Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Citigo kurczak » opony zimowe







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Citigo
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1208 razy
Data wydarzenia: 25.10.2014
opony zimowe
Kategoria: inne
Witam wszystkich
Dzisiaj słuchając się sugestii mediów (czego raczej nie robię)postanowiłem zmienić koła na zimówki.
Jakiś czas temu kupiłem nowe oryginalne felgi stalowe za 514 zł i oponki Dytona za 580 zł. Wyważenie nałożenie na felgi i wentyle kosztowało dodatkowe 50 zł. Razem 1144 zł.

Dzisiaj na spokojnie, sam w garażu zmieniłem kółka.
Obawiałem się czy nie będzie problemów z czujnikami ciśnienia które Unia Europejska nas uszczęśliwiła.
Na szczęście takie same felgi i takie same ciśnienie w oponach spowodowało, że żadnego sygnału alarmowego nie było.
W artykułach motoryzacyjnych straszą tych, którzy maja czujniki przy wentylach w środku koła z którym jest kontakt drogą radiowa. Opisują, że można włamać się do komapa samochodu i wszystko z nim zrobić, co myślę jest mało prawdopodobne.
W tym jeździdełku na szczęście są prostsze rozwiązania techniczne.


Dodano: 10 lat temu
To mi wygląda na opony "czternastki". Mnie kupno Daytonów "15 wygenerowało zeszłej zimy 800 złotych :P, choć markowe gumy kupuje się chyba za jedną sztukę po tyle [chytry]
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Te moje Daytony są chyba wykonane z mieszanki plastików a nie gumy! Pisków z siebie już nie wydają, nawet przy mieleniu kołami na rozgrzanym asfalcie...
Dodano: 10 lat temu
Do tondEK: Z moich doświadczeń wynika, że opony ekonomiczne mają słabsze karkasy oraz gorsze mieszanki gumowe.
Dodano: 10 lat temu
Do tondEK: dzięki za info. niestety się pospieszyłem i połaszczyłem na cenę. W Fabii, miałem Barumy, które chyba były podobnej jakości w czwartym sezonie nie miały dobrej przyczepności.
Na przyszłość tak jak panowie radzicie znajdę i będę podkładał kawał gumy.

Dodano: 10 lat temu
Do Slawomirus44: Co do moich doswiadczeń z Daytonem D320 (letnie opony) to pozytywy były tylko w 1 sezonie. W 2 wyraźnie mniej "kleiły" a od 3 to już dramat. Do tego sparciały na bokach - reklamacji nie uznano. Bieżnika mają jeszcze sporo, więc teoretycznie można jeździć...
Jak założe zimówki, to Daytony po 5 sezonie idą do kosza. Jak je kupowałem to chciałem zaoszczędzić, kolejny raz tego błędu nie popełnie i kolejny komplet opon będzie z najwyższej półki :)
Dodano: 10 lat temu
Do kstilger: Nie wspomnę, że progi i podłogę można uszkodzić też podnośnikiem hydraulicznym. U mojego ojca w Astrze w czterech miejscach gdzie podkłada się "stopki" od podnośnika progi są lekko wgięte. Jakiś jemioł za blisko je ustawił i teraz każdy próg w miejscach podparć jest lekko wybrzuszony...
Dodano: 10 lat temu
Do oloron: tak to pasuje - ważne, że żadnych kołpaków!
Dodano: 10 lat temu
Nawet fajnie wyglądają czarne stalówki w połysku do srebrnej karoserii ;)
Dodano: 10 lat temu
Do Slawomirus44: Już od tygodnia moje auta jeżdżą na zimówkach,wolałem to zrobić by nie czekać w kolejce na montaż,zresztą koła sami zmieniliśmy a na warsztat pojechałem z nimi tylko w celu wyważenia.
PS.Najlepiej kup podnośnik typu żaba dostępny już za ok.70zł,podstawisz go pod wzmocnienie podłogi,podłożysz kawałek grubej gumy i nie naruszysz "antykorozji".
Dodano: 10 lat temu
Małe auto to i koszty małe. Fajnie to brzmi, nowe felgi i opony zimowe za 1150zł:)
Dodano: 10 lat temu
mnie przekładanie opon czeka w przyszłym tygodniu i w brojlerze i w kurze:) a pod progi kawałek gumy warto podłożyć
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: bardzo dziękuję za cenne uwagi. No cóż kupiłem najtańsze opony na rynku, coś za coś. Co do gumiarzy, niektórzy zmieniają wcześniej aby uniknąć kolejek i ryzyka ze ktoś z pospiechu, odwali partaninę. Ja mam opony na felgach, ale nie wiedząc kiedy spadnie śnieg i kiedy będę miał wolną chwilę, żeby się pobawić w zmianę kółek. Zresztą o tej porze roku można się przejechać na mokrych liściach.

PS. jeżeli możesz mi doradzić z lewarkiem. Czy coś podkładać, czy kupić jakiś inny?
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
Dodano: 10 lat temu
Czekałem gdy po pierwszym ochłodzeniu wyrosną jak grzyby po deszczu tematy zmiany opon na zimowe. Zapewne czekają też na przymrozki "gumiarze", aby zacząć zapełniać swoje kalendarze i kieszenie. Apropos Dayton'ów to czytałem, że lamele nie są na całą grubość bieżnika i przez to opony szybko tracą swoje zimowe właściwości wgryzania się w śnieg.

Jeszcze mała uwaga - fabryczny lewarek używaj tylko w krytycznych momentach, gdyż podnoszenie za jego pomocą niszczy zabezpieczenie antykorozyjne progów.
Dodano: 10 lat temu
Słuszna decyzja z zakupem[up] Kilka sezonów masz spokój:)
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
6 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
4 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
26 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl