Wpis w blogu użytkownika
humvee5
Dodano: 2 lata temu
Blog odwiedzono 854 razy
Data wydarzenia: 23.03.2022
Onda Ha-ereuve
Kategoria: obserwacja
1) Konkluzja przydługawego wstępu sprowadza się do zdziwienia, czy aby na pewno "różnymi samochodami różnie się jeździ?". O, tak👍. Dlatego warto je odbywać. Ja mam "za uszami" znacznie więcej oblatanych aut niż posiadałem własnych. Tym bardziej że moje własne marki aut sprowadzają się do zaledwie trzech😁.
Jak Wy kupowaliście swoje auta nowe z salonu? Czy była jazda próbna?
Ja na jazdy próbne udaję się właściwie odkąd pamiętam😁 w sensie swojej 15-letniej kariery kierowcy właściciela😄.
2) Namówiony przez moich portalowych Przyjaciół Marcinów (zwłaszcza Maarten73 celował we mnie swój wirtualny palec wskazujący☝ - znacznie lepsze to niż nominacje na RzepakChallenge🌻🐝), postanowiłem wypłakać się z degradacji wolnossącej klasyki w motoryzacji. Nie dość że znikają silniki diesla, to jeszcze można wkrótce zapomnieć o mieszaniu patykiem w manualnej skrzyni🤔. Moja ulubiona bieżąca marka stoi hybrydą, i to szeregową. Do wyboru z zeszłorocznych nowości '2021 były demówki Jazz i HR-V. Z moim serdecznym Znajomym sprzedawcą postawiliśmy na ten drugi.
3) Świeżynka, "środkowa wersja wyposażenia" i jasnoszary metalik przywodzący na myśl Marcinowego kuraka RS😁. Wyglądał z zewnątrz całkiem fajnie, jedynie jego wystający tył mało kojarzy się stylistycznie z Hondami. Przypominał mi jakieś odjechane disco volante. Ogólnie auto podobne z wyglądu do Volvo XC40, a wlot powietrza i lampy kojarzą się z klasycznym bardziej niż obecny... poprzednim Hyundaiem Tucsonem. Klasycznie i świeżo, ale też podobnie do podwyższonych Hond CR-V, jakie znamy od drugiej połowy lat dwutysięcznych do dzisiaj. Co uważam bezsprzecznie za zaletę - trzymamy się swojego motywu, swojego dizajnu, choć nie jesteśmy nudnym Golfem. A już na pewno nie pokręconą i brzydką Toyotą.
4) Pal licho wygląd, chciałem o wiele bardziej wypróbować zespół hybrydowy. Zupełnie inaczej niż w Toyocie i innych znanych markach, lokomotywą tej hybrydy jest silnik elektryczny, a generatorem - odwrotnie niż wszędzie - spalinówka. Podobnie ględził o tym Maciej Pertyński, ale miał przeciw nowej Hondzie - tylko i aż - właśnie cały zespół hybrydowy. Że to największe ROZCZAROWANIE NA TĘ POŁOWĘ ROKU. Bałem się więc, że nic już mnie nie zachwyci w ulubionej marce.
5) "Już dawno nie czytam testów dziennikarzy w prasie ani nie oglądam filmów w internecie. Dziennikarze to dziwni ludzie, dziwnie bezczelni i nie szanujący samochodów do jazd prasowych". Tę opinię Pan Piotr sformułował w połowie testowej trasy, gdy podzieliłem się obawami wziętymi z YouTube'a. Ta sprowadzała się do zarzutów o hałas przy rozpędzaniu oraz brak hondowskich zębów w hybrydzie. "Miała być miła hybryda. Nie jest miła" - powiedział Pertyn.
6) Nic bardziej mylnego. Na ekspresówce nadepnąłem silnie pedał gazu, aby posłuchać wycia. Nie, dźwięk przypomina mi kręcącego się VTEC-a, którego tu oczywiście nie ma. Jakie pozytywne zaskoczenie! Wycie jest, ale miłe - dla hondowskiego petrolheada także . Silnik rusza na prądzie - dopełzłem do skrzyżowania spod salonu, przykręcając rozbrykaną do maksimum wentylację. Tak, mamy pokrętła. Tak, brakuje mi ich u mnie w Civicu, którego panel instrumentów miał być "czysty" i zamiast gałek weszły guziki.
7) W ogóle nie narzekałem też na braki wyciszenia - nie drażniły mnie szumy opływu powietrza ani odgłosy z nadkoli. Opony 18" o profilu 60 dają niezły komfort, a nastawy zawieszenia to znakomity kompromis - skok nie jest mały, więc ładnie się ugina, zaokrągla nierówności w dobrym stylu i przede wszystkim... nie pływa. Poprzednie "zwykłe" Ha-Ereuve było okropne.
8) Zarzut był co najwyżej jeden. Zegary, które są wirtualne. I komputer pokładowy oraz tempomat aktywny - sterowane z kierownicy musiały być obsłużone przez Pana Sprzedawcę, bo ja nie wiedziałem jak przeklikiwać. Z drugiej strony możliwości wskazań i odczytów są bogate. Może po dłuższym przyzwyczajeniu nie wyobrażałbym sobie innych niż te?
Trwająca 20 minut jazda dała mi jeden wniosek. Nie, hybryda szeregowa nie jest wynalazkiem tylko dla użytkowników 60+, którzy mają przytępiony słuch i nie dosłyszą tępego wycia. Nie, nie piję biovitala z gwinta i przed czterdziestką podoba mi się ta hybryda. Podoba mi się oszczędność (6,2 l. tylko z mojej trasy) i dopracowanie samochodu. O ile drażnił mnie ostatni Auris oraz najmniejszy crossover Lexusa (QX czy NX?), tu stałem się z miejsca sympatykiem. Może jeszcze nie fanem - zobaczymy, co pokaże Civic XI, który pojawi się do jazd próbnych w ostatnim kwartale 2022 r. Oczywiście cieszę się na samą myśl. I już nie mogę się doczekać😁.
Ostatnia aktualizacja: 09.04.2022 01:17:15
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
Szukam rzetelnej opinii a nawet oferty: RENAULT CAPTUR 1.5 DCI w automacie z rocznika 2015 - 2018. Budzet do 40.000 zl.
5
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
Jak już kiedyś pisałem, Megane fajny samochód, silnik niezwykle ekonomiczny (4.2l/100km w trasie żaden problem) tyko 95koni trochę za mało.
900zł ta przyjemność, 300Nm zamiast 240Nm robi ...
4
komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Ano pisałem, że niezręcznie, ciut się wygłupiłem...
https://bit.ly/3LnEksW
Sprzedaż Lada w Europie:
W 2017 roku samochód trafił do sprzedaży na wybrane rynki Europy Zachodniej w tym m.in. Niemcy, Bułgarię, Słowację i Węgry.
No i kudłata przystrojona jeszcze Twoim śniadaniem, czy też innym posiłkiem. 😂
https://youtu.be/SnH7YGav9xk
Od testowania aut jesteś Ty.
Kwestia wyboru wersji silnikowych - ciekawe jak to będzie wyglądać za rok-dwa w popularnych markach? Honda na razie ma JEDNĄ SILNIKOWĄ i nie jest to jakieś rozpieszczające...
Taigo nie znoszę za wygląd i budżetowe podejście dla Ameryki Południowej. Szkoda czasu na próbowanie czegoś zrobionego wg filozofii Škody Rapid, gorszego niż obecna Scala i z silnikami benzynowymi, które Niemvom wychodzą na sucho, a np. Honda czy Renault lub Fiat muszą z nich rezygnować.
Nie, nie chciałbym dopłacać Niemcom do ich hegemonii.
Ciebie zachęcam, byś pooglądał Joggera. Dusterem jeździłem, więc... wiesz😁
Tylny pas HR-V zaskakuje cytatami z Alfy Romeo Brera. To stąd boczna linia jest zaskakująca, inna. Nie ścięta jak pospolity Tiguan czy T-Roc, ale też nie to samo co potworki w stylu SUV-coupé.
Wolałbym z przodu grill "benzynowy", a nie hybrydową "siatkę"🤔
Obecnie nie cierpię Vw za skopanego Golfa 8 z dyszlem pod maska i wieszającymi sie tabletami oraz flote wtyczkowozów
Nie podobają sie mi tez auta ze spłaszczonymi a nie okrągłymi nadkolami jak Mercedes GLA, Seat Ateca
Nie cierpię wnętrz mercedesów które maja prostokątne tablety udające zegary lub deskę jak z tarcicy przez cala długość auta ale ona jest... wyświetlaczem
Każdym autem przed kupnem jeżdziłem 2-3 razy.
Oglądałem różne wersje wyposażenia, rozmawiałem i pytałem w necie
I tak nie ustrzegłem się błędów.
W Sportsvanie zamówiliśmy składany przedni fotel aby przewozić długie przedmioty. Wykorzystany 2 razy ale nikt nie powiedział ze zamiast gałki do przekręcania będzie durna skokowa wajcha aby wyregulować nachylenie oparcia i nie idzie bo nie jest płynnie.
Bo nikt nie wiedział, bo nie było takiego w salonie
Co do Hondy to dla mnie obecny H-RV to dno, po pierwsze stylistyczne i przypomina honde w 20% po drugie silnikowo owszem hybryda jest nie wypowiadam sie nie jechałem, na pewno ma zalety. No ale 130 koni to miniumum jest. Poza tym nie ma nic innego w napędzie i to powód do trolowania tego auta. Po trzecie jest droga bo 140-150 tys zł sa w tej cenie lepsze auta nawet mazda CX 30 czy Vw Taigo chociaż to tylko nadmuchany T-Roc.
Nie porywa i jest nieco dziwaczna, starsza HR-V w wersji Sport 185 koni była świetna i miała to coś
A spalanie 6 czy 7 na setke to wole miec cos dobrego i niech pali 7.
U nas Nissan pali litr mniej niz Audi ale obydwa auta dzieli przepaść silnikowa jakościowa i audi wazy więcej.
A w mieście to spali i 2 litry więcej
Wstyd się chyba przyznać ale wybieram nowe samochody wg. wyglądu, wyposażenia czy nawet koloru i to jest główny kierunek przy wyborze.
Owszem odbywam jazdę probną jak jest taka możliwość ale tym modelem już wybranym na drodze opisanej powyżej eliminacji inne modele co odpadły mnie nie interesują jak jeżdzą bo i tak ich nie kupię.
Ale zdażało się, że kupowałem bez jazdy próbnej tylko na podstawie oglądania w salonie.
Z tych kupionych ostatnio to Sportsvanem jeździłem ale dieslem a kupiłem benzynę, Mii nie jeździłem przed kupnem, meganka też była kupiona bez jeżdzenia, Alteą kupiłem jezdżąc tylko Leonem bo Altei nie mieli do testów.
Teraz też i10 przejechałem się tylko chwilę ale też modelem w zupełnie inne wersji wyposażenie bo n-lina nie było na stanie bo to, jak stwierdził sprzedawca, niszowy produkt .
Uświadomiłem sobie teraz jak to piszę, że samochody wybieram szybko na zasadzie podoba się albo nie, chyba dłużej się zastanawiałem ostatnio nad wyborem telewizora.
Przecież ona cały czas pierdzi 😨😂
Jaka to Fiona? toć to purchawa. 😂
Co za różnica na twarzy, czy na dupsku - efekt ten sam.