Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy feodor » O jakości "ruskiego paliwa".







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika feodor
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 10335 razy
Data wydarzenia: 18.11.2011
O jakości "ruskiego paliwa".
Kategoria: inne
Słyszy się tu i ówdzie, że tankowanie "ruskiego paliwa" odbija się czkawką dla "maszyny". Słuchy te dochodzą szczególnie w rejonach przygranicznych, gdzie od handlarzy wyposażonych w pompkę do paliwa można kupić benzynę czy olej napędowy za ponad złotówkę taniej. Taniej, a może drożej?
Powiem tak: Podczas moich wyjazdów na Ukrainę wielokrotnie spotykałem się z benzyną 92, 80, 76 oktanową. Łatwo sobie wyobrazić co się stanie, jeśli taki rodzaj paliwa (szczególnie ten ostatni) wlejemy do nowszych samochodów. Nie oznacza to bynajmniej niż w kraju Szewczenki nie ma 95, czy 98. Są, ale żaden, chcący zarobić handlarz nie sprzeda nam (chyba, że znajomy) 95 w 100% zawierającej tylko to paliwo.
Czy zła sława przygranicznego "taniego" paliwa rozciąga się na całą Ukrainę?
Jeżdżąc na benzynie Pb95 tankowanej na ukraińskim Shellu, nigdy nie spotkałem się ze spadkiem mocy, czy stukami w silniku. Jednak zacząłem się bardziej przyglądać tematowi po przesiadce na dci. Niestety zazwyczaj z jakością ON bywa gorzej, stąd większe było moje zdziwienie po przeczytaniu artykułu na autoportal.ua.
Do laboratoryjnych testów wzięto zimowe paliwo ze stacji: ОККО, КЛО, КЛО, ONIO, WOG, БРСМ i Лукоил. W żadnej z próbek nie wykryto wody, co obala mity o powszechnym chrzczeniu na wschodzie. Następnie sprawdzano min. temperaturę w której z paliwa nie wytrąca się jeszcze cząstki stałe. Zarówno ОККО Pulls Diesel Арктика jak i WOG Mustang Diesel oraz tańszy ОККО ДП Евро spokojnie zachowują swe właściwości do temp. -20, czy nawet -31 stopni (Арктика;).
Badanie temp. zapłonu w tyglu zdyskwalifikowało paliwo z БРСМ ze względu na możliwość domieszek benzyny (tylko 22 stopnie!)
Kolejny badany element to zawartość siarki. Tu prym wiedzie ОККО Pulls Diesel Арктика, ОККО ДП Евро, oraz WOG Mustang Diesel z zawartością 10 mg/kg, co jest wynikiem dużo lepszym niż norma.
Reasumując. Jadą na Ukrainę dieslem warto wyszukiwać zielonych stacji ОККО i WOG a trzymać się z daleka od Лукоил. 60 litrowy bak zalejemy za mniej niż 250 złoty co przełoży się na nasz dobry humor. Chcących wiedzieć więcej, odsyłam do oryginalnego artykułu: http://autoportal.ua/articles/obzory/15614.html
Dodano: 12 lat temu
Do DaViNci: Bywają tygodnie, że faktycznie sprzedawają poniżej cen hurtowych, ale w dłuższej perspektywie czasowej wychodzą na niewielkim plusie, tyle że ich marża jest na poziomie 8-10gr na litrze, a "firmowe: stacje mają marżę rzędu 25-30gr na litrze. Przykładowo obecnie cena hurtowa w Orlenie litra PB95 wynosi 5.15zł, a u mnie na Auchan 5.29 więc i tak mają wysoką marżę jak na nich. W czasach, gdy Orlen bawił się cenami maxymalnymi na swoich nie-franczyzowych stacjach auchan sprzedawało poniżej cen hurtowych by nie stracić klientów. A to, że niskimi cenami ściągają sobie klientów do marketu to znana praktyka
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Też tankuję na auchan ( Kraków, Warszawa) i jestem zadowolony. Auchan chyba mimo wszystko nie zarabia na paliwach ( patrz ceny) tylko niskimi cenami paliw przyciąga klientów do swoich marketów
Dodano: 12 lat temu
A może by tak spróbować?
Dodano: 12 lat temu
A ja leje... Nie wiem jakie... Jakie jest na stacji...
Dodano: 12 lat temu
Do katest123: Z ta benzyna, to pewnie tez zalezy gdzie lejesz. Tico po tankowaniu na Shellu ukrainskim palil mi nie wiecej niz 4,3 l.
Dodano: 12 lat temu
Ze swoich doświadczeń wiem, że moje Polo najlepiej funkcjonuje na paliwie z Lukoilu, a najgorzej z Shella. :P
Dodano: 12 lat temu
A to racja. Każdy silnik reaguje inaczej. Mój stary Voyager nie tolerował oleju z orlenu w Gdańsku, był głośny, mało elastyczny, dłużej kręciłem na zimnym zanim załapał. Vectra natomiast spaliła więcej na BP ultimate ponad prawie 1,5 więcej na setkę w trasie, i to porą nocną. Zależy wszystko jak silnik zareaguje.
Dodano: 12 lat temu
ja jeździłem do Łucka na Lukoli
Dodano: 12 lat temu
Do feodor: nie pamiętam... jednak braliśmy naprawdę z dobrego źródła, a i sama lagunką jeździłam... dlatego wiem że to jest złudna oszczędność. A i benzyniak też pali conajmniej litr na setkę więcej... Renówki nie lubią tego paliwa, więc ja bym na Twoim miejscu nie eksperymentowała... Z kolei bmw - nie miało mocy...
Dodano: 12 lat temu
Do katest123: Pamiętasz, jaka to była stacja?
Dodano: 12 lat temu
chrzcić paliwo można na różne sposoby, nie tylko wodą. O Lukoilu i Auchan też krążą legendy - na Lukoilu do niedawno tankowałem, zero problemów. Teraz od kilku miesięcy na auchan (paliwa z orlenu) i też bezproblemowo. Podczas kontroli uokik auchan nie miało żadnej wpadki z jakością paliw a stacje takich koncernów jak statoil, lotos czy shel niestety miały problemy.
Dodano: 12 lat temu
Do feodor: no widzisz nie wiedziałem. Z doświadczenia wiem, że palą diesle więcej
Dodano: 12 lat temu
NIestey ja tankowanie z ukrainy nieomal przypłaciłam dużo większymi kosztami napraw... na szczeście w focusie skończyło sie tylo na wymianie filtra paliwa...
w renault było gorzej znacznie gorzej..
Dodano: 12 lat temu
Te lepsze (premium) ON mają liczbę cetanową na poziomie 45-50, gorsze 40-55. Polskie mają 51-55. Sprawdzę w praktyce w niedzielę.
Dodano: 12 lat temu
to teraz słuchaj. Kupę lat mieszkałem przy granicy. Odkąd pamiętam, to zawsze, jeździłem tam po paliwo. To były piękne czasy, kiedy zbiornik w samochodzie mieścił 150 litrów- trzeba było go rozdmuchać. Na jakość paliwa nie narzekałem, bo kupowałem sam. Od handlarzy strach było brać. Dlatego, że kupowali najtańsze paliwo, i sprzedawali je w cenie 95. Pojawił się spadek mocy, klekotanie zaworów, jak i również samozapłon- po wyłączeniu zapłonu silnik nadal pracował, i trzeba było go dusić. Ale to nie problem, bo zawory się przestawiło, zapłon opóźniło i było git, ale tylko na gorszym paliwie. Lepsze 95 i 98 nie różniło się niczym od naszego. Auto jak szło na naszym, to tak szło na ruskiej. Jedynie różnica była w ropie. Na Ukrainie ponoć niby ustawowo jest mniejsza liczba cetanów, i w przypadku samochodów z silnikiem diesla to permanentnie spalały ok jeden litr więcej na sto kilosów
Dodano: 12 lat temu
Do wer1207: Mnie przekonuja, bo pokrywaja sie z tym, co mozna poczytac na forach ukrainskich.
Dodano: 12 lat temu
Ja też twierdzę, że nie należy tankować na Lukoil. ;)
Dodano: 12 lat temu
a kto sponsorował te testy?
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez JacK
Wpis dla potomnych. Minęło już dwa lata od zakupu. Zrobione 8400 km. Przegląd okresowy w ASO zakończył się pomyślnie: nic nie puka nic nie stuka więc można jeżdzić dalej. Wymieniono: ...
13 komentarzy
Dodano: 15 dni temu, przez fryzjer1981
Auris hybrydowy jest moim pierwszym autem z napędem tego typu, mimo, że po głowie pomysł zakupu chodził mi od jakiś 3 lat. Po tygodniu miałem ochotę go sprzedawać, znajdywałem setki ...
19 komentarzy
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
Piątek upłyną na wymianie sprzęgła w naszym Peugeot 207 wbrew pozorom pracy jest co niemiara, czas jaki spędziłem w garażu wędrując kanał garaż i tak w kółko dał popalić, + cała ...
23 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl