Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Obserwacje po wymianie rozrządu - Kąt synchronizacji.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 4202 razy
Data wydarzenia: 07.07.2011
Obserwacje po wymianie rozrządu - Kąt synchronizacji.
Kategoria: obserwacja
Od początku tygodnie jeżdze spokojnie bez obaw że może rozrządzik padnie w każdej chwili.
Od poniedziałku pokonując tą samą trase zaobserwowałęm że średnie spalanie na tej właśnie trasie wzrosło z 5,9-6,2 litra / 100km do 8-8,5 litra/100km.
Znajac dość dorze swój styl jazdy, biorąc pod uwagę umiarkowany ruch, brak postoju w korkach i na światłach i znając auto już dośc dobrze - wkońcu ponad 1,5 roku łatwmo można stwierdzić że coś po tej wymianie jest nie ten teges...

No ale co, i zachodzenie w głowę, przecież rozrządzik ładnie ustawiony wg znaków, nic nie przeskoczyło, układ chłodniczy odpowietrznoy, czujniki i wszystkie inne bzdury na swoim miejscu ...

Zacząłem więc szukać na forach co może być tego przyczyną. Z łatwością trafiłem na posty o przestawionym kącie synchronizacji. Objawy pasowały.

Niestety z braku sprzetu nie zabrałęm się za ustawianie kąta synchronizacji osobiście tylko udałem się wczoraj do punktu AutoSportSkoda w Częstochowie gdzie Panowie w ciągu kilku senkund od podłaczenia interfejsu i odczytaniu parametrów z grupy 004 potwierdzili moje przypyszczenia ... "ma pan przestawiony kąt synchronizacji i stąd to większe spalanie, jest -6,6 a powinno być blisko zera, niech sie pan nie martwi ustawimy to za chwile"

Uspokoiłem się że nie narobiłem sobie szkód, po czym grzecznie czekałem az pewna Panna (oj jakież ona długie nóżki miała i krótka kiecke) zjedzie swoim A6 ze stanowiska, podziwiajac w tym czasie oczywiscie uroki matki natury.

Helmuta wyregulowano prędko i nie było to skomplikowane. Mechanik zdjął obudowe silnika od góry, odpiął plastikową górną osłone rozrządu, poluzował 3 śruby 13 i delikatnie nałożonym na śrubę 19 mocującą koło zębate wałka rozrządu "puknął" w klucz przesuwając lekko kąt o około 1mm. Dokręcił śruby podpiął interfejs a na monitorku pojawił się rządany parametr. Za tą operacje capłaciłem całe 80PLN nie musiałem ryzykować że coś popsuje a i ręce były czyste.

Fotek nie robiłem ale nakręciłem krótki filmik jak Helmucisko rechotało radośnie w stanie testu.

W drodze powrotnej do domu już dało się zauważyć pozytywną zmianę, spalanie spadło. Dzis przyjżałem się temu dokładniej pokonując trase do pracy na której to zaobserwowałęm anomalia... spalanko srednie na tej trasie znowu w granicach 6litrów/100km.

Chyba muszę sobie sprawić wreszcie do Helmuta interfejs diagnostyczny.

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2011 09:08:38
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do V-Power: a czemuś mnie nie uprzedził przyjacielu :P wyforować musiałem :P
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
[up]
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Fotki tej lali znaczy A6 mogłeś zrobić[rotfl]
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do aprox: dalem kolokwialnie mowiac ciala ...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
autko uleczone, głowa spokojna ale jak to napisał lysy o "funflach" nie pomyślałeś i fotek tej pani "na szczudłach" nie zrobiłeś [hihi] - ooo wielka zmoka [rotfl] - pozdro pio :)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Ładnie go ogarnąłeś nie powiem :-)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do lysy1233: czyli umowa stoi :P
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do pioneerek: O i to jest dobra koncepcja
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do lysy1233: ok to specjalnie dla Ciebie moge jeszcze sprobowac wreczyc takiej Pani turystyczny aparat do masazu z prospektu eldo
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do pioneerek: następnym razem masz zrobić jej zdjęcia w bieliźnie lub bez
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do lysy1233: wybacz prosze ;( nastepnym razem obiecuje poprawe [bigok]
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do pioneerek: ale z Ciebie kolega[rozpacz]
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do lysy1233: tak sie zapatrzylem na jej konczyny i posladki ze nie myslalem o aparacie
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Ale zdjęcie pani, to mogłeś zrobić dla kolegów...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
No to autko odżyło!
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do pioneerek: Twoje auto jest doskonałym przykładem tego, że przebieg to nie wszystko. Twój "Helmut" ma już nakulane 630 tys. km, a ja w "Mruczusiu" musiałem wymienić kompletną głowicę po 124 tys. km. :(
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do majcher836: zapewniam ze ja tyz nie widzialem no bo niby co to pasek i rolki powymieniac kiedy sie wszystko ladnie zablokuje ... a tu jednak
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do jaworznianin: podziekował i dasz wiare ze ta wlasnie jednostka zrobila juz 630 tysi ? bez remontu bez wymiany na inna ? mnie sie to nie miesci a paszczur cieszy sie codziennie. Pozdro. Zycze najszczerzej aby Twoj pracowal rownie dlugo i obys nie mial juz tych przygod
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Kurcze nawet nie wiedziałem że coś takiego istnieje i jak nie wiele zależy od różnicy spalania;)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
silniczek pracuje aż miło
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do DiKej: hehe:) ale się wkur...jak nie będzie:( w sobotę mam zamiar jeszcze raz jechać w okolice Rychtala. na sadybę w Buczku;) pewnie wiesz gdzie to jest:) impreza 2 dniowa się tam kroi
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do maciek88: to działaj, do soboty ma śmigać
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do DiKej: ECU raczej odpada, ale przekaźnik swiec, to bardzo prawdopodobne. można by tym wytłumaczyć dlaczego grzeją się cały czas.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do maciek88: a ja myślę, że idealnie by było jak to byłyby błędy, ale jak już to przekaźnik powinien się spalić, ECU ma tyle zabezpieczeń, że to jest praktycznie niemożliwe
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do pioneerek: eee, to nie tak miodowo jak myślałem, ale chociaż chwile masz spokój
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do maciek88: powodzenia
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do pioneerek: podpiąć pod kompa...jak ojciec przyjedzie z pracy, to zawieziemy ją do mechanika. jeśli on nic nie wymyśli, to trzeba będzie ją targać 30km do serwisanta który pracuje w ASO Fiata. i ma sprzęt którym będezie mógł ją zdiagnozować. chociaż jak narazie wygląda to na spalony przekaźnik świec żarowych. gdyby to było tylko to, było by idealnie. koszt około 100zł. ale nie chcę jeszcze kupować, bo póki nie podępnę pod kompa, to to nic pewnego
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
rozrząd to ważny element silnika z tym nie ma żartów ...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do maciek88: znalazles juz rozwiazanie na problem w Alfie ?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
dobrze że chociaż u Ciebie wszystko śmiga jak należy;)
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu. Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km. W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna. Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu. Środek też ...
12 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda. Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego. Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
31 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie