Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 808 razy
Data wydarzenia: 09.11.2010
Oponki gratis
Kategoria: zmiany w aucie
Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda, więc na felgi stalowe i pod auto.

Do tej pory kupowałam zawsze Kleber Krisalp HP2 i byłam zadowolona. Nie próbowałam ich porównywać z żadnymi innymi. Z testów wynika, że klasa porównywalna. Cena wskazuje jakby Klebery były lepsze (wyższa cena). A jak się będą spisywać, to zobaczymy.
Opis ze strony internetowej;
Dayton DW510 to następczyni bieżnika DW500. Opona charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami, które zawdzięcza doświadczeniu konstruktorów firmy Dayton w projektowaniu opon zimowych. W trakcie tworzenia, opona przeszła wiele testów w ekstremalnych, skandynawskich warunkach. Dzięki temu powstała optymalnie zaprojektowana opona, która bardzo dobrze radzi sobie w każdych zimowych warunkach. Kierunkowy wzór bieżnika i optymalny kąt nachylenia rowków poprzecznych zapewnia odpowiednią ochronę przed aquaplaningiem. Dzięki odpowiedniemu kształtowi klocków uzyskano większą ilość krawędzi, które rozbijają taflę wody oraz wgryzają się w podłoże.
Ocena opony Dayton DW510
ilość ocen:93
sucha nawierzchnia 4.68
mokra nawierzchnia 4.58
jazda po lodzie 3.81
jazda po śniegu 4.83
komfort jazdy 4.72
poziom hałasu 4.29
ścieralność 4.40
wygląd 5.07
opory toczenia 4.41
OCENA KOŃCOWA 4.52
Dla porównania:
Ocena opony Kleber Krisalp HP2
ilość ocen:106
sucha nawierzchnia 4.94
mokra nawierzchnia 4.81
jazda po lodzie 3.98
jazda po śniegu 5.06
komfort jazdy 4.78
poziom hałasu 4.53
ścieralność 4.42
wygląd 4.99
opory toczenia 4.49
OCENA KOŃCOWA 4.67
Moja kilkudniowa amatorska opinia: nie wiem czy stalowe felgi są o tyle cięższe od aluminiowych czy to większe opory toczenia zimowych opon, czy jedno i drugie, ale wydaje mi się, że auto jest cięższe i mniej zrywne (o ile w ogóle jest)

Ma ktoś doświadczenie z tymi oponami? Co o nich myślicie?
Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
Dodano: 8 godzin temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami
robota zrób to sam jak zwykle
Olej Total 5W30
filtr oleju PSA 1109CK
filtr paliwa PSA 1906C0
filtr powietrza MANN
filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1
komentarz
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Odczucia się zmieniły, ale już nawet wcześniej, bo się przyzwyczaiłam i nie pamiętam jak było na tamtych.
Eee, no juz chyba aż tak wrażliwa nie jestem.
Trzeba było kupić wersję Trendline, tam są 14", pasowałoby dziś jak ulał!
a tak jeszcze odnośnie cięższych felg to zapomniałem napisać jeszcze że jak by tego było mało, zwiększa się jeszcze masa nieresorowana, czyli zmniejsza się stabilność auta, ale to jest tak mała różnica, że niema co się nią przejmować:D
W wątku, w którym rozważałam kupno alusków (niewykluczone, że misiowych) zapadła decyzja na NIE. Po pierwsze: jeżdżę na narty, a nierzadko trzeba zakładać łańcuchy i tu powstałby problem. Po drugie: misiowe są tylko 14", a ja mam 15-tki.
ps opon kompletnie nie znam, ale żeby się dobrze spisały
a cięższe felgi potrafią naprawdę mocno zamulić samochód, jeśli to ich wina to proponuje również sprawdzić ostre hamowanie bo tu też będzie odczuwalnie gorzej, koła będą miały zgromadzoną większą energię więc trudniej je będzie zatrzymać:/
Zawsze jednak możesz ponownie sprawdzić wyważenie i ciśnienie.
Rozmiar mi dali taki jak letnich.
W poprzednich autach nie miałam nigdy alusków, a różnica jaką wyczuwałam nie dotyczyła "ociężałości auta". Może to jednak felgi tyle ważą?
Felgi aluminiowe ważą trochę mniej od stalowych (teoretycznie) ale żeby aż tak czuć różnicę w jeździe? To już raczej stawiał bym, że te opony mają jakieś DUŻE opory toczenia niż, że to wina felg...