Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1452 razy
Data wydarzenia: 15.09.2013
Obserwacje filtra DPF
Kategoria: inne
Muszę dodać dwa słowa do powyższych, dalsze doświadczenia już nie są takie słodkie, przebieg obecnie 25tys, pomimo jazdy na dłuższych odcinkach w aglomeracji katowickiej co pozwalałoby na jako takie wypalanie filtra, niestety dość często obserwuję próby wypalania - spalanie wzrasta nawet do 15l, a poczytawszy informacje dziennikarskie choćby z Autoświata o DPF zaczynam sie niepokoić. Niedobrze wypalony filtr powoduje różne niedogodności, np wzrost poziomu oleju z powodu zmieszania z niespaloną ropą. Zaliczyłem już wymianę oleju z tego powodu po 10tys km. Obawiam się, że po dłuższym czasie filtr jednak zapcha się sadzami i zaczną się kłopoty. Spróbuję zastosować chemię specjalną do DPF do paliwa. Szkoda, że nie informuje się klientów nabywających takie auta o takich szczegółach.
Przebieg 33000km,nie jest źle, stosuję dodatek do paliwa do dpf, jak na razie nie ma problemów, staram się mieć lekką nogę i obserwować wypalanie, ktore manifestuje się tylko zwiększonym spalaniem.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
15
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
5
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Rozumiem, że wiele osób oczekuje hamowni przy chip tuningu co jest dodatkowym kosztem, ale by liczyć za to aż 1000 zyla?
Przecież to jedna robota, i tak trzeba zmienić mapę, więc co za problem zmienić ja tak by klient był zadowolony?
Ja tam załatwiałem wielu znajomym jedno i drugie w komplecie za 1000 zł + koszt hamowni (jeśli ktoś chce) + koszt wycięcia filtra (100-200 zł) - i to w dodatku w firmie specjalizującej się w VAG-u i świadczącej usługi nawet dla ich ASO .
A co do sterowników to też mnie zaskoczyłeś, bo dużo więcej pracy jest przy zmianie mapy w starszych sterownikach (zwykle z przed 2000 roku) i to wtedy powinno być drożej.
Chyba, że te firmy kupują mapy(bo sami nie potrafią napisać) to wtedy rozumiem, za nowe zapewne trzeba więcej zapłacić bo jest okazja.
To grozi zatarciem silnika i koniecznością jego remontu.
Pamiętaj iż DPF potrzebuje dobrze nagrzanego silnika i układu wydechowego, a także w miarę stałych podwyższonych obrotów (zazwyczaj powyżej 2000 rpm) by proces przebieg całkowicie poprawnie.
To chyba niezbyt duży koszt w porównaniu z ewentualnym remontem silnika, w wyniku rozrzedzenia oleju silnikowego przez ON.
Widziałem auta które nie dożyły 50 tys. z powodu złego wypalania DPF'u, więc nie byłbym taki pewny czy te 100 tys. przejeździsz na pewno bez problemów.
Ja osobiście bym nie zaryzykował.
Nowoczesne diesle z filtrem DPF nie są przystosowane do jazdy po mieście(jak żaden diesel z resztą) a rozdział trasa-miasto 50:50 to za mało by wszystko było ok. Nie życzę, ale prędzej czy później będziesz miał z tym problemy.