Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volvo XC60
»
Nowy samochód - wymieniać olej po kilku tysiącach km czy nie?
Wpis w blogu auta
Volvo XC60
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 6704 razy
Data wydarzenia: 15.01.2016
Nowy samochód - wymieniać olej po kilku tysiącach km czy nie?
Kategoria: inne

Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
5
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Szukałem i szukałem , taniego dostawczaka w przyzwoitym stanie z klimatyzacją.
Nie jest to łatwe coś takiego znaleźć.
Znalazła się Dacia, bardzo fajny stan i mega dobrej cenie, nie ma co ...
16
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać.
Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

jadac do ASO na obsluge serwisowa dowiesz sie tylko ze zostal zalany olej wg. specyfikacji np. 5W30 norma ACEA lub aprobata Volvo i... koniec, leja 'cos' z beczki
jak chcesz zadbac o silnik pomysl np. o Amsoil, Penerite, Liqui Moly i jesli to potrzebne o jakims modyfikatorze tarcia ktory podniesie wspolczynnik TBN ktory w zasadzie, w olejach stosowanych do aut wyposazonych w filtry DPF (zdaje sie ze Twoj motor to downsizingowy diesel?) jest niski
nie pisze o patentach typu ceramizer bo masz nowy silnik tyllko o modyfikatorze tarcia np. firmy Archoil
nie wiem jakie sa interwaly czasowe/licznikowe w przypadku Twojego auta ale jak wczesniej wspomnieli 'przedpiscy' ; ) 'Long-Life' to powolna smierc silnika
pozdrawiam
A co do docierania to jeśli kupujesz auto i zamierzasz zrobić nim poniżej 200 tyś to nie będzie dla Ciebie różnicy, natomiast jeśli masz to auto na lata to zainwestowałbym w wymianę oleju.
Na stwierdzenia kolegów , którzy mówią że silników dziś nie trzeba docierać odpowiem riposta.
Skoro aso czy część z kolegów tutaj nie widzi potrzeby docierania silnika i wymiany oleju. To dlaczego jedni i drudzy mówią że po kilku miesiącach bądź tys kilometrów nastąpi mniejsze zużycie paliwa?
Ano dlatego , że silnik się układa czyli się dociera.
Pali więcej bo ma większe opory.
Więc jednym zaprzeczają drugiemu.
Wymień kolego ten olej. Nie wierz w bajki o interwalach wymiany rzędu 20-30 tys km czy dwa lata. To jest bujda na resorach i zabójstwo dla turbiny, dpfu itd.
To koncerny naginajac sie do flot tnacych koszty i chcac aby silnik rozleciał sie po 150 tys km zalecaja wymiane co 30 tys. km.
To auto na 180 tys i olej wymieniono 5 razy?
Chore, dla mnie 15 tys lub rok bez wzgledu na rodzaj silnika. O ile diesel z filtrem DPF komputermoźe zalecic nawet wczesniej.
Wymieniaj juz teraz niekoniecznie w ASO, sam wymienisz co 15 tys a do ASO volvo ba gwarancji pojedziesz co 30 tys. km. I bedzie pasowało.
Więc chyba nie ma się co zastanawiać....
Kiedyś zalecało się szybką wymianę oleju ponieważ wynikało to z "gorszej" technologii i precyzji montażu.
Jeżeli zajrzysz do instrukcji swojego auta, to zapewne znajdziesz tam zapis aby przez pierwsze XXXX kilometrów go nie obciążać ani nie piłować na wysokich obrotach, dlaczego ? Właśnie dlatego że się dociera/układa
BMW jeszcze całkiem niedawno (nie wiem czy nadal) naklejało na szybę albo daszek przeciwsłoneczny informację aby przez pewien dystans nie przekraczać danej prędkości obrotowej silnika.
Jeżeli o mnie chodzi, to jak najbardziej wymieniać po 2 tys kilometrów
Jeżeli chcesz dbać o silnik to wymieniaj olej co 10-12 tyś, bez względu na to co sądzi producent.
W poprzednim aucie zmieniłem, w obecnym nie - i tak 300 tys km nim nie przejadę.