Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MatN90 » Otarcie felgi :(







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MatN90
SC
Jeździ: Audi A3
Wcześniej jeździł: Ford Focus, Ford Focus, Ford Focus
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 4471 razy
Data wydarzenia: 08.11.2016
Otarcie felgi :(
Kategoria: sytuacja na drodze
No cóż ja to jestem chyba urodzony pechowiec, niedawno dostałem kamieniem w szybę i powstał mały nienaprawialny odprysk, jeszcze niedawno chwaliłem się nowymi felgami na zimę i znowu nieszczęście. :(

Większość pewnie by się nie przejęła, ale prawdopodobnie dzisiaj zahaczyłem trochę felgą o krawężnik albo skręciłem kierownicę za bardzo podczas wyjazdu z mojego miejsca parnikowego (parkowanie równoległe na górce. Nienawidzę parkować na tej górce nie dość, że nie widzę krawężnika (sugeruję się ustawieniem auta przede mną), to często drugie auto zostawia mi zbyt mało miejsca. Ale jak parkuję prostopadle to mi obijają drzwi i błotniki. :( I tak źle i tak niedobrze. Z dwojga złego chyba lepiej poświecić felgi.
Nie słyszałem żadnych niepokojących dźwięków, ale coś mnie podkusiło by obejrzeć jak się sprawują alufelgi, no i niestety otarcie. Nigdy więcej nie kupię już Nokiana, ta opona może nadaję się do stalówek, ale do alufelg zupełnie NIE Polecam, następnym razem kupię oponę o gorszej trakcji, ale z rantem ochronnym. Choć sprzedawca zarzekał się Nokian WR D4 ma rant ochronny... Chyba milimetrowy... Cóż część z was napisała mi, że te felgi średnio pasuję na zimę i do tych opon i niestety to prawda, tylko nie mogę ich zwrócić. :(
Dodano: 8 lat temu
Do MatN90: mysle ze "otarcie" o studzienke, dziure na takiej wysokosci majać jakąś prędkość na pewno byś poczułi pewnie slady bylyby większe:) Myslę, że koło by odpadlo...
Dodano: 8 lat temu
Do MatN90: niestety ale nic co nowe wiecznie w takim stanie nie zostanie
Dodano: 8 lat temu
Jeżeli chodzi o parkowanie równoległe to zawsze parkuję tyłem (przez całe lato parkowałem w ten sam sposób i nawet nie zrobiłem ani jednej ryski na oryginalnych felgach Ford), jednak nie zawsze sąsiedzi zostawią mi tyle miejsca co trzeba i trzeba robić korekty, poza tym na 60% to uszkodzenie powstało przy wyjedzie i auto było zbyt blisko krawężnika. Już nie będę płakał, ale bardzo mi się nie podoba, że miałem piękne auto jak nowe, a w ciągu 6 miesięcy przez kamienie na drodze mój zderzak wygląda jak powierzchnia Marsa po bombardowaniu asteroidami, odpryski na masce, uszkodzona powierzchniowa warstwa szyby (taki mini odprysk) i to wszystko nie z mojej winy, a jak rozliczę to z AC to nie będzie jedna szkoda (która można wykupić w ubezpieczeniu jako bez utraty zniżek) tylko kilka i dlaczego ja mam bulić za coś za co nie ponoszę winy (poza felgą o ile to rzeczywiście jest otarcie o krawężnik, a nie otarcie ze studzienki albo dziury)?

Trudno się mówi kupuję kamerkę i będę wzywał o każde uszkodzenie Policję i sądził się z zarządcą drogi.
Dodano: 8 lat temu
Oj tam taż to tylko lekkie przeciągnięcie po feldze. U mnie żona rok temu nową felgę tak zjechała że aż oponę trochę rozcięła a żyć trza ... ;) ... z tą świadomością ehhh.....
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: A ja to rozumiem bo od zawsze tam robiłem, że na zimę kupowałem felgi stalowe i często właśnie letnie oryginalnie były 16 czy 17 aluminiowe a zimowe 15 stalowe. I nie chodzi tu o problem przekładania opon bo przecież samemu się tego nie robi tylko o to, że zmiana całych kół trwa u wulkanizatora jakieś 15 minut, a dodatkowo jak felgi są przechowywane u niego to wystarczy telefon by się umówić na konkretny dzień i godzinę i po problemie. A i wcale mnie nie przeszkadza to, że letnie są 225/45R17 a zimowe 195/65R15. Jeździ się w zasadzie tak samo a nie trzeba się zimą przejmować tym na co się wjedzie czy przy jakimś drobnym uślizgu zahaczy.
A co do cen opon letnich 17 calowych to owszem są droższe ale to już rzecz względna bo przecież nie ma przymusu stosowania felg 17-tek więc nikt nikogo nie zmusza.
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Suugeruje, ze posiadając tylko felgi 17 cali, o szerokosci 8 cali musismy szukac do nich zimowych opon rowniez w rozmiarze 225... Droga zabawa :)

Generalnie w teorii, biorac pod uwage proste rownanie - tarcie = wsp tarcia razy nacisk, powinno to wszystko nie zalezec od powierzchni styku. Jednak budowa opony i jej wlasciwosci, powstajace momenty przy skrecaniu i odksztalcenia - dowodza ze latem wieksza powierzchnia to lepsza przyczepnosc. A czemu pojawiaja sie glosy, ze wezsza opona to wieksza przyczepnosc na sniegu to wyjasnilem... Problem w tym, ze roznica w powierzchni styku jest na tyle niewielka, ze cisnienie wywierane na podloze nie jest wiele wyzsze ;)



Dodano: 8 lat temu
Do mario1942: ad 4 sugerujesz ze opona letnia w duzym rozmiarze jest tania?:)

od kiedy mniejsza powieszchnia styku to lepsza przyczepność?
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Ja nie rozumiem czego nie rozumiesz...
Po pierwsze taniej jest miec dwa komplety kol, bo mozna przekladac samem, kiedy sie chce...
Po drugie, zima krawezniki sa mniej widoczne, felge stalowa wyprostujesz - aluminiowej nie.
Po trzecie, na 15 masz wyzszy profil niz na 17 wiec trudniej o cos zahaczyc.
Po czwarte, opony zimowe w duzych rozmiarach sa drogie.
Po piate, zima jezdzi sie wolniej, nie trzeba wiec takich szerkoich gum... Dochodzi jeszcze dyskusyjna kwestia - wezsza opona zimowa - mniejsza powierzchnia styku, wieksze cisnienie na snieg i lepsza przyczepnosc.
Dodano: 8 lat temu
Do JacK: a ja nie rozumiem ludzi którzy mają na lata super wypaśne felgi ze niby to ładnie wyglada a w zimie jeżdzą na stalowkach:) jak by był problem przekładać całe gumy:). Albo lato 17 cali a zima 15 cali XD
Dodano: 8 lat temu
Ja wiem, że to co napiszę jest tutaj niepopularne ale po pierwsze to tylko felga, a po drugie to nie bardzo rozumiem sens kupowania felg aluminiowych na zimę.
A po trzecie już zupełnie nie rozumiem podejścia kupię gorsze zimówki ale z rantem.
Z tego też co widzę na zdjęciu kształt ramion felg aż się niestety prosi o zarysowanie i na moje oko to żaden rant tego nie ochroni.
Więc spokojnie popatrzeć na to zarysowanie z dystansem (i tak brud przykryje) i jeździć.
Dodano: 8 lat temu
Do mario1942: Równolegle przodem nigdy nie parkuję, bo nigdy nie ma tyle miejsca na ten manewr. Tyłem parkuje zawsze na raz bez korekty
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Do tego trzeba miec anielska cierpliwosc, czas i parkowac tylem. Parkowanie rownolegle przodem bywa duzo bardziej zdradliwe. Ogolnie sa ludzie co nie rysuja felg (znam takich kilku i podziwiam), ale jak tak patrze na wypasione auta w DE to widac SLSy z pozdzieranymi felgami, GT czy nawet Astony... Wiec chyba nie ma co plakac, tylko jezdzic i rysowac do woli :D
Dodano: 8 lat temu
Do MatN90: Nie ma okreslonego rantu odgornie. Sa bardzo rozne modele - trzeba zobaczyc samemu jak wyglada na zywo. Ale nawet z maksymalnym rantem zawsze opona sie #naddaje# i tak da sie przytrzec...
Dodano: 8 lat temu
Do mario1942: Wystarczy mieć elektrycznie sterowane lusterka i "opuścić" lusterko podczas parkowania przy krawężniku - w ten sposób parkuję 2cm od krawężnika i nie rysuję felg. Kolejna metoda to opona balon i wtedy nie sposób przytrzeć felgi :)
Dodano: 8 lat temu
Do MatN90: Sześć i pół cala na dwieście piątki pasuje jak najbardziej,nawet siedmiocalowe felgi nie powinny być zbyt szerokie,faktycznie opony różnych marek mimo tego samego rozmiaru potrafią różnić się szerokością a raczej nie powinny.
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Felga ma wymiary jak z homologacji 16x6,5 cala ET 50 i do tego opona 205/55 R16, na takich samych kołach tylko stalowych wyjeżdżał focus z fabryki. To nie są koła dobrane na krzywy ryj, nawet średnica piasty jest taka jak w oryginalnych felg. A niektórzy mądrale mówili, że będzie balon i żebym brał szersze felgi 7 cali, jak widać to ja miałem rację, tyle, że opona wygląda jak nisko profilowa, letnie 215/55 R16 na szerszej feldze 7 cali, wyglądały jak balony.
Dodano: 8 lat temu
Do MatN90: Może nie jest tu winny brak rantu a niedopasowanie zbyt szerokiej felgi do węższej niż potrzeba opony.
Dodano: 8 lat temu
Do mario1942: A wiesz jak zimówka ma duży rant ochronny, bo te mogę dać ojcu i kupić sobie nowe.
Dodano: 8 lat temu
Straszne uczucie tak porysowac idealna felge... Wiem cos o tym. Ale jest na to lekarstwo - porysowac po raz drugi :) Jak parkuje sie przy kraweznikach to nie sposob tego uniknac... Niestety trzeba przywyknac, lub miec ogromny rant ochronny.
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl