Wpis w blogu auta
Alfa Romeo 156
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1008 razy
Data wydarzenia: 03.01.2012
Olej itd. Rok 2011
Kategoria: inne
Nie ma za bardzo o czym pisać bo jak wymiana oleju wygląda, każdy wie. Problem sprawia tylko filtr powietrza i filtr paliwa. Filtr powietrza by go wymienić trzeba wymontować akumulator, co trudne nie jest, ale za to większy kłopot sprawia podstawka na której stoi. Dwóch dolnych śróbek nie widać a co gorsza dłoń ciężko tam wcisnąć. Na szczęście natura mnie nie obdarzyła wielką łapą i akurat w tym przypadku jest to duża zaleta.
Filtr paliwa trzeba umiejętnie zalać paliwem tak by nie zapowietrzyć układu, w dieslu jest to równe katastrofie . Robiłem to sam pierwszy raz ale się udało.
Olej zalałem taki sam jak ostatnio, czyli pół syntetyczny Mobil 2000 10W 40.
Stary olej pracował w aucie lekko przez ponad 13 tys. kilometrów, i był czarny jak węgiel.
Po spojrzeniu na bagnet po przejechaniu ok 50 kilometrów olej nie należy do czystych, co mnie troszkę niepokoi i skłoniło do postanowienia by kolejną wymianę zrobić za maksymalnie 5 tys km.
Bardziej niepokojące jest to jak wyglądał silnik po mocnym nagrzaniu, mianowicie był bardzo mokry. Od przodu na dwa razy za to z tyło był bardzo mokry.
Co ciekawe oleju na bagnecie prawie wcale nie ubyło od ostatniej wymiany, różnica była ale bardzo nieznaczna.
Z tą kwestią udam się do swojego mechanika by obgadać ewentualne koszty uszczelnienia silnika. Olej leci na górze z pod pokrywy - to zrobię akurat sam. Uszczelka misy olejowej w porządku. Trzeba poszukać innych wycieków i je zlikwidować a to już grubsza robota dla fachowca. Jest to jeden z planów na rok 2012
Pod koniec roku spojrzałem sobie na statystyki wydatków poniesionych na utrzymanie samochodu i się przeraziłem
Koszt ogółem wyniósł 11,020 zł.
Jak na mnie to suma horrendalna. Nawet nie wiem jakim cudem tyle kasy przeszło przez moje ręce Ale jakoś się udało na szczęście.
Plany główne na rok 2012 to:
- Jak wyżej, uszczelnienie silnika
- Remont gruntowny zawieszenia z przodu razem z amortyzatorami (podczas jazdy można wyczuć delikatne bujanie przodu) a i głośne się robi bo każda dziura powili staje się głośniejsza i wydaje się głębsza.
- jak zawieszenie i amortyzatory z przodu to i amorki z tyłu dla równowagi (zawieszenie z tyłu w nienagannym stanie)
Ostatnia aktualizacja: 04.01.2012 00:00:32
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Pocieszaj się tym, że do najdroższych nie należy, a powabem niejedną nację przebija .
Utrzymanka musi kosztować .
mimo wszystko wolicie patrzeć na smołę w silniku, czy miodek?
Mnóstwo zależy też od samego oleju, jego specyfikacji itd. Nie bez powodu najpierw wybrałem Valvo, a później Millersa.
W Honkerze wystarczy po wymianie oleju odpalić silnik, żeby olej znów wyglądał jak smoła
..i masz z zawiechą spokój ;-}
..przy benzynie to "ołtarzyk" wymiana przy 10 tysiach..w tym tyg. nastąpi..;-}
Olej w dieslu odbiera sadzę, w CR również, stąd jego kolor, tak przynajmniej wynika z większości artykułów.
"Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno." - źródło - Shell Polska
Olej jaki był przy wymianie po kupnie to nawet nie wspomnę