Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Opel Astra 5 – premiera w salonach sprzedaży w Niemczech
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1292 razy
Data wydarzenia: 10.10.2015
Opel Astra 5 – premiera w salonach sprzedaży w Niemczech
Kategoria: obserwacja
- darzę sympatią ten model, kiedyś mieliśmy astrę jedynkę
- jest to główny i najgroźniejszy konkurent Golfa, realnie myślałem o tym aby kupić Astrę 5 zamiast Golfa 7
- najnowsza generacja według obietnic jest pozbawiona dawnych wad i może zagrozić golfowi
- z obowiązku aby przekazać Wam relację jako pierwszy przed pojawieniem się auta w Polsce
O sprawach oczywistych mówić nie muszę, Astra od lat zarówno w Niemczech jak i w Polsce należy do bestsellerów sprzedaży, jest to auto doceniane i lubiane, tańsze niż volkswagen, pozycjonowane nieco niżej ale zazwyczaj warte swojej ceny. W mijający weekend 10 i 11 października opel wprowadza do sprzedaży Astrę 5 w Niemczech, w Polsce auto zawita do salonów w listopadzie. Owszem w obydwu krajach można już zamawiać auta i dealerzy dysponują cennikami, zebrano podobno ponad 30 tys. zamówień w całej Europie.
Opel wiele sobie obiecuje po tym aucie, z prasy wiadomo że astra jest lżejsza, zatem ma lepsze osiągi i prowadzenie od poprzedniej generacji, przebudowano konsole i zrezygnowano z dziesiątków przycisków na rzecz dużego dotykowego centrum multimedialnego.
Prasa zachwala Astrę, moje subiektywne wrażenie jest takie że auto może się podobać, piękna sylwetka, modna dynamiczna linia nadwozia, bardzo gustowne i udane wnętrze.
Ale w swojej recenzji nie złośliwie ale dociekliwie pokaże to co w nowej Astrze mi się nie podoba.
Nie jest to szukanie na siłę wad czy detali które sa złe i nie jest to tez kwestia gustu. Po prostu ku niezadowoleniu wielu z Was znów porównam Astrę 5 do Golfa 7 – dla mnie ideału, każdy z was może mówić że to brzydkii i awaryjny starodawnie wyglądający samochód.
Ja oceniam to subiektywnie inaczej i udokumentowałem to zdjęciami.
Owszem auto mi się podoba ale po tym co zobaczyłem nieco osłabła moja chęć zakupu, pomimo że jest tańsze w Niemczech od Golfa w najlepiej wyposażonej wersji (tylko taka wchodzi w grę) jakieś 2500-2800 Euro.
Zalety, co zaskakuje i zasługuje na pochwałę:
1.Piękna lina nadwozia i jedno z najładniejszych wnętrz w klasie (projekt deski rozdzielczej, konsola, nawigacja)
2.Największą zaleta Astry dla mnie jest nowoczesny, intuicyjny w obsłudze system multimedialny z dotykowym ekranem o wielkości 8 cali. Wszystko działa szybko, obsługa w miarę prosta a w najdroższej wersji wyposażenia system NAVI 900 IntelliLink jest dostępny w standardzie. To zrobiło na mnie wrażenie.
Zauważone wady i błędy, czasami zakrawające o wrażenie głupoty i tandety:
1. schowek po stronie pasażera, zwany schowkiem na rękawiczki, na zdjęciu widać że jest w środku plastikowy, tandetnie wykonany a zamiast miejsca na cokolwiek oprócz rękawiczek mamy stacje dokującą na płyty CD. Dla mnie przypomina to daewoo lanosa i te wystające wkręty…
Golf 7 ma welurowa wykładzinę wysokiej jakości – jednak można !
2. kieszenie w drzwiach przednich – nie sa duże, zapewne 1,5 litrowa butelka się nie zmieści, znowu sa wyłożone twardym plastikiem i wszystkie przedmioty będą tam hałasowały. A w nowym Golfie jest wykładzina dywanowa – zapewne kosztująca kilkanaście Euro… żenada
3. oświetlenie wnętrza, niestety w najbogatszej wersji sa zwykłe zółte żarówki a sama lampka z czarnymi przyciskami niezbyt ładna i efektowna, konkurent z vw a także wiele innych firm stosuje nastrojowe oświetlenie „Ambiente” w technologii LED. W Astrze klimat oświetleniowy jak w seicento sprzed kilkunastu lat…
4. co mnie zirytowało najbardziej, wysiadając z tylnej kanapy (a mierze ok 175 cm) co może nie widać dokładnie na zdjęciu udem opierałem się na nadkolu a noga niestety miała do podłogi kilkanaście centymetrów, nie dało się wygodnie wysiąść, musiałem się obsunąć po nadkolu .
Złe umiejscowienie kanapy, podobnie jest w Volvo S40, konkurencja ma znacznie wygodniejsze wysiadanie.
5. Pod maską żadnego wygłuszenia silnika, no i mój „ulubiony” dyszel, kurde czy nie można było zastosować siłownika hydraulicznego? Rozumiem że maska jest lekka, że nikt jej nie otwiera ale do cholery w Golfie może być unoszona samodzielnie – dlaczego ?
6. Wlew paliwa, to nie wada ale wizualnie jak widać na zdjęciu jest nieco za duży w stosunku do bryły auta, jest mega wielki – za ładne to nie jest
7. Auto nawet w najbogatszej wersji wyposażenia nie posiada podłokietnika tylnej kanapy – pytałem nawet dealera, dziwne
8. Może to nie wada ale dla mnie brak mocnego silnika diesla to spora wada, Astra 4 miała 160 koni to dlaczego w piątce nie ma czegoś co mogłoby konkurować z golfem GTD o mocy 160-180 koni ?
Wielu z Was powie, to pierdoły, wielu tez w zafascynowaniu pięknem tego auta nie zauważy tych wad. Niestety ja wyznaję zasadę że szczegóły tworzą doskonałość a doskonałość nie jest już szczegółem.
Dzisiaj samochody sa do siebie bardzo podobne różnią je właśnie to detale, szczegóły a wydając ponad 100 tys. zła na nowe auto kompaktowe mam praw wymagać czegoś na miarę XXI wieku a nie tandety i oszczędności.
Czuje się trochę rozczarowany autem na które czekałem, wierzyłem że jest ładniejsze od Golfa i zachwyci mnie detalami, po tym co zobaczyłem nawet nie poprosiłem o jazdę próbną.
Ostatnia aktualizacja: 10.10.2015 19:28:15
Najnowsze blogi
Dodano: 20 godzin temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
4
komentarze
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 19 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Mazda 3 ma fatalne wnetrze, boczki drzwi to odlew z jednobarwnego plastiku. Wyglad prawie jak w lanosie ale ekologicznie.
Przy Astrze i Golfie nie stała. Owszem świetny silnik benzynowy, jechalem, zachwyca moca i spalanie niskie
co to tego siłownika to po 1 cięższy po 2 jak się zepsuje to płać
suma suma rum to tylko niemieckie auta bez polotu chociaż astra jak na niemca ma troche polotu
" alt=""/>
Ale to udane auto
Tak samo sadzę
W zasadzie to szkoda bo dla mnie szał jest ogólnie za wygląd.
ciekawe jaki kompakt to ten najlepszy według was na dziś.
Rozumiem że nie kazdy chce kupic takie auto ale z ciekawości, jak nie golf który większości nie odpowiada to co ?
Ja uważam że Astra 5 to najlepsza propozycja, mimo wszystko
Własnie to wychodzi w codziennym uzytkowaniu, taki erzeczy jak dywan w schowku czy w kieszeni drzwi, czytelny kolorowy wyświetlacz itp.
Co do opla, kiedyś astra 4 była tania ale doposazając ja do poziomu dobrze wyposazonego golfa ceny juz okazywały sie równe.
Obecna astra 5 jest juz atrakcyjniejsza cenowo od Golfa, no ale szkoda że ma takie drobne wady.
Mnie sie ogólnie bardzo podoba
Ja jak wszyscy wiedzą jestem fanem golfa, skoro astra doopy nie urywa, ciekaw jestem jakie auto w tej klasie zaskakuje kolegę i jakie własnie ma to "coś".
Zostawmy teorie spiskowe i skoncentrujmy na tym, co jest. A tu mamy generację bardzo podobną z wyglądu do Astry "czwórki"; wnętrze pełne pięknościowych detali dla oka i ukrytych niedoróbek tam, gdzie tkwi prezes piekieł, czyli diabeł. Taka np. klamka wewnętrzna drzwi nie musi zabierać miejsca na butelki, a te przecież przydają się latem w podróży.
Koniec końców, nowe generacje popularnych modeli Opla cierpią na coś. Przerysowane linie i syndrom Chevroleta to dwa najzłośliwsze objawy. Może inżynierowie przynajmniej sprawili, że Astra będzie jeździła porządnie, a nie jak prowadząca telewizję śniadaniową pani Wellman z TVN-u...
Naprawde może sie podobac. Mogłaby kosztować te 400 Euro wiecej i nie miec znalezionych przeze mnie wad
Mnie takie najtansze wersje nie interesuja, to szkoda kasy,czlowiek po roku niezadowolony ze nie ma tego czy tamtego.
Do komfortu sie przyzwyczaja.
A pozniej takie auto trudno sprzedac bo wybrzydzaja.
Wiec dacia w tym miejscujest lepszz od opla,wstyd
Najlepsze w Oplu jest to, że dodając tylko 40euro do ceny bazowej wersji mamy wersję Busines i nagle na wyposażeniu znajduje się radio i tempomat i parkpilot Czy nie mogli tego wrzucić od razu i dodać te 40e do ceny podstawowej?
Informuję Cię, że jak to napisałeś budżetowa Dacia posiada teleskop podpierający maskę więc jest lepsza od nowej Astry!
Pozdrawiam