Wpis w blogu auta
Renault Kadjar
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1484 razy
Data wydarzenia: 21.04.2016
pierwsze 1000 km
Kategoria: obserwacja

Trasa jest przyjemna. W aucie do 130 jest zupełnie cicho, później zaczyna się więcej szumów. Dynamiczna jazda wymaga redukcji przy wyprzedzaniu zwłaszcza w trybie eko, bo zarówno 5 i 6 przełożenie są raczej do spokojnej, zrównoważonej i zrelaksowanej jazdy. Auto owszem przyspiesza, ale nie są to reakcje do wyprzedzania. Wyłączenie eko zdecydowanie ożywia silnik, jego charakterystyka się zmienia i wtedy wyprzedzanie na każdym biegu oczywiście przy odpowiednich prędkościach obrotowych silnika jest całkiem przyjemne.
Ustawiłem wyświetlacz centralny w specyficznym trybie - na środku wyświetla się prędkość, wokół przesuwa się pierścień obrotów jednak bez skali, a w pewnym zakresie jest oznaczenie eko, które pokrywa się w dużej części z maksymalym momentem obrotowym na niskich obrotach. Po prawej stronie ustawiłem skalę ze spalaniem średnim uzupełnianym wskaźnikiem spalania chwilowego. Obserwuję skutki swoich zachowań, ich wpływ na spalanie i dynamikę. Wnioski w trakcie.
A na koniec rzecz która mnie bardzo bawi i sprawia przyjemność: bezkluczykowy dostęp do auta i jego uruchamiania. To gadźet ale miły i użyteczny. Jest jeszcze coś - zaskoczę Was - dzwięk pracy silnika! Cichy, równy, ale dodatkowo słychać dźwięk turbiny...!!!

To tyle. Zapowiada się, że codzienność będzie sympatyczna, bezduszna, ale sympatyczna. To cena postępu, ale również to efekt starzenia się - mojego, nie 300tki.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
38
komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Czy ja napisałem że mam kłopot z ekonomiczną jazdą albo że jaram się dotykowym wyswietlaczem? Popatrz na raporty spalania mojego 300C i na wersję Kadjar`a a znajdziesz odpowiedzi. Co do wieku i postępu zastanawia mnie jedynie, czemu nadal nie jeździsz FSO Polonez...
Tak czy siak, sam jestem ciekaw, jak Tobie będzie się Renault sprawowało. Ja tam jestem zadowolony ze swojego, pięć lat minęło i... jest ok.
Szerokości.
Ja tryb eco traktuję tylko w celu upłynnienia ruchu w mieście przy częstym żonglowaniu biegami (bo ogranicza moc przez co mniej szarpią operacje ze sprzęgłem). Masz jakieś inne obserwacje?
Do MaArek77: Też zawsze unikalem szyberdachow w aucie, bo tylko są źródłem wilgoci i problemów.
No gdyby nie ten rozwój jeździlibyśmy do dzisiaj autami na poziomie golfa 2.
Dziwne że właściciele merców klasy S nie marudzą że mają graty przeładowane elektroniką (tam to dopiero jest kosmos, odpalić auta nie idzie bez przeczytania instrukcji)
Uwielbiam gadżety i rzeczy ułatwiające życie kierowcy.
Ale niestety nie popieram systemu bez kluczykowego. Brak kluczyka to początek koca samochodu.
Nie ma to jak strzelić pilotem na otwarcie drzwi i odpalić kluczykiem.
Można wtedy założyć także blokadę zapłonu (takie odcięcie dla złodzieja).
A przycisk to jak koledzy mówili bardzo proste i szybkie do ukradzenia
Szukając auta chciałem wszystko co nowoczesne ale unikałem szyberdachu bo jest bez sensu i użyłbym go 2 -3 razy a nie używany sie psuje (trzeba czyścić odprowadzenia wody i smarować prowadnice) i systemu bez kluczykowego