Wpis w blogu użytkownika
Priusdriver
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 832 razy
Data wydarzenia: 16.04.2014
Po 4 latach eksploatacji
Kategoria: inne
Reasumujac wg mojej subiektywnej oceny decyzja o kupnie opisanego samochodu byla trafna. Jest to samochod nietuzinkowy, posiadajacy pelna funkcjonalnosc dla 3-4 osob i to niezaleznie od typu trasy (poza oczywiscie off road). Jezdzenie poza miastem np. codzienna jazda po 20 km i wiecej to spalanie ponizej 4, 5 l/100 km . Jazda w miescie jesli trasa jest dluzsza to ok 5, 2 l/100 km. Krotkie trasy np. miasto i trasa po 4 km na zimnym silniku to ok. 6 l/100 (krotkie trasy to zabojca oszczednosci). Autostrada 3 osoby 140km/h 6, 6 do 6, 8l/100km.
Priusdriver
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Owszem zużycie paliwa przy tej wielkości w dieslu wiele większe pewnie nie będzie, jednak od kiedy zaczęto montować filtry cząstek stałych diesel po prostu nie nadaje się do takiej eksploatacji.
Benzyna tej wielkości o porównywalnych osiągach, będzie spalać racze sporo więcej paliwa.
Pozostaje jeszcze LPG, ale coraz mniej aut jest przystosowanych do tego typu zasilania.
Dochodzi jeszcze stosunkowo prosta konstrukcja i póki co znacznie mniejsza problemowość aut hybrydowych.
Nie jestem fanem tego napędu i uważam iż jest to uszczęśliwianie użytkowników na siłę, ale gdyby miał kupić nowe auto to pewnie poważnie bym się zastanowił nad hybdrydą.
Nie wiem natomiast czemu wciąż nie jest dostępna hybryda z napędem pneumatycznym, który w mojej opinii może być znacznie lepszym rozwiązaniem niż napęd elektryczny.
Na trasie z moich doświadczeń wynika iż jednak dieslem można osiągnąć niższe spalanie, tu też porównywalne są wartości (szczególnie doładowanych) silników benzynowych, które są znacznie tańsze w zakupie.
Nieco ponad 5l/100km gdy trasa jest długa - po mieście trasy sa raczej krótkie, do tego w korkach akumulatory szybko sie rozładują i do akcji wchodzi silnik spalinowy.
Hybrydy mają sens w autach sportowych jak np. LaFerrari czy McLaren, bo ekonomia, a szczególnie ekologia w ich przypadku to jedynie mrzonki.
Już dawno temu udowodniono, że nie tędy droga w rozwoju motoryzacji, ale w świecie hipokryzji rzucający się w oczy Prius zdaje się łaechtać ego właściciela.
Nowe diesle się do tego nie nadają, większość nowych benzyn nie nadaje się na LPG, więc tu może się to opłacać.
Tylko musi to być naprawdę dużo, bo jednak te auta są stosunkowo drogie.
Tyle zachodu i zatruwania środowiska (baterie), by osiągnąć pułap diesla z lat 90' to trochę słabo.
Hybrydy mają sens chyba tylko tam gdzie są oferowane ulgi za posiadanie takowej.