Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Pierwszy diesel w mojej karierze...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
  • przebieg 11 000 km
Dodano: 12 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 1313 razy
Data wydarzenia: 28.03.2013
Pierwszy diesel w mojej karierze...
Kategoria: inne
Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, miły dla ucha dźwięk silnika, po poczytaniu co nieco o dieslach staram się stosowac do porad, obroty, odpalanie itp. Komputer pokładowy pokazuje 5,2 l po mieście, zatem pozytywnie po benzynowym, który wypijał 6,8l. Oby dalsza eksploatacja okazała się równie pozytywna i ekonomiczna. Auto pieknie wykonane i wyposażone. Nowoczesna konstrukcja, więcej miejsca w kabinie. Przyspiesza bardzo dobrze i prowadzi się miło. Ciekawe, ze wyposażone tylko w zestaw naprawczy do kół (jednorazówka ze środkiem?) bez klucza i podnośnika, koło trzeba zorganizować samemu, brak dojazdówek w handlu.
Ostatnia aktualizacja: 29.03.2013 18:23:31
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do conductornine: Mnie też kazano jeździć z wyciekiem spod pokrywy rozrządu aż się rozwinie i się rozwinęło, tak że trzeba było wymienić łańcuchowy rozrząd. Masz gwarancje ok, ale dopilnuj by mieć ślad na piśmie iż zgłosiłeś taką usterkę i nie są wstanie nic z nią zrobić.
W przeciwnym wypadku potem gwarant powie iż za długo zwlekałeś i to Twoja wina, a Ty nie będziesz wstanie udowodnić, że było inaczej.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: No niestety mam najbliżej do ASO sprzedawcy oraz trwa gwarancja, zatem na razie opieram się na nich. Trzaski słyszą, łącznie z kierownikiem Hali, ale nie wiedzą co to, a na postoju nie występują. Jeden bystrzejszy sądzi, że to zawór turbosprężarki, ale dzwięki dochodzą bardziej z bliska, koło przegrody silnika ze strony pasażera, jak mniemam na moje ucho. Jest to kilka cyknięć czy suchych trzasków niezbyt głośnych w momencie dodawania gazu na biegach 2,3 przy przechodzeniu silnika z niskich obrotów na wyższe przy niewysokich predkosciach, najwyzej 40km/h na 3 biegu. Mogą sprawiać wrażenie nawet oporów jakiejs linki albo skrzypienia zawieszenia, ale linek tam nie ma, a auto też nie dostaje żadnych gwałtownych przechyłów. Kazano z tym jeździć aż się rozwinie, jest gwarancja. Ja podejrzewam jakąś mechanikę typu zawór, sterownik czy okolice przepustnicy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do conductornine: A jakiego typu są te hałasy i trzaski?
I gdzie próbowałeś je zdiagnozować?
Na ASO w tym przypadku bym nie liczył, prędzej na firmę specjalizująca się w dieslach bądź w turbosprężarkach (najlepiej by zajmowali się również chip tuningiem)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Czy masz jakąś wiedzę na temat zaworów turbospreżarki tej ze stałą geometrią? Może te moje hałasy i trzaski przy obciążaniu silnika pochodzą od zaworu turbiny? nikt nie może tego zdiagnozować.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do conductornine: Doblo posiada turbinę, ale bez zmiennej geometrii łopatek. Jest mniej wydajna, za to znacznie mniej awaryjna, u mnie jest już 216 Tkm i nie ma problemów. Warto tylko stosować olej zgodny z zaleceniami producenta, ja wymieniam co 10-15 Tkm. I tak jak pisałem uważać na rozrząd. Moim zdaniem biorąc pod uwagę koszta warto go sprawdzić co 80 Tkm i ewentualnie wymienić.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Zerkając na kanał dolotu powietrza przed nazwijmy to przepustnicą jest okrągły element wysokotemperaturowy z rurą przychodzącą z dołu silnika (spaliny, gorące powietrze?) czy to jest element ogrzewający wlatujące powietrze do silnika? mam nadzieję, że ten silnik 75KM nie posiada turbiny, nigdzie nie można tego wyczytać, ale tak mnie zapewniano.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do conductornine: Nie ma za co :). Jak będziesz dbał i lał dobre paliwo, to będziesz zadowolony. W aucie tej wielkości pewnie całkiem fajnie idzie i to przy bardzo umiarkowanym apetycie na paliwo.
Ja w Doblo mam 1.3 MJ tylko tam jest trochę za słaby biorąc pod uwagę masę i cx auta.
Wymiana rozrządu kosztowała na oryginalnych częściach z robocizną niecałe 700 zł, poza tym odpukać nic się nie dzieje.
Spalanie też niezłe mimo wysokiej masy i nie jest specjalnie głośny jak na diesla.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Jestem wdzięczny za wszystkie porady i uwagi, pilnie zastosuję, mam nadzieję na bezawaryjną długą eksploatację.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: Zgadzam się. Jest to na 99 % silnik Fiata i jest to bardzo udana konstrukcja jak na nowoczesnego diesla. Tylko warto od czasu do czasu wymienić łańcuchowy rozrząd, tym bardziej iż nawet na oryginalnych częściach Fiata koszt jest niewielki (niższy niż w wielu autach tej klasy przy wymianie paska), a zdarzały się awarie rozrządu, które są niestety kosztowne.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Czytnij sobie;)
http://www.vwgolf.pl/2008/10/01/jak-jezdzic-dieslem-czyli-10-przykazan-szczesliwego-kierowcy/
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do conductornine: Od FIATA na 99% tak jak "Oplowy" 1.9 CDTI 150KM który jest również montowany w Alfach, Lancia'ch, Chryslerach i Saabach tylko z mocą od 150 do 170KM i trochę inną charakterystyką niż w Oplach. Ale niestety są "jemioły" niemający pojęcia o temacie i kupują te motory w wersjach 8v od 105 do 120KM. Niby trwałość większa ale wół! A przy skrzyniach 6-biegowych machają wajchą od biegów szybciej niż "ssaki leśne" rękami w zatoczkach osłoniętych drzewami przy trasie... [rozpacz]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Właśnie ciekawe jakiego pochodzenia jest ta jednostka, wiadomo tylko, że już stosunkowo dawno stosowana w Oplach i ma niezłą opinię.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
JAk odpowiedni zadbasz, to nie będziesz miał większych kłopotów.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Jeżeli to jest 1.3 FIATA czyli MultiJet to będziesz zadowolony i z jakości i z umiarkowanego apetytu na paliwo. Nie ma nic lepszego w tym rozmiarze. FIAT dopracował małe Diesel'e do perfekcji.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Diesle GM razem z Fiatem ma jedne z najlepszych, nie wiem jaki rodzaj filtra cząstek stałych zastosowano w nowym aveo (tradycyjny czy w formie dodatkowego wtryskiwacza paliwa, który podnosi temperaturę spalania).
Samochód sam w sobie świetny, siostra ma od niedawna ale z bazowym benzyniakiem.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Mały myślę że oszczędny diesel. To już nie te ropniaki co kiedyś były produkowane. Obyś nie miał przykrych doświadczeń...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Dobrze się obchodz z motorem a powinien się odwdzięczyć,zapoznałeś 10 zasad ochodzenia się takim to się tego trzymaj;)pozdro
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Poszedłeś trochę pod prąd. Ludzie powoli zaczynają rezygnować z diesli, a Ty dopiero rozpoczynasz z nim przygodę.

Życzę pomyślnej eksploatacji i by pieniądze zaoszczędzone na stacji benzynowej nie wylądowały w kieszeni mechanika. :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
to dobrze na pewno fajny samochód życze miłej jazdy
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 21 godzin temu, przez niki129
Szukałem i szukałem , taniego dostawczaka w przyzwoitym stanie z klimatyzacją. Nie jest to łatwe coś takiego znaleźć. Znalazła się Dacia, bardzo fajny stan i mega dobrej cenie, nie ma co ...
6 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać. Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Tym razem trochę o Picadorze, który powrócił na ojcowskie łono ;) Ponownie stałem się jego współwłaścicielem razem z młodszą córą Dlatego też przed przekazaniem jej do jazdy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie