Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Hyundai i20 "Irbis" » Po pierwszym tysiącu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Hyundai i20
  • przebieg 1 280 km
  • rocznik 2015
  • silnik 1.4
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 572 razy
Data wydarzenia: 22.07.2015
Po pierwszym tysiącu
Kategoria: obserwacja
Refleksje po rozbiciu pierwszego tysiąca...

Auto prowadzi się bardzo miękko i komfortowo. Zawieszenie jak dla mnie jest zestrojone w sam raz. Ani zbyt miękko, ani zbyt twardo. Cicho na zewnątrz, cicho w środku. Silnik pracuje bardzo kulturalnie, a skrzynia bardzo precyzyjnie. 6 bieg bardzo się przydaje i nie ukrywam, że zainwestowałem w mocniejszą benzynę właśnie ze względu na sześciobiegową skrzynię. Zużycie paliwa zapowiada się dość obiecująco.

Widoczność do tyłu, pomimo dość sporych słupków C, jest całkiem niezła. Resztę załatwiają czujniki parkowania. Naprawdę nie ma co narzekać. Mam za to odrobinę zastrzeżeń do lusterka wstecznego, które (wraz z mocowaniem i czujnikiem zmiany pasa ruchu) zajmuje około 1/3 górnej części przedniej szyby. W jeździe to nie przeszkadza, ale jak się jest pierwszym na światłach, to trzeba trzymać dystans, bo inaczej nie widać sygnalizatora. Ale może to tylko kwestia przyzwyczajenia po poprzednim aucie i zatrzymuję się zbyt blisko? Poza tym - widoczność do przodu bez zastrzeżeń.

Intryguje mnie doświetlanie zakrętów... Wg instrukcji jest ustawione progresywnie i wraz ze wzrostem prędkości zwiększa się również kąt skrętu aktywacji. Jak dla mnie jest ustawione zbyt "nisko", tzn. włącza się przy dość niewielkim skręceniu kierownicy. Nie traktuję tego jednak jak problem.

Wspomaganie kierownicy w mieście sprawdza się bardzo dobrze, ale w trasie wydaje się być trochę zbyt mocne. Tragedii nie ma, choć mogłoby być odrobinę lepiej. Niedługo wybiorę się w dłuższą, urlopową trasę autostradami, to będę miał więcej do powiedzenia w tym temacie. Przy okazji ocenię wyciszenie przy wyższych prędkościach i oczywiście spalanie.
Dodano: 8 lat temu
Do mikaelc: Hyundai zdecydowanie zmienił oblicze nowego i20,bardzo ciekawy i zarazem trafiony ruch.Porównałbym go do ruchu Fiata który następcą ówczesnego Punto mianował Grande Punto.I to jedyne co wg mnie łączy ten model z Włochami.
Dodano: 8 lat temu
Do kamisdsg: Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne to mocny punkt tego auta.W środku naliczyłem 6 lampek(2x sufit,2x daszki,schowek,bagażnik) a przednie lampy zewnętrzne są oszczędne za dnia i intensywne po zmroku.Uwaga na kobiety,funkcja doświetlania zakrętów ma jedną wadę-strumień światła kieruje na kobiece wdzięki ;) A tak w ogóle to nie do końca jestem przekonany czy to zbędne gadżety.Raczej konkurencja oszczędza nawet na tak przydatnym wejściu USB czy schowku na okulary słoneczne w suficie.
Dodano: 9 lat temu
Do mikaelc: No może masz i rację ale Mazda 6 to ewidentnie włoska linia. Tym bardziej, że nowa Alfa Giulia jest do niej bardzo podobna. Z resztą jakiś czas temu Włosi chcieli zbratać się z Japończykami i wspólnie wyprodukować Alfę Spider równocześnie z nową MX-5 ale ostatecznie nic z tego nie wyszło niestety...
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Włoska byłaby chyba jeszcze bardziej odważna i trochę bardziej zwariowana. Tu jest tak na pograniczu - bardziej agresywnie od poprzednika, ale z nutką elegancji. Pachnie niemiecką stylistyką.
Dodano: 9 lat temu
Do kamisdsg: Pojemność będę miał okazję przetestować za tydzień, jak się moja żona zacznie pakować na wakacje. Liczę, że bagażnik nie tylko wygląda na dość pojemny, ale i w praktyce da sobie radę.
A co do zawieszenia, to w starszej wersji nie siedziałem, więc nie mam porównania. Ale na razie nie mam też powodów do narzekania.
Dodano: 9 lat temu
Do mikaelc: Czasami odnoszę wrażenie, że do projektowania wynajęli Włochów, to samo dotyczy nowej Mazdy 6 w której z daleka da się wyczuć włoską "kreskę" ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Widziałem fotkę, którą wstawiłeś. To Renault Kangoo ze zmienionym "ryjem". Maszkara totalna :-(
Dodano: 9 lat temu
Nową I20 urosła i dojrzewała pod każdym względem. Z tyłu wygląda jak i30. Jedyną wadą która usłyszałem od brata który przesiadł się z pierwszego wydania i20 na własne taki sam model jak Twój to bardzo tęskni za zawieszeniem starego. Nowy jest zbyt miękki i nie pozwala jeździć tak dynamicznie na krętych drogach. Jest bardzo podobny jak miękki i30!
Podsumowując auto bardzo fajne i wyjątkowo pojemne jak na ta klasę, a ilość gadżetów w wyposażeniu zaskakuje.
Nawet lusterka w osłonach i lampki włączane dodatkowym włącznikiem. Asystent pasa, tempomat itp.
Pozdrawiam i życzę zadowolenia z zakupu!
Dodano: 9 lat temu
Nowa i20 super się prezentuje [up] Przy okazji odwiedzin ASO muszę umówić się na jazdę próbną i20 choć na tą chwilę priorytetem jest i30 turbo i nowy Tucson.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Pomijając trochę powiększone wymiary, to w stosunku do poprzednika ma nieco bardziej agresywną stylistykę, co rzeczywiście sprawia, że może się podobać (oczywiście kwestia gustu, ale dla mnie stara i nowa "dwudziestka" to praktycznie dwa różne auta - na plus dla nowej).
Dodano: 9 lat temu
przyjemne dla oka to autko :)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: koreance robią dobrą stylistykę. Dziś widziałem mercedesa citana panel van 2 drzwi. Coś strasznego.
Dodano: 9 lat temu
Odnoszę wrażenie, że dużo lepiej wygląda w stosunku do poprzednika. Całkiem ładne autko.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl