Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 156 Dark Blur » Olej itd. Rok 2011







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 156
  • przebieg 210 138 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.9 JTD
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1000 razy
Data wydarzenia: 03.01.2012
Olej itd. Rok 2011
Kategoria: inne
Korzystając z okazji w przerwie pomiędzy świętami a nowym rokiem przyszła pora na wymianę oleju i filtrów.
Nie ma za bardzo o czym pisać bo jak wymiana oleju wygląda, każdy wie. Problem sprawia tylko filtr powietrza i filtr paliwa. Filtr powietrza by go wymienić trzeba wymontować akumulator, co trudne nie jest, ale za to większy kłopot sprawia podstawka na której stoi. Dwóch dolnych śróbek nie widać a co gorsza dłoń ciężko tam wcisnąć. Na szczęście natura mnie nie obdarzyła wielką łapą i akurat w tym przypadku jest to duża zaleta.
Filtr paliwa trzeba umiejętnie zalać paliwem tak by nie zapowietrzyć układu, w dieslu jest to równe katastrofie :). Robiłem to sam pierwszy raz ale się udało.
Olej zalałem taki sam jak ostatnio, czyli pół syntetyczny Mobil 2000 10W 40.
Stary olej pracował w aucie lekko przez ponad 13 tys. kilometrów, i był czarny jak węgiel.

Po spojrzeniu na bagnet po przejechaniu ok 50 kilometrów olej nie należy do czystych, co mnie troszkę niepokoi i skłoniło do postanowienia by kolejną wymianę zrobić za maksymalnie 5 tys km.
Bardziej niepokojące jest to jak wyglądał silnik po mocnym nagrzaniu, mianowicie był bardzo mokry. Od przodu na dwa razy za to z tyło był bardzo mokry.
Co ciekawe oleju na bagnecie prawie wcale nie ubyło od ostatniej wymiany, różnica była ale bardzo nieznaczna.

Z tą kwestią udam się do swojego mechanika by obgadać ewentualne koszty uszczelnienia silnika. Olej leci na górze z pod pokrywy - to zrobię akurat sam. Uszczelka misy olejowej w porządku. Trzeba poszukać innych wycieków i je zlikwidować a to już grubsza robota dla fachowca. Jest to jeden z planów na rok 2012 :)

Pod koniec roku spojrzałem sobie na statystyki wydatków poniesionych na utrzymanie samochodu i się przeraziłem :)
Koszt ogółem wyniósł 11,020 zł.
Jak na mnie to suma horrendalna. Nawet nie wiem jakim cudem tyle kasy przeszło przez moje ręce :) Ale jakoś się udało na szczęście.

Plany główne na rok 2012 to:
- Jak wyżej, uszczelnienie silnika
- Remont gruntowny zawieszenia z przodu razem z amortyzatorami (podczas jazdy można wyczuć delikatne bujanie przodu) a i głośne się robi bo każda dziura powili staje się głośniejsza i wydaje się głębsza.
- jak zawieszenie i amortyzatory z przodu to i amorki z tyłu dla równowagi (zawieszenie z tyłu w nienagannym stanie)
Ostatnia aktualizacja: 04.01.2012 00:00:32
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname:
Pocieszaj się tym, że do najdroższych nie należy, a powabem niejedną nację przebija [cool].
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: W końcu to Włoszka :)
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname:
Utrzymanka musi kosztować ;).
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Wiem, że dobra cena ;), dlatego nie opłaca mi się kupić nic innego poza Mobilem lub Midlandem, a że polecili Midlanda, a mam do nich zaufanie, to kupuje Midlanda i raczej nie zmienię ;).
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: oczywiście że nie znaczy że to smoła;)
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Każdy woli miodek :)
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Pewnie że to jest możliwe Maćku, ja nie mówię że nie... Być może zależy to od oleju... W każdym razie czarny olej nie znaczy że olej smoła :)
Dodano: 12 lat temu
może mam faktycznie dziwny samochód ale nie jest on jedyny. nie jedna forumowa Alfa tak ma...

mimo wszystko wolicie patrzeć na smołę w silniku, czy miodek?

Mnóstwo zależy też od samego oleju, jego specyfikacji itd. Nie bez powodu najpierw wybrałem Valvo, a później Millersa.

W Honkerze wystarczy po wymianie oleju odpalić silnik, żeby olej znów wyglądał jak smoła:)
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: to bardzo bobra cena, ja za Mobil 2000 10W 40 pół syntetyk dałem 77 złotych za 4 litry
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Ja za 5 litrów Mobila 0W-30 musiałbym zapłacić 85 zł a za 5 litrów Midlanda 5W-30 79zł, za pół syntetyk 10w40 musiałbym zapłacić 60zł za 5 litrów.
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Na Allegro jest Valvoline pół syntetyk 10W 40 za ok 110 zł z przesyłką, a u mnie w sklepie chcieli za niego 140, tragedii nie ma. Natomiast 140 chcieli za 4 litrową bańkę a na Allegro 110 z tym że za 5 litrów
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Ja stosuje Midland, bo mam możliwość kupienia z dużym rabatem ;)a podobno dobry, nieco drożej musiałbym zapłacić za mobila, za Valvolina musiałbym zapłacić sporo więcej, więc się nie zdecyduje.
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Ja się przerzucę na Valvolina
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Maciek stosuje inny olej i nie jeździ pewnie za dużo na krótkich odcinkach, mój tez nie jest czarny jak smoła, ale widać zabarwienie sadzą ;)(nazwałbym to czarnym odcieniem).
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Tak jak na zdjęciu widać, całkiem czarny to on nie jest :D
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: Widać chyba Alfa Maćka jest jakaś inna, jedyna w swoim rodzaju :)
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Maciek dobrze gada jeśli ktoś ma benzynę z gazem a nie diesla, dziś oglądałem auto testowe w dieslu CR z przebiegiem niewiele ponad 1200km, zgadnij jaki był kolor oleju ;). Pompo wtryskiwacze nie mają nic do koloru oleju, tylko sadza powstała w wyniku spalania ON.
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Ciekawe jakie będą efekty Ja tam wymieniam olej często w nowych auta z przebiegiem często poniżej 20tyś km i po zalaniu nowego oleju zaraz jest czarny Oczywiście o dieslu mówię...
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Z Maćkiem się zgadzam w 100% i postaram się doprowadzić silnik do w miarę czystego stanu, tak na zewnątrz jak i w środku :)
Dodano: 12 lat temu
Do ALEXANDREX: Ja tam liczę :) a w swoim dieslu też mam zamiar wymieniać co 10kkm, teraz też tak miałem zrobić ale trochę się to odwlekło
Dodano: 12 lat temu
Słuchaj co Maciek gada...[up]
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: paliwa nie wliczam w koszt bo suma może wyjść kosmiczna..
..i masz z zawiechą spokój ;-}

..przy benzynie to "ołtarzyk" wymiana przy 10 tysiach..w tym tyg. nastąpi..;-}
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: zalewaj olejem 5w30, bo ten co masz jest za gęsty do turbodiesla.. A olej wygląda wg. mnie OK tym bardziej,że to nie jest benzyna tylko klekot.
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: To jest w 100% racja że na krótkich dystansach olej robi się czarny momentalnie :) Dlatego silnikom tak eksploatowanym zaleca się częstszą wymianę niż zwykle. U mnie olej musiał być długi czas niewymieniany dlatego teraz taki syf w silniku, i fakt w dieslu musi być czarny olej ale nie zbyt szybko :) Tak czy inaczej olej jest świeży i silnik ciszej na nim pracuje więc jest ok :) Póki co. Ale następnym razem pokuszę się o czyszczenie
Dodano: 12 lat temu
Aż z ciekawości zobaczę jutro jak wygląda olej u mnie ;) i popytam w ASO, choć z informacji jakie udało mi się znaleźć to jednak, bez płukania silnika również w CR olej ma prawo dość szybko zrobić się czarny, szczególnie jeśli auto jeździ dużo na krótkich odcinkach.
Olej w dieslu odbiera sadzę, w CR również, stąd jego kolor, tak przynajmniej wynika z większości artykułów.
"Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno." - źródło - Shell Polska
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: [up]
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Maciek88 robił płukankę ale bałem się tego wlewać ale po tej wymianie się skuszę bo czarny olej to też mi nie pasuje. W Puncie ojca od wymiany do wymiany olej jest czysty. Mimo że mam diesla powinien się utrzymać w miarę czysty przynajmniej przez 1 tys
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Poprzedni właściciel był syfiarzem i o oleju nie wspomnisz:-)... To należało poprawiać po nim płukanką od wurtha, liqui molly czy STP, robią takie rzeczy. Kolega poniżej z tym samym autem pisze, że 5kkm olej czysty, a u mnie po 3-cim czy 4-tym razie na Matul X-cess miodek był równie długo. Jak widzisz coś jest źle. Tylko, nie słuchaj, że "to diesel" bo czarna to ma być rura wydechowa (od sadzy z nadmiaru paliwa przy maxymalnym przyspieszaniu=sprawna przepływka), a nie wnętrze silnika, łożyska, panewki, wirnik turbiny. Tym tropem idąc znaczyłoby, że w traktorze oleju nie wymieniać wcale bo to taki prosty desel, dwa zawory i bez turbo... bezedury;]
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Mój nie połyka oleju ale kopci. Czarny olej to myślę że wina poprzedniego właściciela. Świadczą o tym chociażby stan zużycia filtra powietrza, który wymieniałem po zakupie, był wręcz czarny (mój po wymianie od kwietnia do teraz był ledwie przykurzony) a filtr paliwa miał ze 4 lata, aż się w końcu w środku poobrywał i zablokował przepływ paliwa.
Olej jaki był przy wymianie po kupnie to nawet nie wspomnę
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Mi instrukcja podpowiedziała 10W 40. Piszą że Selena 20K 10W 40, a specyfikacja olejowa jeśli chodzi o parametry gęstości i lepkości spełniają te same normy
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
8 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
5 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl