało śrubę. Po wyciągnięciu i dokręceniu po równo jeździł do końca swych dni.
Może jak by było zdjęcie powiększone to coś by tam dojrzał
Co do śrub to polecam wymieniać ,bo jak jedna chociażby pójdzie to od razu po "słoneczku".
Dokręcamy podobnie jak głowicę ,no i dynamometrycznym ,choć na czuja też polak potrafi :D
Słoneczko to jest to na pierwszym zdjęcju. Te takie blaszki, które się zwężaja do środka. One rozpinają sprzęgło. Na koncówki tych blaszek w momencie naciskania pegału sprzęgła naciska wspornik wraz z łożyskiem. Całe słoneczko wraz z dociskiem obracaja się z prędkością 1:1 z silnikiem. Łożysko stoi w miejscu i w chwili rozpięcia sprzęgła zewnętrzna strona łożyska styka się ze słoneczkiem, i te blaszki naprężając się się rozłączają terczę sprzęgła od gładzi koła zamachowego samochodu. Coś jeszcze Ci rozwinąć?