Wpis w blogu grupy
FIAT BRAVA CLUB
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 531 razy
OPIS AUTA I HISTORIA
Kategoria: inne
Fiat Brava
Fiat Brava
Producent Fiat
Fiat Automóveis
Zaprezentowany 1995
Okres produkcji 1995-2001 (Włochy)[1]
1999-2003 (Brazylia)
Miejsce produkcji Włochy, Turyn
Brazylia, Betim
Poprzednik Fiat Tipo
Następca Fiat Stilo
Dane techniczne
Segment C[1]
Typy nadwozia 5-drzwiowy hatchback[1]
Silniki Benzynowe:
1.4 12V 80 KM
1.2 16V 82 KM
1.6 16V 103 KM
1.8 16V 113 KM
Diesla:
1.9 D 65 KM
1.9 TD 75 i 100 KM
1.9 JTD 100 i 105 KM
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
Długość 4190 mm
Szerokość 1750 mm
Wysokość 1410 mm
Rozstaw osi 2540 mm
Masa własna 1015-1175 kg
Poj. zbiornika paliwa 50 / 60 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 2 gwiazdek
Pojemność bagażnika 380/ 1165 l
Dane dodatkowe
Modele
bliźniacze Fiat Bravo
Fiat Marea
Konkurencja Opel Astra
Ford Escort
Commons Multimedia w Wikimedia Commons
Fiat Brava - rodzinny samochód klasy C, produkowany przez włoski koncern Fiat w latach 1995-2001. Jego następca to Fiat Stilo, a poprzednik to Fiat Tipo.
Opis modelu[edytuj | edytuj kod źródłowy]
Fiat Brava - tył
Pięciodrzwiowy hatchback Brava należy do tej samej rodziny kompaktów Fiata, co Bravo (3-drzwiowy hatchback) oraz Marea (4-drzwiowy sedan) i Marea Weekend (5-drzwiowe kombi).
Ta linia samochodów zastąpiła modele Tipo/Tempra. Fiat Brava (podobnie jak Bravo) mógł się pochwalić śmiałą linią, której autorem był Chris Bangle. Auta te od początku posiadały szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych. Różnorodność wyposażenia, wspomniana wcześniej śmiała stylistyka, przestronne wnętrze przyczyniły się do tego, że Brava wraz z Bravo zdobyły w 1996 roku tytuł Samochodu Roku[2]. W roku 1996 gama modeli została poszerzona o model Marea, który występował jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. W 1999 przeprowadzono facelifting modelu[1].
Fiata Brava (oraz Bravo) wycofano z produkcji w 2001 roku, model Marea rok później. Zostały one zastąpione nowym modelem - Stilo.
W latach 1999-2003 Fiat Brava był produkowany w zakładzie firmy Fiat Automóveis w Betim w Brazylii. Największą produkcję, 17 400 szt., odnotowano w 2000 roku.
Dane techniczne[edytuj | edytuj kod źródłowy]
Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
1.2 80 SX[3] R4 1,2 l (1242 cm³, DOHC wtrysk 70,80 mm × 78,86 mm 10,2:1 82 KM (60 kW) przy 5500 obr/min 113 Nm przy 4250 obr/min 13,0 s 173 km/h
1.6 100 SX[4] R4 1,6 l (1581 cm³, DOHC wtrysk 86,40 mm × 67,46 mm 10,5:1 103 KM (76 kW) przy 5750 obr/min 144 Nm przy 4250 obr/min 11,5 s 180 km/h
1.8 115 ELX[5] R4 1,7 l (1747 cm³, DOHC wtrysk 82,00 mm × 82,76 mm 10,3:1 113 KM (83 kW) przy 5800 obr/min 154 Nm przy 4400 obr/min 10,3 s 190 km/h
Silniki wysokoprężne:
1.9 TD 75 SX[6] R4 1,9 l (1910 cm³, SOHC wtrysk 82,00 mm × 90,40 mm 21,0:1 75 KM (55 kW) przy 4200 obr/min 147 Nm przy 2750 obr/min 15,5 s 165 km/h
1.9 TD 100 ELX[7] R4 1,9 l (1910 cm³, SOHC, turbo wtrysk 82,00 mm × 90,40 mm b/d 101 KM (74 kW) przy 4200 obr/min 200 Nm przy 2250 obr/min 11,6 s 180 km/h
1.9 JTD 105 ELX[8] R4 1,9 l (1910 cm³, SOHC, turbo wtrysk common rail 82,00 mm × 90,40 mm 18,45:1 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min 200 Nm przy 1500 obr/min 10,6 s 185 km
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych