Wpis w blogu auta
Renault Megane
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1217 razy
Data wydarzenia: 13.05.2017
Ojej, olej!
Kategoria: serwis
- że - po pierwsze - Laguna była "królową lawet" jako taką, nie tylko ze względu na awaryjne jednostki dCi (dziś ocenia się, że - to tylko opinia zaczerpnięta z Sieci - za wzmożoną awaryjnością stały problemy z elektryką);
- że - secundo - jeżeli dCi rzeczywiście należą (należały) do ponadprzeciętnie awaryjnych, to z winy producenta, który zalecał zbyt szerokie interwały wymiany oleju silnikowego: początkowo wskazywał 30.000 kilometrów, aktualnie - 15.000.
Kiedy kupiłem moją "Megi", pierwszymi czynnościami, które chciałem wykonać, były własnie wymiana oleju wraz z filtrem oraz wymiana rozrządu.
Byłem przekonany, że skoro licznik wskazuje 14.200 kilometrów, to poprzedni użytkownik przejechał po wymianie oleju 15.800 kilometrów (zakładałem, że interwały w komputerze pokładowym wciąż były ustawiane na 30.000 kilometrów).
Byłem w błędzie. Moja Megane, notabene poliftinfowa (być może ma to znaczenie w sprawie?) w komputerze pokładowym interwały wymiany oleju silnikowego ma ustawione na poziomie 15.000 kilometrów, nie zaś, jak sądziłem - 30.000.
To taka mała uwaga dla tych mniej ostrożnych (jak ja). Choć na swoje usprawiedliwienie dodam, że w komisie samochód stał niemal rok, więc wymiana oleju z pewnością wpłynęła "Megi" na dobre.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
Szukam rzetelnej opinii a nawet oferty: RENAULT CAPTUR 1.5 DCI w automacie z rocznika 2015 - 2018. Budzet do 40.000 zl.
5
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
Jak już kiedyś pisałem, Megane fajny samochód, silnik niezwykle ekonomiczny (4.2l/100km w trasie żaden problem) tyko 95koni trochę za mało.
900zł ta przyjemność, 300Nm zamiast 240Nm robi ...
4
komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Po swoich doświadczeniach mogę powiedzieć, że wystarczy pilnowanie okresoprzeglądów zalecanych przez danego producenta, aby nie mieć kłopotów w tej kwestii .
Jeśli wszystko było robione na czas, to kupiłbym. W swoich, w drugim mam interwały co 30 tysi, i nie narzekam.
Odpukować w niemalowane, od ponad roku służy bezawaryjnie.
I niech tak zostanie.
Podobnie jak z akumulatorem.
Ale często widzę, nawet pośród wydawałoby się w miarę rozgarniętych znajomych, takie podejście: nie pokonałem określonego przebiegu, to po co mam zmieniać olej. Rekordzistka jeździ sejakiem (seicento) od 2009 roku bez wymiany oleju : D Rozumiem, że prosta konstrukcja, że tanie auto, że ma w d*pie, ale bez przesady.