Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda City » Pierwsza drobna awaria ciąg dalszy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda City
  • przebieg 14 000 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.4 i
Dodano: 10 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 1261 razy
Data wydarzenia: 16.07.2014
Pierwsza drobna awaria ciąg dalszy
Kategoria: awaria
Chciałem opisać ciąg dalszy drobnej usterki.

Tak jak pisałem wcześniej miałem problem z wentylatorem dmuchawy. Po zamontowaniu opornicy/ rezystora który steruje obrotami wentylatora wydawało mi się, że wszystko jest w porządku. Ale okazało się, że wentylator nie chce ruszać na 1 i często na 2 biegu. Trzeba najpierw włączyć 3 bieg i zejść niżej. Na początku myślałem, że któraś sprężynka jest pęknięta i nie styka, a to przeoczyłem przy naprawie. Ale po wyjechaniu w trasę po 3 godz. Wentylator przestał działać. Blaszka znowu się odlutowała. Potem znalazłem, że blaszka odlutowuje się pod wpływem temperatury i jest to zabezpieczenie wentylatora przed przegrzaniem.

Zabrałem się za wymontowanie wentylatora i okazało się, że dość ciężko się obraca. Podjechałem do elektryka, który naprawia sprzęt AGD. Przesmarował mi łożyska i wymienił podkładkę plastikową, która pod wpływem temperatura zaczęła się topić. Wentylator zaczął lepiej działać, ale niestety dużo to nie dało, bo znowu przestał działać. Myślałem by wymienić łożyska, bo pewnie się zatarły, ale kilka warsztatów w których byłem nikt nie chciał się podjąć ze względu braku części. W wentylatorze zastosowano łożyska ślizgowe/ panewki. Dodatkowo wentylator jest raczej nie rozbieralny. Tata znalazł znajomego, który kiedyś naprawiał drobny sprzęt. I w sumie udało mu się go naprawić. Okazało się, że wentylator był wybrakowany, na wałku był metalowy zadzior, który tarł w podkładkę. Gość wszystko wypiłował i dzisiaj w trasie wentylator przetestowany i wszystko działa. Cała naprawa kosztowała 20zł plus 10zł za pierwsze smarowanie i wymianę podkładki.

Trochę zawiodłem się na jakości Japończyków.
Szukałem też nowego wentylatora jeśli tego nie udało by się naprawić i cena w ASO jest zabójcza 650zł netto. Nie ma też zamienników i nie znalazłem wersji używanych. Więc jedyną alternatywą jest ASO Hondy.
Jednemu użytkownikowi z forum również wymieniano ten wentylator jeszcze na gwarancji, więc może często zdarzały się wadliwe sztuki.
Ostatnia aktualizacja: 16.07.2014 20:54:39
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do gregruda: Tak jak pisałem w temacie, został spiłowany zadzior na wałku który tarł w metalową podkładkę. Gość mówił, że dość mocno starł tą podkładkę co powodowało, że ciężko się obracał zwłaszcza na niskich obrotach. Po prostu został wygładzony pilnikiem i papierem ściernym oraz nasmarowane łożyska. Nie znam się aż tak dokładnie na budowie silnika by powiedzieć coś więcej. Byłem w kilku punktach naprawy i większość nawet nie chciała nawet zajrzeć do środka, ze względu, że nie mają łożysk ślizgowych do niego, a myśleli chyba, że jest to ich wina.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do -Marek-: Ja mam ten sam problem.Jeżeli to nie tajemnica to na czym polegała naprawa ułożyskowania silnika dmuchawy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Musiała być jakaś wadliwa seria tych wentylatorów i akurat Tobie się trafiła.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Jak znam życie to ten wiatrak w życiu na swoje łopaty żadnego Japończyka nie widział.....
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
achsz te skośnookie małpy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Stig210: to powinni nadzorować podwykonawce ale widać tylko kasa się liczy a dobre imię firmy kreują starsze modele. 14 tys km na wiatrak to szczerze to złom jest.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Niestety, w dzisiejszych czasach wszystkie marki idą na ustępstwa w dziedzinie jakości , i to praktycznie bez względu na klasę auta.
Samej Hondy bym raczej nie winił , bo raczej sami tego elementu nie wyprodukowali tylko zlecili podwykonawcy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do ojciecmajster: Tak aktualny, ale tylko dlatego, że jest to 3 auto w rodzinie. Jeździ się nim głównie w mieście, a że mieszkam w małym mieście to odległości jakie pokonuje nie są duże.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Ja miałem te szczęście, że mi go wymienili jeszcze na gwarancji. Zaczął głośniej pracować, niekiedy piszczeć, więc od razu zwróciłem się z tym do ASO.

PS. Ten przebieg 14 tys to aktualny?
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 16 godzin temu, przez darek-k
Poprzednie Xenon słabo świeciły, tym razem wybór padł na żarówki Xenon Philips i postojówki osram blue koszty żarówki Xenon Philips - 399zł postojówki osram - 10zł wymiana kilka ...
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia koszty ...
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie