Wpis w blogu grupy
FIAT BRAVA CLUB
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 554 razy
OPIS AUTA I HISTORIA
Kategoria: inne
Fiat Brava
Fiat Brava
Producent Fiat
Fiat Automóveis
Zaprezentowany 1995
Okres produkcji 1995-2001 (Włochy)[1]
1999-2003 (Brazylia)
Miejsce produkcji Włochy, Turyn
Brazylia, Betim
Poprzednik Fiat Tipo
Następca Fiat Stilo
Dane techniczne
Segment C[1]
Typy nadwozia 5-drzwiowy hatchback[1]
Silniki Benzynowe:
1.4 12V 80 KM
1.2 16V 82 KM
1.6 16V 103 KM
1.8 16V 113 KM
Diesla:
1.9 D 65 KM
1.9 TD 75 i 100 KM
1.9 JTD 100 i 105 KM
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
Długość 4190 mm
Szerokość 1750 mm
Wysokość 1410 mm
Rozstaw osi 2540 mm
Masa własna 1015-1175 kg
Poj. zbiornika paliwa 50 / 60 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 2 gwiazdek
Pojemność bagażnika 380/ 1165 l
Dane dodatkowe
Modele
bliźniacze Fiat Bravo
Fiat Marea
Konkurencja Opel Astra
Ford Escort
Commons Multimedia w Wikimedia Commons
Fiat Brava - rodzinny samochód klasy C, produkowany przez włoski koncern Fiat w latach 1995-2001. Jego następca to Fiat Stilo, a poprzednik to Fiat Tipo.
Opis modelu[edytuj | edytuj kod źródłowy]
Fiat Brava - tył
Pięciodrzwiowy hatchback Brava należy do tej samej rodziny kompaktów Fiata, co Bravo (3-drzwiowy hatchback) oraz Marea (4-drzwiowy sedan) i Marea Weekend (5-drzwiowe kombi).
Ta linia samochodów zastąpiła modele Tipo/Tempra. Fiat Brava (podobnie jak Bravo) mógł się pochwalić śmiałą linią, której autorem był Chris Bangle. Auta te od początku posiadały szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych. Różnorodność wyposażenia, wspomniana wcześniej śmiała stylistyka, przestronne wnętrze przyczyniły się do tego, że Brava wraz z Bravo zdobyły w 1996 roku tytuł Samochodu Roku[2]. W roku 1996 gama modeli została poszerzona o model Marea, który występował jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. W 1999 przeprowadzono facelifting modelu[1].
Fiata Brava (oraz Bravo) wycofano z produkcji w 2001 roku, model Marea rok później. Zostały one zastąpione nowym modelem - Stilo.
W latach 1999-2003 Fiat Brava był produkowany w zakładzie firmy Fiat Automóveis w Betim w Brazylii. Największą produkcję, 17 400 szt., odnotowano w 2000 roku.
Dane techniczne[edytuj | edytuj kod źródłowy]
Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
1.2 80 SX[3] R4 1,2 l (1242 cm³

1.6 100 SX[4] R4 1,6 l (1581 cm³

1.8 115 ELX[5] R4 1,7 l (1747 cm³

Silniki wysokoprężne:
1.9 TD 75 SX[6] R4 1,9 l (1910 cm³

1.9 TD 100 ELX[7] R4 1,9 l (1910 cm³

1.9 JTD 105 ELX[8] R4 1,9 l (1910 cm³

Najnowsze blogi
Dodano: 18 godzin temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
4
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
19
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
29
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
