Wpis w blogu auta
Renault Thalia
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 708 razy
Data wydarzenia: 23.02.2022
Pit stop.
Kategoria: serwis
W listopadzie 2021 pojechałem na przegląd. Z początku wszystko szło gładko. Podczas badania podwozia usłyszałem "Pan tu wejdzie, zobaczy". Wszedłem do kanału, diagnosta pokazał mi skorodowany przewód hamulcowy z tyłu. Widoczny był tylko pod pewnym kątem, dlatego dobrze, że są przeglądy.

...a tam cały plac zawalony autami plus wymiana opon.
![[boshe] [boshe]](/imgs/emoticons/boshe.gif)
Thalia stała trzy miesiące...
![[smiech] [smiech]](/imgs/emoticons/laugh.gif)
![[los2] [los2]](/imgs/emoticons/los2.gif)
![[smiech2] [smiech2]](/imgs/emoticons/laugh2.gif)
Przy okazji chciałem wymienić olej, tarcze i klocki, bo już był na to czas.
9 lutego udało się dostać na serwis.
![[up] [up]](/imgs/emoticons/thumbup.gif)
![[rotfl] [rotfl]](/imgs/emoticons/rotfl.gif)
![[smiech2] [smiech2]](/imgs/emoticons/laugh2.gif)
22 lutego odbiór auta... zakres prac był dość szeroki, ale cieszę się, że to mam zrobione. Opcja była, że Tella pójdzie na sprzedaż, ale zrezygnowaliśmy. Znamy te auto, dobrze służy, jako zapasowe w sam raz. No i Żona będzie sobie do pracy jeździć.
![[up] [up]](/imgs/emoticons/thumbup.gif)
Pełna lista:
1. Planowanie głowicy (w specjalistycznej firmie)
2. Wymiana przewodów hamulcowych - 9m poszło.
![[smiech2] [smiech2]](/imgs/emoticons/laugh2.gif)
![[boshe] [boshe]](/imgs/emoticons/boshe.gif)
3. Napinacz paska wielorowkowego
4. Filtr oleju
5. Filtr powietrza
6. Olej silnikowy Elf 5W40
7. Tarcze hamulcowe przód
8. Klocki hamulcowe przód
9. Kompletny rozrząd + pompa wody
10. Uszczelniacz wałka rozrządu
11. Uszczelka kolektora wydechowego
12. Uszczelka głowicy
13. Rolka prowadząca paska wielorowkowego
14. Uszczelka kolektora ssącego
15. Śruby głowicy
16. Uszczelki pokrywy komplet
17. Płyn hamulcowy
18. Płyn chłodniczy
19. Filtr kabinowy
20. Wymiana w/w
Koszt całości: 3990zł.
Zapłaciłem, odebrałem kluczyki i dokumenty, wsiadam, odpalam, łał.
![[totalszok] [totalszok]](/imgs/emoticons/yikes.gif)
![[los2] [los2]](/imgs/emoticons/los2.gif)
Auto katowałem na wysokich obrotach przez jedenaście lat. Silnik jest nieco zużyty, ale pomiary kompresji wyszły ok, nie ma (jeszcze) potrzeby wymiany pierścieni. Do miasta jak znalazł.
Obecnie "docieram" hamulce, kontroluję silnik i poziom płynów, o to prosił mechanik. O dziwo dzisiaj sam dzwonił, żeby się upewnić czy wszystko w porządku. Zdałem relację i zdałem sobie sprawę, że są jeszcze przyzwoici ludzie na tym świecie.
![[up] [up]](/imgs/emoticons/thumbup.gif)
Koszt do przełknięcia, jeśli popatrzymy na zakres prac. Sam rozrząd w D4F nie jest tanią sprawą. Wymianę uszczelki pod głowicą przechodziłem pierwszy raz. Tarcze były jeszcze fabryczne, a na klockach zrobiłem ponad 100 tys...
A akumulator Mutlu działa lepiej niż przed serwisem.
![[smiech2] [smiech2]](/imgs/emoticons/laugh2.gif)
No cóż. Szerokości wszystkim.

M.
PS Zdjęć z przebiegu naprawy nie posiadam - nie zawracałem ekipie głowy takimi pierdołami. Kilka innych wrzuciłem.

Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez CeZaR83
Witam Was,
Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała ...
17
komentarzy
Dodano: 22 dni temu, przez Egontar
Wzorem wszystkich poprzedników, niniejszym wprowadzam pamiętnik charakterystycznych przebiegów dla Shine'a.
Pierwszy zanotowany przebieg jest z placu, na którym auto zostało zakupione. ...
115
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Teraz autko chodzi pięknie. Jakby dopiero co wyjechało z salonu. A to był styczeń 2011...
Dokładnie - dobre nawyki wchodzą w krew
Bardzo mądra zasada
No i trochę tymi autostradami też pojeździłem.
Hamuję, ale przy wycieraniu się po wojewódzkich, nie ma po prostu gdzie hamować
Jakość ma swoją cenę, a taka gwarancja też drogą nie chodzi. Cieszę się, że znów masz w pełni sprawną maszynę
Mech super, tylko dostac się na serwis do Niego to trzeba cierpliwości, dobrze, że mamy Dacię.
No i mam gwarancję na to wszystko - także nic, tylko jeździć. Zrobiłem 50km, hamulce już super reagują, silnik pracuje równo, płynu nie ubywa, Tella odpala błyskawicznie, wszystko gra (odpukać).
Ja też wymieniam klocki z przodu przy 120-140 tyś, z tyłu 180
Ta "inwestycja" zapewne Ci się zwróci
Naprawa gruba, ale skoro auto zostaje to warto było.