Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 722 razy
Data wydarzenia: 09.11.2010
Oponki gratis
Kategoria: zmiany w aucie
Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda, więc na felgi stalowe i pod auto.
Do tej pory kupowałam zawsze Kleber Krisalp HP2 i byłam zadowolona. Nie próbowałam ich porównywać z żadnymi innymi. Z testów wynika, że klasa porównywalna. Cena wskazuje jakby Klebery były lepsze (wyższa cena). A jak się będą spisywać, to zobaczymy.
Opis ze strony internetowej;
Dayton DW510 to następczyni bieżnika DW500. Opona charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami, które zawdzięcza doświadczeniu konstruktorów firmy Dayton w projektowaniu opon zimowych. W trakcie tworzenia, opona przeszła wiele testów w ekstremalnych, skandynawskich warunkach. Dzięki temu powstała optymalnie zaprojektowana opona, która bardzo dobrze radzi sobie w każdych zimowych warunkach. Kierunkowy wzór bieżnika i optymalny kąt nachylenia rowków poprzecznych zapewnia odpowiednią ochronę przed aquaplaningiem. Dzięki odpowiedniemu kształtowi klocków uzyskano większą ilość krawędzi, które rozbijają taflę wody oraz wgryzają się w podłoże.
Ocena opony Dayton DW510
ilość ocen:93
sucha nawierzchnia 4.68
mokra nawierzchnia 4.58
jazda po lodzie 3.81
jazda po śniegu 4.83
komfort jazdy 4.72
poziom hałasu 4.29
ścieralność 4.40
wygląd 5.07
opory toczenia 4.41
OCENA KOŃCOWA 4.52
Dla porównania:
Ocena opony Kleber Krisalp HP2
ilość ocen:106
sucha nawierzchnia 4.94
mokra nawierzchnia 4.81
jazda po lodzie 3.98
jazda po śniegu 5.06
komfort jazdy 4.78
poziom hałasu 4.53
ścieralność 4.42
wygląd 4.99
opory toczenia 4.49
OCENA KOŃCOWA 4.67
Moja kilkudniowa amatorska opinia: nie wiem czy stalowe felgi są o tyle cięższe od aluminiowych czy to większe opory toczenia zimowych opon, czy jedno i drugie, ale wydaje mi się, że auto jest cięższe i mniej zrywne (o ile w ogóle jest)
Ma ktoś doświadczenie z tymi oponami? Co o nich myślicie?
Ostatnia aktualizacja: 09.11.2010 23:44:07
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Odczucia się zmieniły, ale już nawet wcześniej, bo się przyzwyczaiłam i nie pamiętam jak było na tamtych.
Eee, no juz chyba aż tak wrażliwa nie jestem. U siebie tez nasadziłam te 14 na siłę.
Trzeba było kupić wersję Trendline, tam są 14", pasowałoby dziś jak ulał!
a tak jeszcze odnośnie cięższych felg to zapomniałem napisać jeszcze że jak by tego było mało, zwiększa się jeszcze masa nieresorowana, czyli zmniejsza się stabilność auta, ale to jest tak mała różnica, że niema co się nią przejmować:D
W wątku, w którym rozważałam kupno alusków (niewykluczone, że misiowych) zapadła decyzja na NIE. Po pierwsze: jeżdżę na narty, a nierzadko trzeba zakładać łańcuchy i tu powstałby problem. Po drugie: misiowe są tylko 14", a ja mam 15-tki.
ps opon kompletnie nie znam, ale żeby się dobrze spisały
a cięższe felgi potrafią naprawdę mocno zamulić samochód, jeśli to ich wina to proponuje również sprawdzić ostre hamowanie bo tu też będzie odczuwalnie gorzej, koła będą miały zgromadzoną większą energię więc trudniej je będzie zatrzymać:/
Zawsze jednak możesz ponownie sprawdzić wyważenie i ciśnienie.
Rozmiar mi dali taki jak letnich.
W poprzednich autach nie miałam nigdy alusków, a różnica jaką wyczuwałam nie dotyczyła "ociężałości auta". Może to jednak felgi tyle ważą?
Felgi aluminiowe ważą trochę mniej od stalowych (teoretycznie) ale żeby aż tak czuć różnicę w jeździe? To już raczej stawiał bym, że te opony mają jakieś DUŻE opory toczenia niż, że to wina felg...