Wpis w blogu użytkownika
MatN90
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 4471 razy
Data wydarzenia: 08.11.2016
Otarcie felgi :(
Kategoria: sytuacja na drodze
Większość pewnie by się nie przejęła, ale prawdopodobnie dzisiaj zahaczyłem trochę felgą o krawężnik albo skręciłem kierownicę za bardzo podczas wyjazdu z mojego miejsca parnikowego (parkowanie równoległe na górce. Nienawidzę parkować na tej górce nie dość, że nie widzę krawężnika (sugeruję się ustawieniem auta przede mną), to często drugie auto zostawia mi zbyt mało miejsca. Ale jak parkuję prostopadle to mi obijają drzwi i błotniki. I tak źle i tak niedobrze. Z dwojga złego chyba lepiej poświecić felgi.
Nie słyszałem żadnych niepokojących dźwięków, ale coś mnie podkusiło by obejrzeć jak się sprawują alufelgi, no i niestety otarcie. Nigdy więcej nie kupię już Nokiana, ta opona może nadaję się do stalówek, ale do alufelg zupełnie NIE Polecam, następnym razem kupię oponę o gorszej trakcji, ale z rantem ochronnym. Choć sprzedawca zarzekał się Nokian WR D4 ma rant ochronny... Chyba milimetrowy... Cóż część z was napisała mi, że te felgi średnio pasuję na zimę i do tych opon i niestety to prawda, tylko nie mogę ich zwrócić.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Trudno się mówi kupuję kamerkę i będę wzywał o każde uszkodzenie Policję i sądził się z zarządcą drogi.
A co do cen opon letnich 17 calowych to owszem są droższe ale to już rzecz względna bo przecież nie ma przymusu stosowania felg 17-tek więc nikt nikogo nie zmusza.
Generalnie w teorii, biorac pod uwage proste rownanie - tarcie = wsp tarcia razy nacisk, powinno to wszystko nie zalezec od powierzchni styku. Jednak budowa opony i jej wlasciwosci, powstajace momenty przy skrecaniu i odksztalcenia - dowodza ze latem wieksza powierzchnia to lepsza przyczepnosc. A czemu pojawiaja sie glosy, ze wezsza opona to wieksza przyczepnosc na sniegu to wyjasnilem... Problem w tym, ze roznica w powierzchni styku jest na tyle niewielka, ze cisnienie wywierane na podloze nie jest wiele wyzsze
od kiedy mniejsza powieszchnia styku to lepsza przyczepność?
Po pierwsze taniej jest miec dwa komplety kol, bo mozna przekladac samem, kiedy sie chce...
Po drugie, zima krawezniki sa mniej widoczne, felge stalowa wyprostujesz - aluminiowej nie.
Po trzecie, na 15 masz wyzszy profil niz na 17 wiec trudniej o cos zahaczyc.
Po czwarte, opony zimowe w duzych rozmiarach sa drogie.
Po piate, zima jezdzi sie wolniej, nie trzeba wiec takich szerkoich gum... Dochodzi jeszcze dyskusyjna kwestia - wezsza opona zimowa - mniejsza powierzchnia styku, wieksze cisnienie na snieg i lepsza przyczepnosc.
A po trzecie już zupełnie nie rozumiem podejścia kupię gorsze zimówki ale z rantem.
Z tego też co widzę na zdjęciu kształt ramion felg aż się niestety prosi o zarysowanie i na moje oko to żaden rant tego nie ochroni.
Więc spokojnie popatrzeć na to zarysowanie z dystansem (i tak brud przykryje) i jeździć.