Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Nowy sposób pielęgnacji nadwozia auta – powłoka ceramiczna
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 2542 razy
Data wydarzenia: 12.02.2017
Nowy sposób pielęgnacji nadwozia auta – powłoka ceramiczna
Kategoria: obserwacja
Autodetaling, testowanie kosmetyków i pielęgnacja lakieru interesowały mnie od zawsze.
Mam już swój zestaw który w zupełności mi wystarcza, woskuje auto od 4-6 razy w roku i utrzymuje lakier w nienagannym stanie.
No ale nie do końca jestem zadowolony. Dlaczego?
Wosk naturalny, a nawet syntetyczny niestety zmywa się, jest to powłoka nietrwała, nie łącząca się z lakierem. O ile dobrze zabezpiecza lakier naszego auta przed czynnikami zewnętrznymi takimi jak: promieniowanie UV, kwaśne deszcze, ptasie odchody, sól drogowa, żywice, asfalt, chemia samochodowa (płyny stosowane np. na myjniach), oksydacja, to…
Nie zabezpiecza przed dwoma rzeczami, przed odpryskami od kamieni oraz kolistymi mikro zarysowaniami, tzw: swirlami, które powstają od mycia. Dlatego auta nie powinno myć się gąbką, najlepiej po spłukaniu szczotką a najlepiej bezdotykowo.
Przed odpryskami nie zabezpieczy nas nic, co najwyżej folia ale przecież nie będę osłabiał efektu połysku lakieru i nie będę pastował na co dzień folii !!!
2. Alternatywa dla wosków
Ale przed powstawaniem swirli częściowo powinna zabezpieczyć powłoka Ceramiczna.
Jeszcze całkiem nie tak dawno temu w świecie auto-detailingu głośno było o powłokach kwarcowych. Teraz na absolutnym topie są jeszcze lepsze i jeszcze trwalsze ceramiczne powłoki ochronne. To zaawansowane preparaty chemiczne, które po nałożeniu na lakier tworzą gruby i twardy pancerz chroniący przed oddziaływaniem szkodliwych czynników.
Nowa formuła łączy w sobie najlepsze zalety oryginalnej powłoki ceramicznej oraz najwyższej jakości nanocząsteczek tytanu. Nieorganiczne pochodzenie powłoki sprawia, że w przeciwieństwie do wosków jest w pełni odporna na utlenianie. Twarda skorupa stwarza fizyczną ochronę na lakierze, dzięki czemu przeciwdziała reakcjom z powietrzem, chroni lakier przed zarysowaniami, nadmiernym brudzeniem i starzeniem się.
Powłoki takie mają gwarancje od 2 do nawet 7 lat. Czasami nakłada się az 3 warstwy.
Głowna zaleta jest ogromna nieporównywalna nawet z nowym lakierem śliskość i połysk. Dzięki czemu samochód myje się wyłącznie woda pod ciśnieniem, woda skrapla się nawet lepiej jak przy nałożeniu wosku, tzw. powłoka hydrofobowa, odpychająca wodę
To mamy trochę teorii.
3. Praktyka i koszty
No i tutaj dochodzimy do najważniejszego. Powłoki ceramiczne możemy nałożyć samemu lub zlecic nałożenie firmie która za taki zabieg skasuje od 1000-3000 zł.
Dlaczego tak dużo?
Przed wszystkim sa to zabiegi pracochłonne, trzeba idealnie przygotować lakier, tak aby był jak w dniu wyjazdu auta z salonu. Wtedy można nałożyć zabezpieczenie.
Przygotowanie auta i nałożenie powłoki trwa nawet od 2-3 dni i kilkadziesiąt godzin
Na tak wysoki koszt wpływa cena samych preparatów, którą z kolei określa twardość powłoki ceramicznej. Zasada jest prosta, im twardość większa - tym cena wyższa (aktualnie największa stosowana twardość wynosi 10H, a grubość powłoki to około 5-7 mikronów).
Można tez samemu zakupić buteleczkę bo preparaty występują w handlu w opakowaniach 30 ml i 50 ml w cenach od 150-500 zł za buteleczkę, na aplikację na auto wielkości kompaktowej wystarczy już 50 ml. Ale nie można nałożyć za grubo, po aplikacji auto musi stać w suchym miejscu przez kilka godzin, powłoki nie zetrzemy inaczej jak polerka mechaniczną. To zupełnie inna praca jak woskowanie auta.
4. Wiodące firmy:
- Gtechniq – lider w tej dziedzinie
- Ceramic Pro (firma Polska)
- CQuartz – powłoki kwarcowe
- Gyeon
- Nanoshine
Ostatnio preparat taki wprowadziła firma K2, znana z tanich kosmetyków samochodowych.
Czy może kupić i nałożyć samemu, zaufać tańszemu produktowi ?
5. Podsumowanie
Byłbym zainteresowany tematem, wszyscy z branży twierdza że warto. Za to wiele wpisów w sieci że to zwykły marketing, zdzieranie z klientów, że powłoka wytrzymuje maksimum rok.
Ze to wybryk bogatych, ze bezsens.
Ale sa tez pozytywy chroni najlepiej przed powstawaniem mikro zarysowań czyli swirli.
Pytanie czy naprawdę sa lepsze i gorsze powłoki ?Czy tak jak woski gdzie jeden zawiera 5% naturalnego wosku carnauba i kosztuje 20 zł bo reszta w składzie to jakieś mazidła, drugi np. collinite 100 zł bo jest dobry i zmywa się dopiero po 2 miesiącach?
Czy warto nakładać samemu? Ktoś ma doświadczenie?
Czy powłoka utrzymuje się chociaż przez 2 lata?
Mam ofertę na przygotowany idealnie lakier, co chyba zrobię sam ręcznie powłoka za 800 zł, jedna z najlepszych marek. Oferta kusi....
Ostatnia aktualizacja: 12.02.2017 12:51:23
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
I już prawie kładłem ceramikę ale mam 2 watpliwosci:
- ponad połowe ceny usługi czyli ok 1000 zł wydaje na renowacje lakieru. Mam dobry stan ale i tak bedzie polerka.
No niezbyt chce polerowac prawie nowy lakier i ścierać 1/3 bezbarwnego błyszczku
- powłoki nie da sie usunąc, to zaleta. Jest trwała. Ale po 2 czy 5 latach sama sie zetrze.
Od mycia nierównomiernie. Bo nie ma gwarancji ze nie zetrze.
I co wtedy ? Na dachu bedzie, na rantach a na błotnikach nie.
Lakier zacznie sie rysowac.
I wtedy znów polerka i znów za 2 koła nakładanie ceramiki ? I na polowie elementu bedzie, na połowie juz nie.
To spirala bez końca. Co 3 lata gruba kasa.
Co o tym sądzicie ?
Pierwsza oznaka to używanie opon letnich.
Druga oznaka to temperatura w dzień około 15 stopni.
Wtedy można umyć auto dokładnie i pierwszy raz w tym roku odświeżyć i nawoskować lakier.
Teraz to tylko szybkie mycie nawet bez wycierania na sucho, bi enie warto, za kilka dni znów będzie...
- nikt z kolegów nie ma pojecia o tej powłoce
- nikt z aWc ani z rodziny osób z naszego portalu takiej powłoki na auto nie położył
- brak wypowiedzi zwiazanych z doswiadczeniami
Bede musiał sam zaryzykowac i potestowac.
Oczywiscie gdy sie zdecyduje bede na bieżąco dzielił sie swoja opinia
Ostatnio nasmażyłem tyle naleśników, że musiałem zamrozić
A dwa też?
Tutaj nie widze potrzeby usuwac powloki.
Jesli sie zetrze po załózmy 2 latach trzeba nałożyc nastepna. One sie gryzc nie beda.
Bede jeszcze drazyl temat, rozmawial. Jesli cos poloze to zapewne w kwietniu
Nie chce zamiennikow.
Wole 50 ml za 150-300 zl niz ten preparat do szkla
Na szybach okiennych w domu, kabinie prysznicowej i płytkach tych co mają styczność z wodą mam to 4 lata i wciąż widać różnicę w stosunku do tych, na których preparatu nie użyłem (Dużo, dużo mniej osadza się kamień z wyschniętej wody)
Seata Mii wypacykowałem rok temu, a Sportsvana na jesieni ale tylko szyby, klosze lamp, klapę tylną i pas przedni z grillem bo mnie się zapas preparatu skończył.
Preparat nie powoduje śliskości w sensie lodu jedynie w dotyku powierzchnie są jakby gładsze i krople wody zachowują się jak rozlana rtęć.
Szczególnie dobrze widać to na szybach czy to w łazience czy samochodowych nie ma zacieków czy plam po wyschniętej wodzie.
Przeciez na takich schodach byloby jak na lodzie. Cos tu nie gra .
A ze wode skrapla to co innego
Koszt butelki 1 litrowej 280 zł brutto. Wydajnosc 40-80 m kwadrat.
NS200 Glass to specjalistyczny preparat do ochrony i do impregnacji wszelkich powierzchni szklanych i ceramicznych narażonych na ścieranie. Zastosowanie NS200 Glass nadaje powierzchniom bardzo niskie napięcie powierzchniowe i natychmiast pojawia się efekt self cleaningu i perlenia (efekt LOTOSU). Dzięki silnemu działaniu hydrofobowemu i oleofobowemu, woda oraz cząsteczki substancji tłustych jak również substancji powstających w wyniku negatywnych wpływów atmosferycznych wykazują niewielką przyczepność z substratami i dają się łatwo usunąć z powłoki tzn. bez stosowania środków ścierających wystarczy woda lub deszcz. _______________________________________________________________ ZASTOSOWANIE: podłogi szklane, schody szklane, świetliki i zadaszenia szklane. *** Zużycie: 1 litr / 40-80 m2 **Trwałość powłoki: - kilkanaście do kilkudziesięciu m-cy –> posadzki, schody, - do 5 lat -> zadaszenia, kabiny prysznicowe, świetliki szklane
Ja bym nie ryzykował.
Z ciekawosci jaki koszt dla auta?
Efekt jest podobny do tego jaki widać na przykładowym zdjęciu reklamowym ceramic pro.
Woda tworzy kuleczki i sama spływa, łatwiej się też w mojej ocenie daje umyć samochód praktycznie sama wodą bez dodatku detergentu.
Lakier i szyby są bardzo "śliskie" W czasie jazdy pęd powietrza zdmuchuje wodę.
Dzięki, może spróbuję, bo zrobić coś chcę
Na ciemny lakier polecam koledze Porboys Word, produkt Black Hole. Do nabycia online za ok 70-90 zł.
Daje mega połysk, efekt mokrego lakieru, ma kolor jagodowy
Chociaż badxiewne woski za 20 zł tez majabinformacje ze zabezpieczaja lakuer na 12 miesięcy co jest całkowitą bzdurą.
Tylko czy jak po 2 latach powłoka zejdzie, co zapewne zauważe po mniejszej śliskosci i hydrobowości oraz pojawianiu sie swirli moge ja zareklamowac ?
Nie mam w tej materii doświadczenia, to i nie będę zabierał glosu ale temat warty dyskusji.