Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Nowy model czy wyprzedaż rocznika - co najtańsze i największe dla rodziny
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2192 razy
Data wydarzenia: 30.10.2012
Nowy model czy wyprzedaż rocznika - co najtańsze i największe dla rodziny
Kategoria: inne
Często uzyskany rabat wynika z naszych zdolności negocjacyjnych.
Ale są też nowe modele, które nie oferują cen promocyjnych bo sa na rynku od niedawna.
Co wybrać dla rodziny ? (priorytetem jest sedan lub liftback z bagażnikiem co najmniej 450 litrów, z silnikiem o mocy co najmniej 100 koni i dobrze wyposażony).
W Polsce niewielu stać na 2-3 auta więc wybieramy wariant wszechstronny.
Wytykana przeze mnie Skoda za to że droższa niż Vw tym razem mocno poszła do przodu.
Natarczywa reklama nowego modelu Rapid, który ma szanse stać się najlepiej sprzedającym się autem rodzinnym w Polsce i zazwyczaj podoba się lub nie - zaczyna mnie mocno intrygować.
Są tacy którzy uważają że najwszechstronniejsze sa nadwozia 5 drzwiowe ale w aucie kompaktowym bagażnik o pojemności 330-380 litrów nie jest zbyt duży dla rodziny na wyjazdy wakacyjne (kwestia potrzeb). Sedan pomimo większego bagażnika nie jest tak wszechstronny jak nadwozie udające sedana typu „liftback”. A ten typ nadwozia ma Skoda Rapid.
Wszyscy mówią że jest droga i mnie też nie wydawała się nieatrakcyjna cenowo. A jest inaczej. Wszystko policzyłem zahaczając o NAJKORZYSTNIEJSZĄ CENOWO konkurencję.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoro ma to być przestronna i pakowna limuzyna dla rodziny z wielkim bagażnikiem minimalnym wyborem jest silnik benzynowy o mocy 105 koni-taki w pośredniej wersji Active kosztuje 54.950 zł.
Dokupić należy:
- lakier metalic 1800 zł (chyba każdy chce mieć ładny kolor a nie auto czerwone)
- Alufelgi 15 calowe 1400 zł (i tak trzeba dokupić drugi komplet stalówek na zimę więc za tą kwotę oryginały skodowskie nie SA złym wyborem)
- klimatyzacja Climatronic 1500 zł, w tej wersji standardowo jest manualna nawet nie Climatic (wybór komfortowej oczywisty i bez dwóch zdań)
- czujnik parkowania – 1250 zł (drogo ale oryginalny, z wizualizacją na ekranie radia) w aucie długim potrzebny właściwie wymagany
- Radio 2 DIN Swing – 500 zł oraz złącze AUX, ipod, USB 500 zł – to opcję dla idących z duchem czasu, radio duże zupełnie inaczej wygląda niż 1 DIN
- kierownica multifunkcyjna 1000 zł – drogo ale do dużego radia warto mieć „na lata”
Razem 62.900 zł
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Octavia Tour 1.6 – 102 konie – 49.300 zł
- lakier metalic - 1950 zł
- Climatic, centralny zamek, elektryczne szyby i komputer pokładowy – pakiet za 2050 zł (Climatronic niedostępny)
- kurtyny powietrzne (standard w Rapidzie) – 1600 zł
- ESP (standard w Rapidzie) – 2000 zł
- Światła przeciwmgielne przednie (standard w Rapidzie) – 800 zł
- Czujnik parkowania – 800 zł
- Radio 2 DIN Swing – 1600 zł (niedostępne sterowanie w kierownicy oraz złącze USB, Aux, ipod)
Alufelgi 15 cali – 2000 zł
Razem 60.500 zł
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chevrolet Cruze sedan 1.6 – 124 KM – wersja LT + - 58.990 zł
- lakier metalic 1900 zł
- pakiet PREMIUM (aut. klimatyzacja, 6 głośników, aut. włączane światła, czujnik deszczu, lusterko elektrochromatyczne, duży wyświetlacz, USB) -2 500 zł
- Światła przeciwmgielne przednie – 880 zł
- czujnik parkowania - 820 zł
Razem: 65.100 zł
Ceną wygrywa zdecydowanie Cruze, to największe auto, klasa kompakt, jest ok. 100-130 kg cięższy niż Skoda Rapid bagażnik ma 450 litrów, Rapid 550 litrów.
Przytaczam tu cenę Starej Octavi Tour, którą to Rapid zastępuje (czyli Octavia II sprzed liftingu).
Jak widać gorzej wyposażone auto jest tańsze ok. 2500 zł. Na oba modele dostaniemy ponad 4 tysiące rabatu.
Jak komuś nie odpowiada to może wziąć nieco starego Opla Astrę III Classic 1.6 o mocy 115 koni wersja sedan z wielkim bagażnikiem dostępną tylko z klimatyzacja manualna, doposażona podobnie w cenie ok. 59 tys. zł.
Za ok. 60 tys. zł mamy najnowszą Kię Ceed z silnikiem o mocy 100 koni w wersji wyposażenia M (najtańsza z klimatyzacją manualna i niezbyt bogato wyposażona).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stąd wynika dla mnie, że najlepsza trójka dla Rodziny
1. Skoda Rapid – w promocji dobrze wyposażona, lżejsza od konkurentów za około 59 tys. zł
2. Chevrolet Cruze sedan – wyceniony na 65 tys. zł z dobrym wyposażeniem ale spokojnie kupimy go któryś tysiąc taniej (cena cennikowa)
3. Fiat Bravo –120 konny benzyniak z turbo dobrze wyposażony (Climaronik i czujniki parkowania, audio) za ok. 62 tys. zł w promocji
Za 50 tys. zł nie kupimy dobrze wyposażonego auta klasy kompakt z silnikiem powyżej 100 koni ale za ok 6o tys. zł możemy już kupić dobre, nowoczesne i pojemne auto nieco mniejsze od kompaktowego.
Nie jest to żadna reklama Skody czy Chevroleta ale moje osobiste przemyślenia poparte wyliczeniami.
Ostatnia aktualizacja: 30.10.2012 13:02:14
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
9
komentarzy
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 22 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Pomijając to że trudno znaleźć 5-6 latka w dobrym stanie (zazwyczaj taki samochód zostaje w rodzinie). Jeśli jednak się to uda, to taki 5-6 latek za około 30 tys będzie miał jakieś 80 - 90 (zakładam 15 tys rocznie). Po kolejnych 5-6 latach samochód ma już blisko 200 tys i nagle się okazuje że trzeba go zmienić i znowu wydatek około 30 tys. Nowy samochód to wydatek 60 tys (jednak większość firm oferuje formę 50%/50%) i tak po po 5-6 latach mamy jeszcze w miarę świeży samochód. Pytanie jest następujące: co się lepiej opłaca? Wydać 60 tys raz na 10 - 12 lat czy 30 co 5-6 lat.
Ceny Skody Octavii II będą niższe (zarówno nowej jak i używanej) jak wejdzie nowy model co ma nastąpić w najbliższych miesiącach.
Pozdrawiam Krzysztof.
Opcją na wiosnę było kombi typu Megane ale coraz bardziej czekam az skoda octavia II spuści z ceny i napalam się na taka 1.6 combi z roku 2004-2006
Jak możesz to sprawdź wyposażenie kombi, sedan na RM2013 ma identyczne wyposażenie. Poza tym jeśli kwota to 60.000 - 65.000 Rozważył bym jeszcze Hyundai Elantra 1.6 132KM 6MT. Ładny samochód oszczędny silnik, brak turbo tylko radio nie ma RDS dziwna historia.
P.S. Jeśli chodzi o cenniki sedana RM 2013 na stronie chevrolet ich nie ma. Sprawdź ofertę dilerów tam jest to zaktualizowane. Ciekawostką jest to, że silnik 1.6 przed liftingiem 0-100 12s a po liftingu 12.8 a 1.8 odpowiednio 10.2 i 11s.
Pozdrawiam Krzysztof.
Może źle patrzyłem ale liczyłem wersje z silnikiem 1.6 wyposażenie LT+ wersja sedan.
Zerknę przy czasie jeśli chodzi o aktualizację.
Masz nieaktualne dane.
Cruze sedan RM 2013
wersja LT+ silnik 1.8 (możliwość założenia gazu) kosztuje 65 490 + lakier metalik (1900) >> 67390
Wyposażenie
najważniejsze w porównaniu do LT to nawigacja + kamera cofania, 7" wyświetlacz, felgi aluminiowe, automatyczna klima.
wersja LT nie posiada w/w oraz klima manualna ale jest tańsza i kosztuje 60 490 + 1900 za lakier >> 62390. silnik 1.8 141 KM a nie 1.2 105.
Wydaje mi się że sprawdziłeś cennik modelu przed liftingiem i tam jest inne wyposażenie. Obecnie sterowanie radiem USB i klima jest dostępne już od wersji LS+ (1.6 124KM 53990 + 1900)
Do tego obowiązuje rabat 2000. Wiem to bo chciałem kupić Cruza, i czekam na styczeń na jeszcze jakiś rabat
P.S. Jeśli możesz to popraw dane i sprawdź jeszcze raz Cruze cenowo jest lepszą propozycją jedyna wada to klapa bagażnik z zawiasami. Rapid będzie miał sukces jak będą tam sprawdzone silniki 1.6 102 KM + lpg.
Pozdrawiam Krzysztof.
Z drugiej strony niska waga auta doskonale się sprawdza na szutrze i w błocie, mimo jednej osi napędowej nieźle sobie radzi, no ale kto oprócz mnie opuszcza miasto i tapla się w kałużach.
Jak ja kupowałem 1.2, to wersja 1.6 kosztowała 44 tys (z rabatem)... ale ceny poszły...
Ja bym chciał, żeby Rapid stał się własnie takim budżetowym minimum dla rodziny - tylko Skoda musi troszkę zejść z ceny... choć to nie będzie na razie możliwe, skoro Rapid to nowy model.
Ale silnik TSI już mi się widzi mniej (trwałość, turbina, nie powinno się przerabiać na gaz).
Wolę ten 124 konie w Cruze, też zawsze jest wyjście przerobić na gaz bo paliwo wciąż drożeje i drożeje.
I zapewne wolałbym też dołożyć te kilka tysiaków na Cruze sedana lub Kombii, chociaż z przodu auto nie podoba mi sie tak jak Rapid.
Ale w Polsce rządzi cena a nadwozie liftback jest naprawdę bardzo praktyczne
Z tym samym silnikiem ale przystosowanym pod LPG, diesla bym nie brał bo dziwne rzeczy potrafią się dziać z DPF.
Jeżeli chodzi o wersje nadwozia to sedan lub combi. Liftback mi się nie podoba i ma gorszą trakcję od sedana.
Nadal dostępna jest wersja z silnikiem 1.6 o mocy 105 koni All inclusive z Climatronikiem, pełna opcja kosztuje 50 tys. zł, obecny rabat 6500 zł.
Auto niestety nie oferuje ESP, kurtyn powietrznych.
Chociaż mniejsze to jakaś alternatywa dla Rapida jest
W ogóle myślę że Rapid ma szanse stać się takim "Lanosem" XXI wieku, jak wymieniony w końcówce lat 90-tych był bardzo popularny bo miał nadwozie sedan i mocne jak na te czasy silniki a cenę niższą niz auta kompaktowe
Skoda Rapid: Rozstaw osi: 2602 cm, Długość: 4483 cm
Skoda Octavia II Tour: Rozstaw osi: 2578 cm, Długość: 4572 cm
Zatem mylą się osoby twierdzące że Rapid jest to Fabia sedan. Rozstaw osi ma 2 centymetry wiekszy niż obecna Octavia Tour, auto jest około 9 cm krótsze
Podaję też rozstaw osi obecnej generacji Skody Fabi: 2462 cm – czyli około 14 centymetrów mniej niż Rapid, auto klasy wyższej.
Żałuję tylko, że Thalia to nie liftback, ale nie można mieć wszystkiego, za to jest m. in. climatronic, el szyby, podgrzewane lustra, sterowanie radiem itp itd. za 36.700(wyprzedaż).
Gdyby za tę cenę i z takim wypasem szło kupić Rapida... nawet bym się nie zastanawiał!
Rapid to chyba segment B jak Thalia...?
Zgodzę się z twierdzeniem: każdy chwali swoje, o ile jest zadowolony...
Będę pewny że to super auto jak obejrzę i przejadę się ale widziałem Seata Toledo concept - na targach w Lipsku.
Ta skoda to to samo, mnie powala i chyba ciekawsze auto od wyższego klasą Cruzea. A nie wiem dokładnie ile Chevy jest szerszy czy o ile ma więcej miejsca.
Dokker przekonuje mnie przesuwanymi drzwiami i wysokim prześwitem na nasze drogi w sam raz, ale wyjściowa cena wersji laureate z dci 90 KM jest o 1 000zł wyższa niż Lodgy z tym samym silnikiem i trochę lepszym wyposażeniem, więc trochę dziwne... No ale obie propozycje dość tanie w porwónaniu z konkurencją.
Może skoda nie jest to pierwsza liga ale Golf 7 już tak.
W poprzedniej generacji było świetnie, teraz jest jak w klasie premium czyli audi a nawet ładniej niż w najnowszym A3. Właśnie za to płacimy.
A w Dacii niestety tego plastiku dużo, jednolity, jednokolorowy i tani.
A pro po Dacii dziś wszedłem w konfigurator Dokkera i za 60 tysiaków jest 90 konny diesel z pełną opcja (navi, grzane fotele, alufelgi).
To kręci mnie bardziej niż duży autobus, hehe
Ale dla mnie Climatronik "rządzi".
No i te plastiki w Dacii, na pewno skoda tu sie broni.
Ale tak żartobliwie - ja mówię o autach a nie autobusach (Lodgy to taki autobusik)
Ja nie kupuje, tylko "wertuję rynek"
Zakup to kwiecień/czerwiec i nie nowe auto jak wypali.
Ale gdybym nie potrzebował kombi to za 59 tys. zł taki Rapid to rarytas (no może nie do końca bo gdyby TSI przyszło przerobić na gaz... a paliwo zbliża sie do 7 zł)
Natomiast Skoda jest bardzo kiepskim rozwiązaniem na nasze drogi z uwagi na niewielki prześwit i nisko zawieszone miski olejowe - zmora wielu właścicieli Octavii. W dodatku tylko 2 lata gwarancji, podobnie jak Fiat.
Sądziłem, że nie poddasz się przy flaszeczce a nie na torze