Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo FAMOUS BLUE SHADOW » Oponki gratis







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 808 razy
Data wydarzenia: 09.11.2010
Oponki gratis
Kategoria: zmiany w aucie
Przy kupnie auta, dostałam jako gratis opony. Są to opony Dayton DW510 185/60/R15
Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda, więc na felgi stalowe i pod auto. ;)


Do tej pory kupowałam zawsze Kleber Krisalp HP2 i byłam zadowolona. Nie próbowałam ich porównywać z żadnymi innymi. Z testów wynika, że klasa porównywalna. Cena wskazuje jakby Klebery były lepsze (wyższa cena). A jak się będą spisywać, to zobaczymy.

Opis ze strony internetowej;
Dayton DW510 to następczyni bieżnika DW500. Opona charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami, które zawdzięcza doświadczeniu konstruktorów firmy Dayton w projektowaniu opon zimowych. W trakcie tworzenia, opona przeszła wiele testów w ekstremalnych, skandynawskich warunkach. Dzięki temu powstała optymalnie zaprojektowana opona, która bardzo dobrze radzi sobie w każdych zimowych warunkach. Kierunkowy wzór bieżnika i optymalny kąt nachylenia rowków poprzecznych zapewnia odpowiednią ochronę przed aquaplaningiem. Dzięki odpowiedniemu kształtowi klocków uzyskano większą ilość krawędzi, które rozbijają taflę wody oraz wgryzają się w podłoże.

Ocena opony Dayton DW510
ilość ocen:93
sucha nawierzchnia 4.68
mokra nawierzchnia 4.58
jazda po lodzie 3.81
jazda po śniegu 4.83
komfort jazdy 4.72
poziom hałasu 4.29
ścieralność 4.40
wygląd 5.07
opory toczenia 4.41
OCENA KOŃCOWA 4.52

Dla porównania:
Ocena opony Kleber Krisalp HP2
ilość ocen:106
sucha nawierzchnia 4.94
mokra nawierzchnia 4.81
jazda po lodzie 3.98
jazda po śniegu 5.06
komfort jazdy 4.78
poziom hałasu 4.53
ścieralność 4.42
wygląd 4.99
opory toczenia 4.49
OCENA KOŃCOWA 4.67


Moja kilkudniowa amatorska opinia: nie wiem czy stalowe felgi są o tyle cięższe od aluminiowych czy to większe opory toczenia zimowych opon, czy jedno i drugie, ale wydaje mi się, że auto jest cięższe i mniej zrywne (o ile w ogóle jest) ;)

Ma ktoś doświadczenie z tymi oponami? Co o nich myślicie?
Ostatnia aktualizacja: 09.11.2010 23:44:07
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Ja mam zaś letnie DAYTON D320 i nie narzekam, myślę iż jak zajade zimówki obecne (kupione jako używki) BRIDGSTONE LM25 to być może założe też DAYTONY DW510 w końcu to koncern należący do Bridgstone. ja nie narzekam, z drugiej strony letnie mam alu 16 a zimówki stalówki 15, ale w końcu to zima a zimą się nie szaleje ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do Burdoror:
Odczucia się zmieniły, ale już nawet wcześniej, bo się przyzwyczaiłam i nie pamiętam jak było na tamtych. ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Zmienily sie odczucia jazdy po przyjsciu mrozow?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Zimówki są bardziej miękkie. Po zmianie też widzę różnicę w resorowaniu, ale na korzyść komfortu jazdy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do DiKej:
Eee, no juz chyba aż tak wrażliwa nie jestem. ;) U siebie tez nasadziłam te 14 na siłę. [rotfl]
Trzeba było kupić wersję Trendline, tam są 14", pasowałoby dziś jak ulał! ;(
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Ja tylko żartowałem, wiem że było nie;), ale to dziwne z tymi rozmiarami, bo u mnie za 17 wsadziłaś
a tak jeszcze odnośnie cięższych felg to zapomniałem napisać jeszcze że jak by tego było mało, zwiększa się jeszcze masa nieresorowana, czyli zmniejsza się stabilność auta, ale to jest tak mała różnica, że niema co się nią przejmować:D
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do DiKej:
W wątku, w którym rozważałam kupno alusków (niewykluczone, że misiowych) zapadła decyzja na NIE. Po pierwsze: jeżdżę na narty, a nierzadko trzeba zakładać łańcuchy i tu powstałby problem. Po drugie: misiowe są tylko 14", a ja mam 15-tki. [car]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
no właśnie Skorpion dobrze mówi miały być misiowe:(, nawet taką do Hanki zamontowałaś;)
ps opon kompletnie nie znam, ale żeby się dobrze spisały:)
a cięższe felgi potrafią naprawdę mocno zamulić samochód, jeśli to ich wina to proponuje również sprawdzić ostre hamowanie bo tu też będzie odczuwalnie gorzej, koła będą miały zgromadzoną większą energię więc trudniej je będzie zatrzymać:/
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Osobiscie wydaje mi sie, ze po pierwsze opony sa nowe a wiec musisz je powierzchniowo przytrzec w trakcie jazdy, po drugie jest cieplo i niestety opona zimowa w tak wysokiej temperaturze nie zachowuje sie tak jak powinna czyli lekko zamula auto. Jak temperatura spadnie do wartosci okolo zera to mysle, ze lekko powinna stwardniec i auto nie bedzie sie zachowywalo jakby jezdzilo na poduszkach :) Ja w piatek zakladam nowe Dunlopy Winter Response-zobacze jak sie spisuja.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Opory toczenia zimówek robią swoje, kwestia przestawienia się i przyzwyczajenia :).

Zawsze jednak możesz ponownie sprawdzić wyważenie i ciśnienie.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do Gall88:
Rozmiar mi dali taki jak letnich.
W poprzednich autach nie miałam nigdy alusków, a różnica jaką wyczuwałam nie dotyczyła "ociężałości auta". Może to jednak felgi tyle ważą?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Jesli nie bedziesz jezdzic po wielkich zaspach i zbyt szybko, to bedzie dobrze.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Zimówki mają większe opory toczenia, są głośniejsze i jednak da się wyczuć różnicę... chociaż nie jest ona aż tak duża. Może dodatkowo letnie były węższe?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
a miały być misiowe aluski :( albo nortonowe :P
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Albo masz wyjątkowy talent, albo to tylko psychika płata Ci figle. Niewątpliwie różnice są: felgi alu/felgi stalowe; opony letnie/opony zimowe; benzyna/LPG i tak dalej. Ale żeby je zauważyć, trzeba pójść daleko ponad standard. W tak zwanej "normalnej" jeździe, "normalny' człowiek niczego nie poczuje. Tak wiec się tym nie przejmuj.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Ostatnio jak zmieniałem miałem wrażenie że na alufelgach są cięższe ale to może szerokość no i większa masa opony robi swoje Niestety nic nie wiem o tej oponie także Ci nie pomogę Jednak prawe pewne jest że opony zimowe chyba mają jednak większe opory toczenia;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Hej,

Felgi aluminiowe ważą trochę mniej od stalowych (teoretycznie) ale żeby aż tak czuć różnicę w jeździe? To już raczej stawiał bym, że te opony mają jakieś DUŻE opory toczenia niż, że to wina felg...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Moim zdaniem VW fajnie się zachował dając darmowe oponki.
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia koszty ...
Dodano: 8 godzin temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami robota zrób to sam jak zwykle Olej Total 5W30 filtr oleju PSA 1109CK filtr paliwa PSA 1906C0 filtr powietrza MANN filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1 komentarz
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie