Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy CbrRR » Pierwszy motocykl dla niskiej i drobnej osoby?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika CbrRR
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 10826 razy
Data wydarzenia: 30.09.2012
Pierwszy motocykl dla niskiej i drobnej osoby?
Kategoria: inne
Wiele osób staje przed następującym dylematem:"Od jakiego motocykla zacząć?". Niedawno przerabiałem ten temat, gdy szukałem motocykla dla żony.
1. Jaka pojemność silnika i moc? Od tego zacząłem na samym początku. Nie wiedziałem jak drobna i niska osoba poradzi sobie z motocyklem o pojemności 500cm3, więc zacząłem szukać w motocyklach o pojemnościach od 125 cm3 do 250 cm3. Szybko jednak porzuciłem ten pomysł? Dlaczego?
Pierwsza przymiarka. Honda Rebel 125cm3. Malutki, zgrabny, lekki, lecz podczas gdy żona zaczęła kurs na prawo jazdy dostała na początek Suzuki Gn125 odpowiednik wcześniej wspomnianej Hondy Rebel. Po 5 godzinach przesiadła się na Yamahę YBR 250. Wtedy też zauważyłem, że skoro ma po dwóch miesiącach rzucić w kąt ten motocykl, gdyż będzie dla niej za słaby, głównie chodzi mi o wyprzedzanie, postanowiłem żeby przymierzyła się do Hondy Cb500. Z racji tego, że znam parę osób które taki motocykl posiadają z przymiarką nie było problemu. Tutaj napotkałem schody. Cb500 zwana także cebulą posiada dość szerokie siedzenie i zbiornik, a to niskiej osobie może przysporzyć wielu problemów, a także niepotrzebnych stresów. Pomyślałem, jest jeszcze Kawasaki Er5, lecz tak jak pomyślałem, od razu wróciłem do punktu wyjścia. Kawasaki jest identyczne do Cebuli. Owszem, można obniżyć na przednich "lagach", można także kupić zestaw obniżający bądź też u tapicera przerobić siedzenie, lecz to ostatnie można jedynie obniżyć, co nie rozwiązuje problemu szerokości tego elementu. Zacząłem poważnie zastanawiać się nad Hondą Nsr125 jest lekka generuje około 35 koni mechanicznych, lecz w tym momencie przypomniałem sobie, jak chodzi wydech tego motocykla. Dalej byłem w punkcie wyjścia. Przypomniała mi się rozmowa z jednym z użytkowników Awc na temat, motocykli. W tym momencie, przypomniałem sobie, że jest jeszcze jeden motocykl na który na początku nie zwróciłem uwagi. Suzuki Gs500. Po przymiarce, zdecydowaliśmy się na zakup pierwszego motocykla dla mojej żony. Pozwoliłem sobie przeprowadzić test tego motocykla.

Test Suzuki Gs500e.
Prezentowany motocykl został sprowadzony w 2008 roku z Anglii.
Uporządkuje wszystko podpunktami:
1. Dane techniczne
Silnik
Typ Czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie rzędowym
Chłodzenie Powietrzem
Rozrząd DOHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa 487 cm3
Średnica x skok tłoka 74 x 56,6 mm
Stopień sprężania 9 : 1
Moc maksymalna 46KM przy 9200 obr/min (od 1996r 45KM)
Maksymalny moment obr. 39Nm przy 7800 obr/min
Zasilanie 2 gaźniki Mikuni BST 33 SS
Smarowanie Pod ciśnieniem z mokrą misą olejową
Ilość oleju w silniku 3,2 l
Rozruch Elektryczny
Alternator 230W
Zapłon CDI
Przeniesienie napędu
Przeniesienie wstępne 2,71
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów 6 stopniowa
Przełożenia I-2,46, II-1,77, II-1,38, IV-1,12, V-0,96, VI-0,85
Przeniesienie końcowe Łańcuch o-ring 2,34
Podwozie
Rama Stalowa, podwójna, zamknięta
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy, średnica rur nośnych 37 mm, skok 120 mm, od 1993 r regulacja napięcia wstępnego sprężyn
Zawieszenie tył Wahacz wleczony, stalowy, pojedynczy elementy tłumiąco-resorujący, skok 115 mm
Hamulec przedni Pojedyncza pływająca tarcza o średnicy 310 mm, dwutłoczkowy zacisk
Hamulec tylni Pojedyncza tarcza o średnicy 250 mm, dwutłoczkowy zacisk
Ogumienie przód 110/70-17
Ogumienie tył 130/70-17
Wymiary i masy
Długość 2100 mm
Wysokość siedzenia 760 mm
Rozstaw osi 1410 mm
Masa sucha 160 kg
Masa do jazdy 188 kg
Maksymalna masa całkowita 380 kg
Dane obsługowe
Przegląd techniczny Co 6000 km
Wymiana oleju Co 6000 km
Olej SAE 10W40
Wymiana oleju bez filtra 2,6 l
Wymiana oleju z filtrem 2,9 l
Olej w widelcu teleskopowym SAE 10
Ilość oleju w goleni 382 ccm, od 1993 roku: 377 ccm
Luz zaworowy na zimno Zawory ssące i wydechowe 0,03-0,08mm
Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA-9 (zima poniżej 5C DPR 7 EA-9)
Odstęp elektrod 0,8-0,9mm
Obroty biegu jałowego 1200 +/- 100 obr/min
Kompresja cylindrów 10-14 bar
Kompresja minimalna (oba cylindry) 10 bar
Kompresja minimalna (jedne cylinder) 8 bar
Maksymalna różnica kompresji miedzy cylindrami 2 bar
Ciśnienie oleju 2,0-5,0 bar przy 3000obr/min
Zbiornik paliwa 17 l
Rezerwa 3,5 l
Paliwo Minimum 91 oktanowe
Osiągi
Prędkość maksymalna 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6 s
Średnie zużycie paliwa 4,8 l/100km
2. Sposób prowadzenia, oraz ogólne wrażenia:
Gs-ka prowadzi się znakomicie, dzisiaj wybrałem się nią na troszkę inną nawierzchnię, mianowicie, drogi polne i leśne. Oczywiście wiadomym faktem jest, że motocykl nie sprawdza się w ostrej jeździe w terenie, lecz przy spokojnym pokonywaniu piasków, korzeni, wzniesień nie trzeba się zbytnio podpierać. Motocykl jest lekki, zwinny wybacza wiele błędów co przydaje się świeżo upieczonym motocyklistom. Hamulce w tym wypadku są zdecydowanie lepsze niż w przypadku Kawasaki Er5. Powiem nawet, że są rewelacyjne. Przedni teleskop, jest jak dla mnie troszkę za miękki, lecz od 1993 roku wprowadzono regulację jego twardości, co dla mnie jest istotne. Pozycja za kierownicą jest dość wygodna. Z racji dzisiejszej aury miałem możliwość sprawdzenia motocykla na suchym jak i mokrym asfalcie. Prowadzi się znakomicie, lecz te mocne hamulce, są po części minusem. Nieumiejętne korzystanie z nich może prowadzić do zblokowania przedniego koła, a co za tym idzie można zaliczyć tzw. "ślizg" bądź też "szlif", czyli krótko mówiąc lecimy na bok albo na prawą stronę bądź też na lewą. Kończy się to różnie. Od drobnych zarysowań do uszkodzenia silnika. Dlatego polecam zainwestować w gmole ochraniające silnik. Zatankowałem do pełna i wyruszyłem w tą mieszaną trasę. Gdy licznik wskazyłem 65 mil(około 105 km), znowu zatankowałem do pełna. Byłem mile zaskoczony gdy licznik na dystrybutorze pokazał mi 4.26 litra. Około 15 mil zrobiłem po lesie, oraz innych drogach polnych a także wokół jeziora, przez różnego rodzaju przeszkody (korzenie, gałęzie itp.). Reszta została zrobiona w trasie przy prędkości 50-75 mil.
Na koniec pragnę tylko od siebie dodać:
Żeby kupić pierwszy motocykl proponuje najpierw do paru zrobić tzw "przymiarkę" oszczędzi to wam niepotrzebnych stresów związanych z różnymi cechami motocykla który jest np. dla was za wysoki, za szeroki, bądź za ciężki. Decydując się na zakup Gs500 możemy udoskonalić swoją technikę jazdy, a motocykl nie będzie nam w tym przeszkadzał, gdyż jak już wcześniej napisałem wybacza wiele błędów. Poniżej zdjęcia Hondy Cb500, Kawasaki Er5 oraz Suzuki gs500 te osotanie mojego autorstwa. Dorzucam także film pokazujący kulturę pracy i odpalanie zimnego silnika w gs500.
Zapomniałem o najważniejszym. Minus suzuki gs500 szczególnie dający się we znaki paniom, to brak schowka, lecz mały plecaczek rekompensuje tą stratę.

Zdjęcia:
Honda Cb500 potocznie zwana Cebulą







Suzuki Gs500e:

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2012 15:59:07
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Ostatnio robiłem tyle, że oponka do wymiany:P
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: [up] Kółka olimpijskie na asfalcie ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: http://widus.wrzuta.pl/film/1wYby3I3dao/zlot_leba_2011
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: Kiedyś moim szczytem marzeń był Simson, ale to zamierzchłe czasy kiedy sam miałem dwubiegowego ogara i o MZ nawet jeszcze nie śniłem ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: To były wyczyny:) Swoją drogą rozmawiałem dzisiaj przy piwku ze znajomym i stwierdziliśmy że najlepszym motocyklem jaki został wyprodukowany był Iż na wale kardana
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: Mi od Ogara odpadł silnik na torze crossowym jak w garb górki zaryłem brzuchem ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: My na żwirowni szaleliśmy. Pamiętam, że koledze odpadł zbiornik paliwa.
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: O tak! Motorynkę i Ogara ja też przerabiałem. Tamtych akcji to nawet pamiętać nie chcę. Jedna z delikatniejszych: rozpędzanie się Ogarem tyle żeby dało się zeskoczyć tak aby pojechał dalej i komu się uda trafić w jedyny słup na polanie i dokona jak największych zniszczeń. To jeden z pomysłów typu "light" [smiech2]
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: Niestety, tutaj są do dyspozycji dwa koła i jakieś prawa fizyki muszą występować. Zdarzało mi się także wyprawiać jakieś dziwne akcje za gówniarza ze znajomymi ale nie mieliśmy wtedy takich sprzętów, raczej jakieś komarynki itp.
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: Ja pamiętam dwie spore akcje u siebie na wiosce. Jedną jak koleś miał być pierwszy raz przewieziony motocyklem (jako pasażer) i nie był świadom, że trzeba się mocno trzymać więc jak kierujący dał po gazie to tamten spadł i się ostro pościerał tak, że mu jeszcze przez trzy miesiące piach z otarć na twarzy spod skóry wychodził (to była boczna droga), a drugi jak kolesie pod garażem chcieli sprawdzić ile się rozbuja Java350 na podnóżku z uniesionym tylnym kołem. Jak już sprawdzili to czekali żeby koło wyhamowało i przy mniej więcej 80km/h jeden pyta drugiego: chyba już można opuścić co? No to ten chyba tak... No i opuścili, a Javka jak nie wyrwie z kopyta do przodu prosto w drzwi od garażu... Na części poszła tak się pogięła ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: Filmik niezły! Fajne dzwony ale przyznam szczerze, że niektórych kolesi to aż mi się szkoda zrobiło ;-) brrrrr
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: http://www.youtube.com/watch?v=WVD9UL3fvAo&feature=related
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: Kto już kiedyś jeździł, a potem zrezygnował chce do tego wrócić, nie jesteś pierwszy ani ostatni, ja też kiedyś jeździłem co prawda x lat temu największa maszyna (chodzi o pojemność) jaką dosiadałem to była właśnie Mz Etz 150. Pamiętam syt. jak źle zredukowałem bieg ja zostałem a mz poszła
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: Ja większego wypadku nie miałem. Historii na motocyklu też jakiejś bardzo wielkiej nie mam. Miałem MZ151, a później MZ251 i trochę bujałem się Javą350 brata. Po prostu sprzedałem motocykl żeby mieć auto i tak już zostało do tej pory. Jakoś niedawno ochota mi wróciła. Może to kryzys wieku średniego ;-) Docelowo chcę choppera (chyba...?) bo w sumie to nie jestem pewny. Może turystyk wystarczy ;-) Zobaczę jak mi będzie szło [car]
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: Ja także po wypadku długo nie wytrzymałem. To jest silniejsze ode mnie
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: Muszę zapamiętać sobie Twój poradnik w "ulubionych" i wrócę do niego jak już zdam egzamin. Tak mnie nosi żeby mieć w końcu znów motocykl, że długo nie wytrzymam ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: Cbr masz nawet w 125 cm3 tylko że to wygląda jak cbr 600 z której dwa auta zrobiły sobie "kanapkę"
Generalnie tak jak napisałem: Gs porównywać można do Hondy Cb500 oraz Kawasaki Er5 lecz różni je szerokość siedzenia wysokość oraz waga. Gs jest chłodzony powietrzem i jest lżejszy
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: A który model Hondy ma podobne parametry do tego Suzuki? Ja CBR'kę to chyba najmniejszą to 650cm3 widziałem ale mogę się mylić bo dawno się tym nie interesowałem.
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: Szczególnie mocy, gdyż Suzuki trzeba wkręcać na wysokie obroty a Honda na pierwszym biegu 120 dwójka 180, co prawda żeby miała swoją moc to musi przekroczyć te 5 tyś na obrotomierzu wtedy nie trzeba zbytnio redukować ale nawet jak zredukuje z 5 na 4 to momentalnie obroty idą do góry a jeszcze szybciej wskaźnik prędkości
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: Rzeczywiście w klasie spalanie. Domyślam się, że jak przesiadłeś się ze swojego "potwora" na pięćsetkę to czegoś Ci brakowało ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: Hondą bardzo ekonomicznie nie użyłem 5 ani 6 begiu bo wtedy ma za ciężko przeleciałem 80 km na 3,69 litra a średnio tak z 5,5 litra mi pali więc jak na taką moc nie jest to wcale dużo
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: No widziałem, że mieści się w 5L/100km. Mój skuter ponad 3L/100km pije + olej bo to dwusuw....
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: Generalnie skupiłem się, na niższych drobniejszych osobach, lecz przypasowałem motocykl także do siebie, i dla mnie jest za mały. Owszem na początek jest w sam raz, natomiast bardzo cieszy ekonomia która przy obecnych cenach paliw pozwoli nam na rzadsze wizyty na cpn-ach
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: Tylko dla niskiej i drobnej osoby? Przy mojej posturze do nauki nie dałaby rady? ;-) Nie bardzo mi pasuje od razu coś mocnego bo mam dla kogo żyć...
Dodano: 12 lat temu
Do katrina76: W takim razie zwracam honor! Niech Ci dobrze służą... motocykl oraz mąż [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
Do Diego_El_Dingo: Wypraszam sobie,ale sama go kupiłam;p A ślub tu nie ma nic do rzeczy;D
Dodano: 12 lat temu
[puchar] Gratulacje [up]
Dodano: 12 lat temu
Do CbrRR: Ale Kasi dopiero po kupujesz :P [smiech2]
Dodano: 12 lat temu
Do Diego_El_Dingo: Trzeba nie trzeba, ciężko powiedzieć, ja przed ślubem miałem motocykl
Dodano: 12 lat temu
Ja chcieć mieć Varadero 125 XL na początek. Ale widzę, że wcześniej trzeba wyjść za mąż [smiech2] Gratuluję Wam!
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl