Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 5369 razy
Data wydarzenia: 15.10.2013
Pierwszy przegląd okresowy
Kategoria: serwis
Poszło dość szybko, bo samochód po nieco ponad dwóch godzinach był już do odebrania. Według listy przeglądu, poza doładowaniem akumulatora i korekcie ciśnienia w kole zapasowym, skończyło się na czynnościach kontrolnych.
Sam zgłosiłem dziwne białe zacieki pod przednią szybą (jeszcze nie wiem co to jest) oraz głuche stukanie z lewej strony z przodu. Stuki, które występują sporadycznie na nierównościach poprzecznych, są trudne do odtworzenia, więc mechanicy przyjrzeli się zawieszeniu i poduszkom silnika, ale nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości. Mimo to, przypomnę się jeszcze w tej kwestii.
W przypadku szyby jest to sprawa rozwojowa. Tajemnicze zacieki zauważyłem niedawno, więc przez najbliższy miesiąc będę je obserwował, aby jeszcze przed końcem gwarancji zgłosić problem do producenta, bo w ASO też nie wiedzą co to może być.
Całość kosztowała mnie 465 zł. Składa się na to robocizna, mój olej (Castrol EDGE 5W30), filtr oleju VW, korek (śruba) miski olejowej i materiały pomocnicze.
Mała dygresja na temat gwarancji mobilności. Przy okazji wpisu ,,Drugi przegląd serwisowy Longlife w VW ASO Lubin" autorstwa majcher836, poruszyłem temat stawiania pieczątki w dedykowanej temu rubryce w książce przeglądów serwisowych. W moim przypadku doradca sam z siebie wstawił pieczątkę w odpowiednie miejsce, więc moja (być może przesadna) dbałość o takie szczegóły została zaspokojona bez żadnej ingerencji .
Kolejny przegląd planuję w grudniu 2014, bo wtedy wypada przegląd podstawowy, którego głównym celem jest wymiana płynu hamulcowego. Przy okazji, czy ktoś wie na ile skuteczna jest metoda odsysania starego płynu stosowana w serwisach VAGa ? Czy urządzenie odsysa płyn aż do zacisków ?
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2013 17:23:58
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Do darhad i matti5d: Ok, dzięki za informację - będę dalej badał temat.
Stuki słychać z okolic zawieszenia czy właśnie poduszek. Sam silnik działa bez zarzutu.
Ktoś tu zdaje się opisywał, że ASO olało stukanie z silnika (też TSI) tuż przed końcem gwarancji, a potem silnik do wymiany już na koszt użytkownika.
Nie da się tego naprawić, a będzie tylko gorzej.
Aż dziwne że w ASO nie mają pojęcia co to jest.
Niemcy tak preferują wymieniać co 30 tys. km.
Jeżdżąc po mieście a nie po autostradach to raczej powinno stosować się wymianę co 15 tys. km i olej 5W/40 spełniający normę Vw 505 00.
Olrj droższy i niby starcza na 30 tys km i nawet dwa lata.
Dla mnie fałszywa oszczędność a raczej niszczenie auta.
Nie żebym negował serwis czy działania kolegi ale w moim ASO Vw powiedzieli że w Polsce Vw wycofuje sie z tego oleju.