Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen Grand C4 Picasso GP Exclusive 2.0HDi
»
Pikus w serwisie - cos mu stuka... czesc 2
Wpis w blogu auta
Citroen Grand C4 Picasso
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 6041 razy
Data wydarzenia: 20.02.2012
Pikus w serwisie - cos mu stuka... czesc 2
Kategoria: awaria
Po prawie 6 tygodniach przepychanek udalo sie szczesliwie rozwiazac problemy gnebiace moje auto.
Po poczatkowych blednych diagnozach (czyt. tutaj: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/citroen-c4/pikus-w-serwisie-cos-mu-stuka-16716/) ustalono, ze przyczyna halasu bylo uszkodzone lozysko w skrzyni biegow. Sama naprawa trwala ok 12 dni, w czasie ktorych jezdzilem uzyczonym przez serwis Citroenem C4 an pozniej Citroenem DS3. Naprawiono skrzynie biegow, wymieniono kolo dwumasowe, przy okazji zdecydowalem sie takze wymienic okladziny sprzegla, bo byly juz troche zuzyte (zaoszczedzi mi to troche na robociznie w przyszlosci

Nastepnego dnia rano wyruszylem do pracy i prawie natychmiast po ruszeniu z miejsca uslyszalem krotkie "biip" i zobaczylem komunikat na wyswietlaczu: "Risk of particle filter blocking". Cisnienie mi troszke podskoczylo. Wygrzebalem ze schowka swoj TurboGauge aby sprawdzic, czy znajde jakies bledy zapisane w ECU silnika. Znalazlem tam blad P0472 (P0472: Suspect areas: Particle filter differential pressure sensor - Hoses - Connectors - Electrical harness). Jako, ze byl to ostatni dzien gwarancji od razu zadzwonilem do serwisu Citroena aby sie zapowiedziec z wizyta i upewnic, ze gwarancja pokryje koszt ewentualnych napraw. 2 dni pozniej samochod juz byl w warsztacie. Okazalo sie, ze sadza ze spalin zablokowala czujnik cisnienia spalin (ktory zostal oczyszczony i przetestowany) i przytkala filtr czastek stalych (DPF). Serwis wykonal "wypalanie" filtra, jednakze zalecono mi dokonanie (jak to nazwal serwisant) "wloskiego serwisu" czyli: wypad na autostrade i ostra jazda

Mam nadzieje, ze to koniec moich problemow z Pikusiem


Na koniec mala rada dla wlascicieli diesla z filtrem czastek stalych: jesli duzo jezdzicie po miescie, zabierzcie swoje auto na "wloski serwis" przynajmniej raz na 1-2 tygodnie

Pozdrawiam!
marek
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
9
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
30
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Utrudniają życie jak tylko się da
dobrze że mam benzynę
Masz racje - ostra jazda na zimnym dieslu to zabojstwo dla silnika, turbo tez ustawiloby sie w kolejce do zejscia z tego swiata
A to sprzęgło to komplet wymieniłeś? Z tego co wyczytałem to tylko dwumasę i tarczę. Chyba warto było jednak dołożyć do tego docisk i łożysko wyciskowe....
hej
Ja staram się głównie jeździć trasy i materiały eksploatacyjne wymieniam częściej niż ASO podaje w książce serw.