Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Silver Arrow
»
Pierwszy przegląd serwisowy po dwóch latach od zakupu Golfa - 2016
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 2725 razy
Data wydarzenia: 17.05.2016
Pierwszy przegląd serwisowy po dwóch latach od zakupu Golfa - 2016
Kategoria: serwis
Z początkiem maja wypadł mi pierwszy przegląd serwisowy w VW od chwili zakupu przy przebiegu 15 375 km. Jest to po prostu przegląd związany z oględzinami auta, który trzeba wykonać albo po dwóch latach od zakupu albo po 30.000km, a następnie co 1 rok albo co 30.000 km.
Wymiana oleju zgodnie ze wskazaniem zmiennego wskaźnika terminu przeglądu wypadła mi w grudniu 2015 r bo niestety olej long life nie dotrzymał do dwóch lat , o czym już pisałem http://www.autowcentrum.pl/blog/post/pierwszy-serwis-zwiazany-ze-zmiana-oleju-za-nami,33078/.
Wykonanie przeglądu, związane jest z przedłużeniem dożywotniej gwarancji mobilności samochodu, która to daje nam następujące możliwości:
•naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia,
•holowanie,
•samochód zastępczy,
•nocleg w hotelu,
•dalsza podróż (samolotem lub pociągiem),
•zwrot kosztów za przejazd taksówką,
•dostawa samochodu po naprawie,
•dostawa oryginalnych części zamiennych,
•pożyczka gotówkowa nie oprocentowana,
•serwis telefoniczny.
Ponadto z informacji udzielonych mi przez serwisanta, utrzymywanie serwisów i jednoczesnych przeglądów umożliwia partycypowanie w kosztach przez VW w sytuacjach gdy przykładowo faktycznie coś się zepsuje z winy koncernu po gwarancji.
Sam przegląd kosztował jeszcze w miarę przyzwoicie tj. 160,30 i obejmował sprawdzenie działania następujących elementów:
Samochód wewnątrz
•Sygnał dźwiękowy.
Samochód z zewnątrz
•Układ mycia reflektorów
•Oświetlenie z przodu – światła pozycyjne, światła mijania, światła drogowe, reflektory przeciwmgłowe, kierunkowskazy, światła awaryjne,
•Automatyczne sterowanie światłami mijania,
•Oświetlenie z tyłu – światła hamowania, tylne światło pozycyjne, reflektory do jazdy wstecz, tylne światło przeciwmgłowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, kierunkowskazy, światła awaryjne,
•Układ wycierania i mycia szyb,
•Pióra wycieraczek
Samochód od spodu
•Silnik i podzespoły w komorze silnika (z dołu),
•Skrzynia biegów, przekładnia osi i osłony przegubów,
•Układ hamulcowy,
•Grubość klocków hamulcowych oraz stan tarcz hamulcowych przednich i tylnych
Ogumienie
•Ciśnienie w oponach obu przednich kół,
•Ciśnienie w oponach obu tylnych kół,
•Ciśnienie w kole zapasowym,
•Sprawdzenie stanu i wyglądu bieżnika opony,
Komora silnika
•Akumulator,
•Poziom oleju silnikowego,
•Silnik i podzespoły w komorze silnika (z góry),
•Poziom płynu hamulcowego,
•Układ chłodzenia,
•Układ wycierania i mycia szyb.
Wszystko zostało pozytywnie odznaczone.
Ponadto poprosiłem by sprawdzono dodatkowo filtr powietrz, bo w grudniu nikt na to nie wpadł aby popatrzeć a mnie to umknęło i spać nie dawało. Filtr był zabrudzony więc go wymieniono, a koszt tej przyjemności to 104,90 zł + 20,90 zł za wymianę.
W sumie cały przegląd kosztował 286,10 zł.
Kolejny przegląd serwisowy wypada za rok i może się uda go połączyć z wymianą oleju ale to już loteria, bo czujnik gradacji oleju może zadecydować, że wymiana oleju będzie w styczniu lub innym miesiącu. Wiąże się to po części z techniką jazdy oraz pokonywanymi dystansami krótszymi bądź dłuższymi (oczywiście korzystniejsze są te dłuższe, z którymi u mnie jest różnie). No ale może się uda, żeby dwa razy do serwisu nie kołować.
Pozdrawiam
I do następnego wpisu.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Nigdy w życiu nowego auta!!!
Stosuję jeden z droższych olejów i w miarę trzymam się okresów przeglądowych podanych przez producenta. I wszystko gra...
Cena standardowa jak za kompakta na I przeglądzie (z olejem niecałe 800 zł), bez względu na markę.
I do tego komputer decyduhe mierzac lepkosc kuedy mam go wymienic.
To chore bo wtedy kilkuletnie auto ma 180 tys km i mialo wymieniany olej tylko 5 razy.
Wiec nie dziwi ze przy takim przebiegu rozpada sie silnik i ze mowia ze TSI to zlom.
Bo o to im chodzi.
Ja wlasnie w swoim GTD ktory ma 16 miesiecy i 9000 km przebiegu wymienilem stary olej.
Bede go wymienial co 15 tys. km. A tedaz po prostu profilaktycznie.
I co wazniejsze zakupilem zgodny z norma dla TSI i TDI czyli 504.00 lub 507.00 i lepkosc 0W30.
Przeszedlem na najlepszego Castrola Professional ktorego litr kosztuje od 50 do 90 zl.
Z tym ze jak wie sie gdzie placi sie 55 zl za litrowa butelke a jesli nie wie to 90 zl w ASO.
Lacznie za 280 zl mam nowy olej o oryginalny filtr.
Chyba warto dla zywotnosci silnika.
Polecam koledze olej gorszy ale wymieniac co roku.
Szerokości.