Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Focus 1.6 TDCi TREND DPF 109KM "Foka GT"
»
Pierwszy serwis
Wpis w blogu auta
Ford Focus
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 745 razy
Data wydarzenia: 24.05.2016
Pierwszy serwis
Kategoria: serwis
Generalnie miała zostać zrobiona klasyka rorząd + filtry + olej i ekstra uszczelniacze wtrysków, które zostały wkalkulowane w zakup i sprawa była mi dobrze znana. Pierwsze jaja wyszły po demontażu wszystkiego z górnej pokrywy silnika. Wtryski z uwagi, że nie wyglądały idealnie zostały oddane do zakładu diagnostycznego. Okazało się, ze nie wszystkie spełniają swoje wyśrubowane normy pracy i wymagają wymiany tego i owego 3 szt. przeszły I etap regeneracji wstępnej, po czym odżyły (3x150zł). Wtrysk nr 4 pełną regenrację z wymianą końcówki BOSCH na nową (350 zł) - łącznie z rabatem po znajomości 750 zł.
Reszta poszła zgodnie z planem. Zestaw rozrządu GATES, komplet usczelek, pasek klinowy itp.itd.(szczegóły w dzienniku jeśli ktoś jest zaintersowany).
Teraz mała ciekawostka. Przed serwisem zdążyłem zrobić pierwszy 1000km. Pojawiało się dziwne szarpanie przy dłuższej jeździe z prędkościami powyżej 120km/h które samoczynie ustępowało po kilku minutach. Pojawiło się podejrzenie, że DPF może kończyć swój żywot. Oczywiście na kompie był odpwiedni błąd (czestotliwosc regeneracji DPF). Po serwisie błąd znikł i póki co testuje co będzie. Na S6 staram się trzymać 140-150km/h i dziś było ok. Wiele osób wycina od razu DPF, a później się okazje, ze to wcale nie była przyczna. Jest możliwość, że powyższe powodowały jednak wtryski. Mam nadzieję, że może ojaw nie wróci już i przez jakiś czas będzie dobrze (bo zepsuć to się może wszystko i zawsze, a im nowsze auto tym więcej-->z tym trzeba się liczyć).
Z uwagi na powyższe, nie wymniałem jeszcze oleju, bo czekamy na wynik, żeby w przypadku problemu z DPF nie zmieniać go drugi raz na darmo.
Został jeszcze jeden bład do uporania "przeładowanie turbo". Stosowne testy odbędą się na początku czerwca. W tej chwili jest typowany jeden elektrozawór i drobna nieszczelność w turbiny (widoczne lekkie okopcenie).
Jeśli, ktoś miał podobne objawy i udało mi się wszystko rozwiązać niech da znać. Tymczasem szerokości Panowie i Panie.
Ostatnia aktualizacja: 28.06.2016 10:39:58
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Kurcze, nie myślałem, że to normalka, takie wysiadanie gumek
Na 55.000 km, które zostało zrobione Cytryną, tylko raz był robiony ten zabieg? ale to chyba dobrze, nie?
W Cytrynie były też jakieś przedmuchy przy turbinie, ale w serwisie wymienili jakieś oringi, czy coś takiego (koszt części 10 zeta) i jest teraz OK. Sama wymiana była zdecydowanie droższa niż części.
Nooooo a wtrysk to trzeba mieć dobry, bo inaczej powiedzą, że się starzejesz