Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Goal 1.9 TDI 105 » Planowa wymiana rozrządu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 16172 razy
Data wydarzenia: 07.01.2013
Planowa wymiana rozrządu
Kategoria: serwis
Nie wpisuję zbyt często nic do dziennika tego auta gdyż Golf nie jeździ ostatnio dużo. Ubolewam że stoi w garażu bo w obecnej sytuacji nie mam czasu na użytkowanie auta.

Za granica dojazdy do pracy odpadają gdyż jeździmy służbowym Vw Caddy kolegi, po pracy czasu na przejażdżki brak, zresztą posiadamy drugie auto wykorzystywane jako "auto do pracy" przez moją drugą polówkę.

Pojawiły się nawet sugestie abym sprzedał auto ale to najgłupszy pomysł. Takie doposażony diesel bez DPF-u to rarytas, znam stan auta, wiem ze oprócz otarcia drzwi i błotnika nie było wypadkowe czy malowane.
Sprzedam i gdy za rok sytuacja się zmieni to zostanę bez auta. Uważam że każdy powinien mieć swój pojazd, a że mój używany jest na przykład co dwa miesiące to nie problem.

Zbliżała sie magiczna liczba 90 tys. km i zgodnie z zaleceniami producenta należało wymienić rozrząd. Auto używane również w mieście na krótkich trasach więc nie ma sensu oszczędzać, ma już 6 lat więc wymiana rozrządu jak najbardziej zasadna.

Części zakupiłem oryginalne w dużej hurtowni motoryzacyjnej w moim regionie (Mini-mot) oferują pompę, napinacz i rolkę z logiem Vw, pasek zakupiłem według mnie najlepszy firmy Conti. Całość wyszła całkiem przyzwoicie (ponad 700 zł).
Do tego koncentrat płynu do chłodnic G12 i koszt wymiany rozrządu 350 zł.
Razem to koszt 1100 zł.

Mogłem oszczędzić 200 zł kupując części firm SKF czy INA ale wolałem Vw, bo jeżdżę mało a muszą wytrzymać kolejne 6-7 lat (chyba że w tym czasie nabiję kolejne 90 tys. km)

Przy okazji kolega sprawdził stan tarcz i klocków hamulcowych, zobaczył czy w turbinie nie zbiera się olej i czy nie muszę spodziewać się problemów (było jak w każdej normalnie pracującej - trochę oleju na dnie).

Wyszła drobna awaria - jedna świeca żarowa uszkodzona.
Zamiast wymieniać komplet co kosztuje około 220 zł to dostałem używana oryginalną całkiem gratis, hehe.

I według mnie nie jest to żadna fałszywa oszczędność - takie świece wytrzymują zależnie od szczęścia 100-200 tys. km.
Po prostu raz w roku muszę sprawdzać czy funkcjonują i będzie ok.

Następne czynności serwisowe to latem wymiana filtrów oraz oleju w silniku i sprawdzenie ilości czynnika w układzie klimatyzacji.

Teraz tylko jeździć :)
Dodano: 12 lat temu
Do kiego: W starych autach łańcuch faktycznie był znacznie lepszy, ale w nowych to loteria, w niektórych bardzo ryzykowana.
Koszt wymiany w a6 quattro 3.0 TDI może przekroczyć 20 tyś. Jak dobrze trafisz to ok, jednak jak trafisz na jakiś gorszy egzemplarz niezależnie od marki to koszty gorsze od paska i potrafi krócej wytrzymać.
Swoje pierwsze BMW jak sprzedawałem miało jakieś 400 tyś i był oryginalny łańcuch, teraz w wielu autach łańcuch potrafi być do wymiany już przy około 50 tyś i tyczy się to niemal wszystkich marek, choć najwięcej wpadek zanotował chyba VAG.
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Tak Maciej, naprawdę polecam. Mają największy wybór i najniższe ceny. Warto kupić "na mechanika który ma u nich zniżki" wtedy jest taniej ok 15-25%. Znajdziesz adresy w wyszukiwarce
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: żebyś wiedział :)
Dodano: 12 lat temu
"Mini-mot" tak? Pisałeś że znajduje się również w kępnie...sprawdzę gdzie i w najbliższych dniach ich odwiedzę bo potrzebuję kilku drobiazgów. a skoro polecasz...
Dodano: 12 lat temu
Dwie stówy i człowiek jest pewniejszy.[up] A ileż to więcej kasy się nieraz na głupoty przesra...
Dodano: 12 lat temu
Dlatego bardziej wierze w lancuch,a jesli pasek to zmiana 10kkm wczesniej,na tyle czlowiek nie zbiednieje a koszta moga byc bolesne.
Dodano: 12 lat temu
Do seba1985: mądrze kolega mówi. Pomimo małego przebiegu po 5-6 latach należy wymienić choćby sam pasek.
Ja wymieniłem wszystko bo przebieg był duży na całym zestawie.

Znajomy w Passacie przedobrzyli po 10 latach pękł pasek - auto po remoncie silnika juz tak dobrze nie chodzi jak dawniej...
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Nie zapominajmy, że sam pasek wytrzymuje około kilku lat, później guma czy z czego by tam nie był zrobiony ulega "biodegradacji". Mój obecny zestaw jest przewidziany na 75 kkm lub 5 lat, specyfikacja zależy od producenta.
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: W Ostrowie sie urodziłem.
Wiesz może nie jest to tajemnicą ale ta firma mająca siedzibę w Ostrowie ma niższe cxeny części niż Auto Distribution, Inter Cars i inne wielkie firmy.
A filia od niedawna jest także w Ostrzeszowie. Poza tym w Kępnie, Krotoszynie, Jarocinie itp.

Kupujcie najtaniej. Nie żeby to była reklama ale śmierć wielkim okradaczom konsumenta !
Dodano: 12 lat temu
Widzę, że kolega aż do Ostrowa przyjechał po części. :P
Dodano: 12 lat temu
Tego nie wiem. ale podobno jak jeździ sie częściej w mieście i krótkie trasy to można wymienić 10 tys. km wcześniej niż zaleca producent a jeżdżąc na trasie można ten okres wydłużyć.
Ogólnie przyjmuje sie ze 10 tys. kilometrów to rezerwa którą można przekroczyć
Dodano: 12 lat temu
Witam. Ja mam takie pytanie czy jak sie jezdzi bardzo dynamicznie to trzeba czesciej wymieniac rozrzac?
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl