Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf 2.0 GTD 184 KM
»
Opony Crossclimate+ wreszcie na GTD
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 656 razy
Data wydarzenia: 02.04.2019
Opony Crossclimate+ wreszcie na GTD
Kategoria: zmiany w aucie
Mój Golf GTD ma obecnie przebieg 52 tys. km przebiegu i gdyby nie odpoczynek zimowy miałby pewnie 82 tys. jak nie więcej, a oczywistym jest fakt że na cenę auta używanego w Niemczech największy wpływ ma przebieg a nie wiek (zakładając u mnie jego idealny stan wizualny i techniczny).
Jednak opony Bridgestone Potenza założone od wyjazdu z fabryki zużyły się. A konkretnie zaniedbałem też rotację opon (przekładkę z przodu do tyłu co ok 10 tys. km) dzięki czemu przednie mają ok 2,5 milimetra a tylne około 5 milimetrów. Zatem dwie opony w lepszym stanie zamiast wyrzucić służą szwagrowi a mój portfel wzbogacił się o 350 zł. Tak się złożyło że jego Octavia RS również miała tylko 2 opony Bridgestone Potenza które nadają się do dalszej eksploatacji, teraz ma już komplet.
Jak od dawna planowałem zakupiłem opony wielosezonowe Michelin Crossclimate + w rozmiarze 225/40 R18 92 Y XL. Podkreślę że są to opony z homologację letnią przeznaczone do jazdy zimą. Nie będę tłumaczył że mamy obecnie taki klimat iż trudno przewidzieć czy w kwietniu nie będzie „minus dwa stopnie” i nie spadnie śnieg” a w listopadzie może być „plus 16 stopni i słonecznie”.
W każdym bądź razie pomimo iż auto odpoczywa od listopada do marca to opony które zakupiłem są właśnie idealne dla mnie kiedy chce czuć się pewnie w każdych warunkach co udowodniło szereg testów i opinii użytkowników. Wersja z oznaczeniem „plus” oferowana od jesieni roku 2017 jest jeszcze poprawiona w stosunku do opony która debiutowała w roku 2015.
Co zabawniejsze opony zakupiłem 25 stycznia w jednym z niemieckich sklepów internetowych. Dlaczego akurat taki wybór to sprawa oczywista. Cena 106 Euro za sztukę to prawdziwa okazja, przy najniższej cenie u sprzedawców z Polski nie niższej niż 520 zł (dane z końca stycznia 2019 roku).
Oczywiście zarówno w Polsce jak i w Niemczech klient jest ogłupiony regułkami że: „nie mamy opon starszych niż 2 lata od daty produkcji i że takowe są traktowane jako nowe” czyli bzdurne gadanie. Dlatego nawet wyższa cena nie jest wykładnikiem że otrzymamy oponę „świeżą” a nie dwuletnią.
W styczniu 2019 roku nie spodziewałem się nic nowszego jak rok 2018, jednak była tak dobra cena w jednym z bardziej znanych i renomowanych sklepów internetowych że opony się po prostu skończyły…
Moje zamówienie już opłacone a jak nie otrzymuje towaru, po tygodniu dzwonię i pytam, tłumaczą że drugi magazyn nie odpowiedział dlaczego nie ma wysyłki, druga interwencja po 12 dniach i już prawie miałem zrezygnować z zakupu… aż otwierając pewnego dnia „carport” (forma garażu nie murowanego obitego plandeką”) prawie potykam się o wieże opon które zostawił pół metra od wejścia kurier. Niestety nieciekawa praktyka ale nikt nie czeka w domu na dostawę towaru.
Miłe zaskoczenie przeżyłem oglądając towar:
- po pierwsze nie są „Made in Poland” bo ostatnie wyząbkowane Goodyeary obrzydziły mi produkty z fabryk w naszym kraju. Oczywiście „Made in Germany”
- po drugie na oponach widnieje DOT 02/2019 czyli są „jeszcze gorące” i wyszły z fabryki tuz przed zamówieniem bo w drugim tygodniu tego roku
No to zrobiłem niesamowity interes bo 424 Euro to około 1800 zł, do tego za stare opony dostałem 350 zł. Czyli świeżutkie Crossclimaty z rantem ochronnym, rozmiar 18 cali i indeks prędkości do 300 km/h za mniej niż 1500 zł.
Opony założyłem w Polsce gdyż oferta zmiany z wyważeniem za 90-100 Euro nie jest zbytnio do zaakceptowania a mój zaprzyjaźniony wulkanizator za 100 zł dokonał tego sprawnie i nie uszkodził przy tym moich pięknych i drogich alufelg.
Jak się jeździ ? Na razie przejechałem ok 700 km i z tego co wyczułem opony są bardziej miękkie, jakby wyższy komfort i mniej dobija. No tutaj największa robotę robi zawieszenie DCC a twardość amortyzatorów prawie zawsze ustawiam na „comfort”.
Jestem pewien ze chociaż nie planuje i używać tych opon w zimie to zarówno przy deszczu jak i przy temperaturze plus 25 stopni poczuję się pewnie i bezpieczne a opony jeśli będę dbał, rotował i konserwował przy moim spokojnym stylu jazdy wytrzymają do końca posiadania tego auta czyli jakieś 3 lata bądź 60 tys. km. przebiegu
Ostatnia aktualizacja: 05.04.2019 16:29:16
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Tak czy owak SUV to przyszłosc
A nie jak stare wielosezonówki zimowe osłabione które mozna uzywac latem
A co do dobrych dróg to róznie z tym jest
Mieszanka gumy jak obiecuje producent zapewnia takie same własciwosci nawet gdy opona ma 2 milimetry bieżnika. Zużywajac sie odkrywa nowe lamelle. Przy tym Michelin obiecuje wyższa trwałosc niz konkurencja. Zobaczymy czy starczą na 50 czy na 70 tys km.
No a skoro zima jest rzadkością to dadzą rade nawet przy -3 i lekkich opadach śniegu
Oczywiscie ze dam znac jak je widze po sezonie