Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Nowy, kolejny inwestor na Żeraniu? Oby wreszcie!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2134 razy
Data wydarzenia: 31.01.2012
Nowy, kolejny inwestor na Żeraniu? Oby wreszcie!
Kategoria: inne
Magna International, kanadyjski producent części samochodowych z 286 fabrykami na całym świecie, chce wykorzystać majątek warszawskiej FSO, wynika z nieoficjalnych informacji "Pulsu Biznesu". Wspomina się o produkcji na Żeraniu jednego z modeli Nissana.
Po wstrzymaniu pod koniec lutego 2011 r. produkcji chevroleta aveo, polska fabryka, zatrudniająca jeszcze ok. 80 osób, stoi obecnie niemal bezczynna. Wszystkie jej urządzenia są jednak zabezpieczone i w każdej chwili gotowe do wznowienia działalności. Nadal pracują spółki zależne, które mogą podjąć produkcję części dla inwestora.

Polscy oficjele odmówili gazecie komentarzy w tej sprawie. Niczego nie chcieli powiedzieć ani prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, ani wiceminister skarbu odpowiedzialny w resorcie za sprawy transportu i motoryzacji. Prezes FSO przyznał tylko, że zarząd wraz z obecnym właścicielem fabryki (UkrAvto) negocjuje z potencjalnym inwestorem; jakim? - nie ujawnił.

"Puls Biznesu" dowiedział się jednak nieoficjalnie, że chodzi właśnie o Magnę i że w przypadku FSO w grę wchodziłaby zlecona przez tę firmę produkcja jednego z modeli Nissana.

Źródło: PAP, Puls Biznesu

Lepsze to niż nic, pewnie wcześniej jak w 2013 lub 2014 nic nie zmontują-Jak negocjacje się powiodą bo nasz rząd znany jest z tego że wszystko spieprzy. Zobaczcie co produkują za naszą południowa granicą!

Dla mnie Nissan to najgorsza marka japońska i jedna z gorszych w ogóle.
Mówię o autach osobowych, bo terenowe to czołówka światowa. Przyjrzyjmy się co oferują bądź oferowali w najpopularniejszych klasach:

- Micra – auto małe, ostatnia generacja produkowana od 2003 do 2010 była oryginalna ale ciasna, nie dorastała do pięt swoim konkurentom, brak diesla i wyposażenie które oferowały inne Male auta

- Tiida – następca popularnego modelu Sunny – nie przyjął się, jego dziwaczna stylistyka spowodowała że oferowany był w Europie tylko od 2007-2010 roku (poza produkowany od 2004). Może auto niezłe technicznie ale żałosne przy takich konkurentach jak Golf, 308, Focus, C4 z którymi nie nawiązało walki. Bardzo tanie na rynku wtórnym bo niepopularne.

- Prmera – kolejne dziwadło produkowane w latach 2002-2007, nie ma w Europie następcy, żaden to konkurent do Avensis, Vectry czy 408-ki. Może i ładne (tył taki sam jak przód), może inowacja była kamera cofania ale do mnie nie przemawia w ogóle (wnętrze ze wskaźnikami na środku konsoli).

W latach 1990-2000 Nissan oferował auta stylistycznie osadzone w latach 80-tych o miernej jakości plastików, po roku 2000-cznym zaczął oferować dziwaczne i ultranowoczesne wizualnie auta jednak dalej z mizernej jakości wnętrzami, bezgustowne i dlatego jego kariera w Europie w 3 najważniejszych segmentach aut osobowych legła w gruzach.

To że jest bezawaryjny i „japoński” to za mało, a że bardzo popularny poza Europą to w ogóle nieistotne bo tam oferuje zupełnie inne modele.

Ciekawe co mógłby składać w FSO? Aż się boję
Dodano: 13 lat temu
a miał być polonez i co >?????dupa
Dodano: 13 lat temu
Biorąc pod uwagę koszty związane z opłatami za użytkowanie wieczyste obawiam się, że prędzej jakieś nowe osiedle tam powstanie niż ...[zlosnik]
Dodano: 13 lat temu
Wspomniałeś o Nissanach.Może rzeczywiście Primerze do Toyoty Avensis daleko,ale stawianie jej za rdzewiejąca Vectrą czy awaryjnym Peugeotem to z lekka przesada.Przyznaję Primera P12 to istny niewypał w wyniku fuzji Nissana i Renault,ale poczytaj sobie trochę np. w internecie na temat jednego z ostatnich bastionów niezawodności Primery P11,niestety już wyłączonej z produkcji:)
Dodano: 13 lat temu
Chyba większą kasę zrobiliby na takich produktach [cool]

?psid=1" alt=""/>

?psid=1" alt=""/>

?psid=1" alt=""/>
Dodano: 13 lat temu
Żyta nie posieją, bloków pewnie też nie postawią - gdzieś pisali, że grunt za bardzo skażony olejem i ropą...
Dodano: 13 lat temu
Do autre2003: Piractwo WSK to mały pikuś przy całej reszcie tego pasztetu. [palacz]
Dodano: 13 lat temu
Do eldorado: Za ACTA stoją urzędnicy do spółki z koncernami.


Dodano: 13 lat temu
A ja myślałem że nowy polonez albo daewoo.pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do mamlecz: Składaj ofertę i buduj. Zdajesz sobie sprawę jaką kasę utrzepałbyś na komornym. [helm]
Dodano: 13 lat temu
Do eldorado: Jakie żyto, tam powinny bloki stać! FSO to niesamowite marnotrawstwo miejsca z doskonałym dojazdem...
Dodano: 13 lat temu
A według mnie jeśli więcej byłoby tam pożytku z tego że posialiby tam żyto to powinni to zaorać i tyle. Nie chcę się powtarzać za grzegorzatut który ma 100% racji w tym co napisał. Celem gospodarki nie jest tworzenie miejsc pracy a dóbr konsumpcyjnych, koniec kropka. W komunizmie gospodarka miała na celu tworzenie miejsc pracy. Jak jakiś inwestor chce kupić byłe FSO i podrukować tam zelówki do butów bo na to będzie miał większy zbyt to proszę uprzejmie. Polska wcale nie musi być potentatem jeśli chodzi o produkcję samochodów. Zakłady powinny być inicjatywą prywatną i to właściciel powinien decydować co będzie produkować a nie urzędas z Psiej Wólki. Przypominam że za ACTA stoją właśnie urzędnicy. [palacz]
Dodano: 13 lat temu
Do grzegorzatut: [up]
Dodano: 13 lat temu
aj low ;) teksty typu: "oby były miesca pracy" ludzie obudźcie się właśnie z tego powodu fabryk nie ma!!
Całe to politykowanie, paktowanie, pakiety socjalne, gwarancje zatrudnienia itp. itd doprowadziły do ruiny niejedn zakład w Polsce (i nie tylk). Zawsze gdy banda urzędasów krzyczy, że robi coś dla naszego dobra trzymajmy się za portfele.
Fabryka ma produkowąć by ZARABIAĆ pieniadze!
Zdrowy biznes nie istnieje po to by tworzyć miejsca pracy, a po to by tworzyć przychód, racjonalizować koszty i dzieki temu generować zysk. Miejsca pracy to tylko efekt uboczny.
Gdy nie ma przychodu lub koszty są na jego poziomie lub co gorsza wyższe - niema biznesu - nie ma produkcji - nie ma usług - nie ma handlu. W efekcie nie ma MMIEJSC PRACY to jest ABC gospodarki.
Każdy kto zabiera się za to od d...py strony tworzy włśanie taką sytuscję jaką teraz mamy.
Dodano: 13 lat temu
No niestety w Polsce jest dużo powodów do narzekań jeśli chodzi o motoryzację również ale zgadzam się z przedmówcami-niech składają cokolwiek oby praca była.

Takie podejście też jest niedobre: niech nawet z azbestu robią szafy byleby praca była, co mnie to.

Ale też nie do końca - bo mamy to chcieć kupować i lepiej żeby to nie była Łada ani Nissan z 1998 roku :)

Ten temat to akurat powód do zadowolenia - o ile negocjacje wypala
Dodano: 13 lat temu
Zgadzam się z przedmówcami, niech produkując co chcą, byleby z tego były miejsce pracy i godziwe zarobki dla pracowników.
Dodano: 13 lat temu
Gdyby nie podpis dwóch osób to od dawna mielibyśmy w Polsce fabryki Nissana.
Niestety nie znam szczegółów...
Dodano: 13 lat temu
Do And1WT: [up]
Dodano: 13 lat temu
Tematy robisz fajne, ale marudzisz jak stara dewota :-). Dla mnie mogą nawet składać Tate Nano oby ludzie prace mieli...
Najnowsze blogi
Dodano: 3 godziny temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
4 komentarze
Dodano: 12 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 19 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl