Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 877 razy
Data wydarzenia: 17.12.2015
Pierwsze wrażenia
Kategoria: obserwacja
Ponieważ swoją "Asterką" zrobiłem swoje pierwsze 1500 km postanowiłem podzielić się z Wami moimi odczuciami.
Będę bezpośrednio nawiązywał do mojego poprzedniego samochodu, o którym możecie poczytać tam -> http://www.autowcentrum.pl/samochod/ford-mondeo,1999832045/
Co do Opla, to jak pewnie co niektórzy wiedzą, początki były trudne - na dzień dobry pojawił się problem ze skrzynią - więcej można przeczytać tam ->
http://www.autowcentrum.pl/blog/post/pierwsze-przygody-ze-skrzynia-m32,33031/
Ale dość linków - skrzynia naprawiona, mam nadzieję że tym razem wytrzyma dłużej niż kolejne 80 tyś km.
Co nie co o samochodzie - jak widać jest to model z 2011 roku, w dość fajnej wersji Sport. Wiem że miało nie być już linków, ale gdyby kogoś interesowało wyposażenie to odsyłam tam -> http://opelastra24.eu.interiowo.pl/modele/opel-astra-j-sport.html
To co mnie urzekło w tym samochodzie to sportowe fotele, które są po prostu kapitalne. Astrę praktycznie skreśliłem podczas pierwszych oględzin, ponieważ poprzednie wersje które oglądałem były po prostu moim zdaniem mało komfortowe i "brzydkie".
Ten egzemplarz wyjątkowo mnie urzekł, ponadto bi-ksenonowe światła i podgrzewana kierownica przelała szalę i wybór padł właśnie na posiadany model.
Silniczek naprawdę daje radę, pomimo że to tylko 1.4, turbo robi "robotę". Wprawdzie ciekawie zaczyna się robić dopiero powyżej 3000 obr/min, ale coś za coś. Skrzynia w tej chwili chodzi bardzo płynnie, mogą przeszkadzać dość odczuwalne "skoki" podczas wbijania biegów, ale ja to lubię i w ogóle mi nie przeszkadza.
Układ jezdny jest całkiem przyzwoity, choć jak na wersję Sport "stoi" zdecydowanie za wysoko i jest za miękki - ale na to już znalazłem sposób o którym napiszę innym razem.
Wnętrze całkiem przytulne, bardzo ładnie wygląda podświetlenie lewarka zmiany biegów, jak już wspomniałem przednie sportowe siedzenie z regulacją podparcia na nogi i regulacją we wszystkich płaszczyznach sprawuje się znakomicie. Niestety posiadane radio to seryjnie najniższa półka (CD 400) i dźwięk który się z niego wydobywa jest mocno niezadowalający. W przyszłości może wymienię przednie głośniki, bo czytałem że wygłuszenie drzwi + dobrej klasy głośniki przynoszą oczekiwane efekty.
Miejsce - no niestety porównywać dużego "kombika" z obecną Asterką to jak mieszkanie w domu i w bloku - miejsca nigdy nie będzie tyle co w tym pierwszym. Ja wprawdzie sporych rozmiarów nie jestem, ale siedzę "na leżąco" co wpływa na ilość miejsca za kierowcą którego jest troszkę za mało. Bagażnik nawet nawet - bardzo podoba mi się opcja "trój-dzielonej" podłogi bagażnika - w wersji wyposażenia to się nazywa Flex Floor.
Było to co mam, a teraz to czego nie mam. Niestety przyzwyczajony standardem Forda w postaci podgrzewanej przedniej szyby - póki co zimy nie ma - ale kilka razy zabrakło mi tej funkcji. Nie przyzwyczajony, musiałem przystąpić do operacji drapania przedniej szyby.
Reszty "grzechów" nie pamiętam.
Reasumując - Astra to całkiem fajny samochód, za przyzwoite pieniądze, gdyby nie skrzynie M32 które lubią się zepsuć, byłoby jeszcze lepiej. Co do spalania, to tragedii nie ma, na chwilę obecną utrzymuje się w okolicy 8l/100km.
Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Jaki masz udział miasto/trasa w spalaniu?
Na jakich laczkach jeździsz, na zdjęciu wyglądają na 215/50 R17
Widzę, że też masz dymione tylne lampy
U mnie jest F17 i idealna też nie jest, gdy robi się poniżej 8 stopni zaczyna topornie pracować i czasami haczyć 2'gi bieg. Po rozgrzaniu jak ręką odjął. Wymieniałem olej, ale poprawa nie jest jakaś znacząca. U znajomego przy tej samej skrzyni to samo.
W poprzedniej Astrze miałem F13 i bajka podobna, niższe temperatury i toporna praca... Te auta tak po prostu mają
Ładniejsza od pokracznego golfa 6 czyli piątki po liftingu z lampami tylnymi żywcem zdjętymi z touarega.
Wady to 48 przycisków na panelu konsoli, nadwaga ok 150 kilogramów i dzięki temu gorsze osiągi i wyższe spalanie.
No silnik 1.4 Turbo o mocy 140 koni jest świetny, sprawdzony i nadaje się do montażu LPG. Spalania 8 litrów na "ciężką nogę" do przeżycia
Gdyby auto miało kolorowy wyświetlacz radia/nawigacji to wszystko pasowałoby idealnie.
Są bi-ksenony, parktronik przód i tył, zapewne podgrzewane fotele.
Opel to rozsądna propozycja, niedrogie auto jakości wykonania chociaż trochę zbliżonej do vw, a zostawia w tyle wszystko co z Francji i Włoch.
Powodzenia
Dobre nagłośnienie potrzebne jest tylko w starych autach, gdzie wszystko telepie i trzeba to zagłuszać muzyką np. w moim Lanosie
Marcin w swojej ma podgrzewaną przednią szybę, przez grzałką zamontowaną w nagrzewnicy, zastanawiam się jak by coś takiego zamontować u mnie