Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 5412 razy
Data wydarzenia: 15.10.2013
Pierwszy przegląd okresowy
Kategoria: serwis
Poszło dość szybko, bo samochód po nieco ponad dwóch godzinach był już do odebrania. Według listy przeglądu, poza doładowaniem akumulatora i korekcie ciśnienia w kole zapasowym, skończyło się na czynnościach kontrolnych.
Sam zgłosiłem dziwne białe zacieki pod przednią szybą (jeszcze nie wiem co to jest) oraz głuche stukanie z lewej strony z przodu. Stuki, które występują sporadycznie na nierównościach poprzecznych, są trudne do odtworzenia, więc mechanicy przyjrzeli się zawieszeniu i poduszkom silnika, ale nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości. Mimo to, przypomnę się jeszcze w tej kwestii.
W przypadku szyby jest to sprawa rozwojowa. Tajemnicze zacieki zauważyłem niedawno, więc przez najbliższy miesiąc będę je obserwował, aby jeszcze przed końcem gwarancji zgłosić problem do producenta, bo w ASO też nie wiedzą co to może być.
Całość kosztowała mnie 465 zł. Składa się na to robocizna, mój olej (Castrol EDGE 5W30), filtr oleju VW, korek (śruba) miski olejowej i materiały pomocnicze.
Mała dygresja na temat gwarancji mobilności. Przy okazji wpisu ,,Drugi przegląd serwisowy Longlife w VW ASO Lubin" autorstwa majcher836, poruszyłem temat stawiania pieczątki w dedykowanej temu rubryce w książce przeglądów serwisowych. W moim przypadku doradca sam z siebie wstawił pieczątkę w odpowiednie miejsce, więc moja (być może przesadna) dbałość o takie szczegóły została zaspokojona bez żadnej ingerencji

Kolejny przegląd planuję w grudniu 2014, bo wtedy wypada przegląd podstawowy, którego głównym celem jest wymiana płynu hamulcowego. Przy okazji, czy ktoś wie na ile skuteczna jest metoda odsysania starego płynu stosowana w serwisach VAGa ? Czy urządzenie odsysa płyn aż do zacisków ?
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez niki129
Tak jak w temacie, postanowiłem trochę przewietrzyć garaż.
Audi A2 i Daihatsu Terios zostały wystawione na sprzedaż. Uwaga obydwa auta sprzedały się w ciągu 24 godzin od wystawienia. ...
4
komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
32
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
7
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Do darhad i matti5d: Ok, dzięki za informację - będę dalej badał temat.
Stuki słychać z okolic zawieszenia czy właśnie poduszek. Sam silnik działa bez zarzutu.
Ktoś tu zdaje się opisywał, że ASO olało stukanie z silnika (też TSI) tuż przed końcem gwarancji, a potem silnik do wymiany już na koszt użytkownika.
Nie da się tego naprawić, a będzie tylko gorzej.
Aż dziwne że w ASO nie mają pojęcia co to jest.
Niemcy tak preferują wymieniać co 30 tys. km.
Jeżdżąc po mieście a nie po autostradach to raczej powinno stosować się wymianę co 15 tys. km i olej 5W/40 spełniający normę Vw 505 00.
Olrj droższy i niby starcza na 30 tys km i nawet dwa lata.
Dla mnie fałszywa oszczędność a raczej niszczenie auta.
Nie żebym negował serwis czy działania kolegi ale w moim ASO Vw powiedzieli że w Polsce Vw wycofuje sie z tego oleju.